beantwoord

Stopplaats treinen op station Helmond



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

414 reacties

Ben nog steeds afwachtend naar de terugkoppeling...
Badge +3
Bij de ingang bij de fietsenstalling (1 of 2 poortjes) hangt volgens mij wel een CTA maar op het perron inderdaad niet, en ook geen klok of bankjes.

Was er gisteren maar had haast (Flirt kwam er meteen aan) dus niet op gelet eigenlijk.
Reputatie 7
Badge
Ben nog steeds afwachtend naar de terugkoppeling...
NS stuurt jou een schop, waarmee je het vierkante blauwe stopbord kunt verplaatsen.
Bij de ingang bij de fietsenstalling (1 of 2 poortjes) hangt volgens mij wel een CTA maar op het perron inderdaad niet, en ook geen klok of bankjes.

Was er gisteren maar had haast (Flirt kwam er meteen aan) dus niet op gelet eigenlijk.


Bij de ingang vanaf de fietsenstalling hangt ook geen CTA. De klok en de CTA (de enige op het perron richting Eindhoven) hangen op het perron aan de Deurnese zijde, terwijl de treinen nu stoppen op het verlengde perrondeel aan Eindhovense zijde. Het perron is verlengd toen het nieuwe stationsgebouw werd geplaatst namelijk. En alle treinen stoppen nu op dat nieuwe deel, en de CTA en klokken hangen nog op het oude deel, waar geen trein meer stopt, aan de andere kant van het stationsgebouw en onzichtbaar vanaf het perron waar de treinen tegenwoordig stoppen.
Hoi Pejeka, ik heb contact gelegd met de stationsmanager omtrent deze situatie. Zodra ik meer weet zal ik je dit laten weten.
Hoi Pejeka, ik heb contact gelegd met de stationsmanager omtrent deze situatie. Zodra ik meer weet zal ik je dit laten weten.

Heel erg bedankt, Miriam, ik wacht het af.
Update: De stationsmanager heeft dit nogmaals uitgezet bij ProRail. Het is dus even afwachten wat hier uit zal komen.
Wacht vol spanning af. Men is al máánden bezig "terug te koppelen", maar een inhoudelijke reactie heb ik nog niet gezien. In elk geval bedankt voor je inzet, Miriam, aan jou ligt het ook niet, maar ik vraag me toch af waarom het zó lang duurt om een behoorlijke reactie te krijgen.
En... is er al iets te melden? Het is inmiddels bijna een half jaar geleden dat ik deze vraag gesteld heb, dus je zou zo zeggen dat het ei van de terugkoppeling inmiddels wel een keer gelegd zou kunnen zijn...
Spijtig dat deze zo lang op zich laat wachten, maar Miriam doet er alles aan en houdt je ook op de hoogte. Helaas is geduld nog even nodig, Pejeka.
Spijtig dat deze zo lang op zich laat wachten, maar Miriam doet er alles aan en houdt je ook op de hoogte. Helaas is geduld nog even nodig, Pejeka.

Ik geloof onmiddellijk dat de mensen hier, zoals Miriam, trouw navraag doen.

Maar eerlijk gezegd, als mijn firma een HALF JAAR zou wachten met een inhoudelijke reactie op een vraag van een klant, zouden we volgende week de deur voorgoed dicht kunnen doen, het licht uit en afgelopen.

Sorry hoor, maar hoezo nog even geduld en wacht maar af. Is een half jaar niet genoeg om gewoon een inhoudelijke reactie te mogen ontvangen?
Hallo Pejeka. ik begrijp dat het erg vervelend is als je lang moet wachten op een inhoudelijke terugkoppeling. In sommige topics is dit helaas het geval, meestal komt dit omdat er verschillende afdelingen betrokken. In dit geval is er door de stationsmanager contact gelegd met ProRail en is het afwachten op een terugkoppeling van ProRail. Ik heb zojuist de stationsmanager een reminder verzonden met de vraag of ze al wat meer weet.
Hallo Pejeka. ik begrijp dat het erg vervelend is als je lang moet wachten op een inhoudelijke terugkoppeling. In sommige topics is dit helaas het geval, meestal komt dit omdat er verschillende afdelingen betrokken. In dit geval is er door de stationsmanager contact gelegd met ProRail en is het afwachten op een terugkoppeling van ProRail. Ik heb zojuist de stationsmanager een reminder verzonden met de vraag of ze al wat meer weet.

Beste Mirjam, ik twijfel ook echt niet aan jouw inzet.

Maar het is toch bijzonder vreemd als een vrij eenvoudige vraag van een klant, na bijna een half jaar nog geen inhoudelijke reactie heeft? Bij mij op de zaak krijgen we ook vragen van klanten binnen die terugkoppeling met meerdere afdelingen vergen voordat ze beantwoord kunnen worden, maar in de meeste gevallen kunnen we de vraag van de klant binnen 2 of hooguit 3 dagen inhoudelijk beantwoorden, en als het écht complexer is, kan het zomaar een keer een hele week duren, maar dan heeft de klant ook wel een antwoord.

Ik heb een relatief simpele vraag gesteld: of na de herinrichting van station Helmond, de voorzieningen als klokken en CTA's ook naar het perrongedeelte kunnen worden verplaatst waar voortaan de treinen stoppen, in plaats van te blijven hangen op een tegenwoordig vrijwel ongebruikt deel van het perron, waar ze voor de reizigers niet zichtbaar zijn.

Dan kan je toch niet met droge ogen beweren dat het een HALF JAAR kost om daar een afdoende reactie op te krijgen?

Mijn hemel, als wij zo om zouden gaan met vragen van onze klanten, konden we morgen het licht uit doen, de deur op slot en de zaak afschrijven.
Ik vraag het nog maar een keer... is er al nieuws?
Hallo Pejeka, ik heb bericht van de stationsmanager ontvangen dat ProRail het in onderzoek heeft. In juli heeft mijn collega Klaas Jan aangegeven dat er op korte termijn geen aanpassingen zouden worden gedaan. ProRail heeft het nu in onderzoek, dat betekend dat er nu wordt gekeken naar de mogelijkheden. Waarom dit tijd nodig heeft durf ik niet aan te geven, maar dat je dit te lang vindt duren begrijp ik. Ik zal je in ieder geval wekelijks op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
Heel erg bedankt Miriam, ik hoop dat er nu snel garen op de klos komt!
Weer even een update van mijn kant. Ik heb sinds het laatste contact met de manager nog geen bericht weer ontvangen. Waarschijnlijk is zij ook afhankelijk van hoe het contact met ProRail verloopt, maar heb haar in ieder geval een bericht verzonden of er al verdere ontwikkelingen zijn.
Update: Ik heb weer even contact gehad met de stationsmanager en helaas kon zij nog geen terugkoppeling geven vanuit ProRail. We blijven er mee bezig Pejeka.
Update: Ik heb weer even contact gehad met de stationsmanager en helaas kon zij nog geen terugkoppeling geven vanuit ProRail. We blijven er mee bezig Pejeka.

Allereerst hartelijk dan voor je blijvende inzet en je terugkoppelingen Miriam. Heel fijn.

Wat ik echter niet zo goed snap, is waarom het maanden en maanden en maanden moet duren om over een kwestie die toch tamelijk eenvoudig en logisch is in mijn ogen (namelijk: het verplaatsen van de CTA en de klok naar het nieuwe gedeelte van het perron waar alle treinen nu stoppen), een antwoord te krijgen. Ik bedoel, ik heb niks gevraagd waardoor ingewikkelde planningen moeten worden aangepast ofzo... Dus daar blijf ik me toch over verbazen.

Waardeer het niettemin zeer dat jij aan de bal blijft en me regelmatig informeert, waarvoor dank!
Ik begrijp dat je dit zo ziet Pejeka en wou dat ik je hier een antwoord in kon geven, maar dat kan ik niet. Op het moment ligt dit echt bij ProRail en zijn we hier afhankelijk van.
Reputatie 7
Badge +3

Wat ik echter niet zo goed snap, is waarom het maanden en maanden en maanden moet duren om over een kwestie die toch tamelijk eenvoudig en logisch is in mijn ogen (namelijk: het verplaatsen van de CTA en de klok naar het nieuwe gedeelte van het perron waar alle treinen nu stoppen), een antwoord te krijgen.

Zo'n verplaatsing kost natuurlijk wel weer een zak geld (kabels verleggen, graven, etc.) en dat betekent dat er ergens eerst budget voor moet worden aangevraagd en dat die aanvraag ook door een of meerdere mensen moet worden goedgekeurd. En die mensen zullen vragen stellen over nut, noodzaak en rendement. Wat betreft dat laatste: zouden er nou echt meer reizigers komen als je de klok en de CTA verplaatst?

Wat ik echter niet zo goed snap, is waarom het maanden en maanden en maanden moet duren om over een kwestie die toch tamelijk eenvoudig en logisch is in mijn ogen (namelijk: het verplaatsen van de CTA en de klok naar het nieuwe gedeelte van het perron waar alle treinen nu stoppen), een antwoord te krijgen.

Zo'n verplaatsing kost natuurlijk wel weer een zak geld (kabels verleggen, graven, etc.) en dat betekent dat er ergens eerst budget voor moet worden aangevraagd en dat die aanvraag ook door een of meerdere mensen moet worden goedgekeurd. En die mensen zullen vragen stellen over nut, noodzaak en rendement. Wat betreft dat laatste: zouden er nou echt meer reizigers komen als je de klok en de CTA verplaatst?


Op het moment dat het nieuwe station gebouwd werd en het nieuwe perron werd aangelegd, lag so-wie-so heel de boel al open. Is er dan niemand op dát moment op het heldere idee gekomen dat het zomaar heel misschien handig zou kunnen zijn om dan gelijk de klok en tca naar het nieuwe perron te verplaatsen, nu de boel tóch al open lag? Zodat die voorzieningen dan aanwezig zouden zijn waar voortaan de treinen zouden gaan stoppen? Ik bedoel, daar hoef je toch niet ernstig voor doorgestudeerd te hebben om dat te kunnen bedenken...
Reputatie 7
Badge +3
Is er dan niemand op dát moment op het heldere idee gekomen dat het zomaar heel misschien handig zou kunnen zijn om dan gelijk de klok en tca naar het nieuwe perron te verplaatsen, nu de boel tóch al open lag?
Kennelijk is inderdaad niemand op dat idee gekomen anders was het wel in het bouwplan meegenomen. En ja, aanpassingen achteraf zijn altijd duur.
Is er dan niemand op dát moment op het heldere idee gekomen dat het zomaar heel misschien handig zou kunnen zijn om dan gelijk de klok en tca naar het nieuwe perron te verplaatsen, nu de boel tóch al open lag?
Kennelijk is inderdaad niemand op dat idee gekomen anders was het wel in het bouwplan meegenomen. En ja, aanpassingen achteraf zijn altijd duur.


Maar is dat dan geen gigantische misser van degene die die plannen heeft bekeken en goedgekeurd? En ja, dan kan je mauwen dat het achteraf altijd duur is, maar dan hadden ze vóóraf maar hun hersens moeten gebruiken, of niet dan?
Bij deze weer even mijn wekelijkse bericht, ik heb nog geen extra informatie voor je Pejeka. Nu zullen de feestdagen/kerstvakantie hier ook invloed op hebben, maar ik hoop dat ik je snel een terugkoppeling kan geven.