beantwoord

Stopplaats treinen op station Helmond

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

414 reacties

Pejeka, het staat je absoluut vrij om je eigen weg te bewandelen. We horen hier heel graag wat eruit is gekomen, en of je via die weg meer resultaat hebt. Ik hoop het wel. Succes in ieder geval!
Badge +3
En wat is dat voor rare beweging, dat je als klant niet mág spreken met de juiste persoon en moet werken via callcenters en algemene email-adressen? Omdat die arme man/vrouw het dan te druk krijgt? Moeten ze zorgen dat er geen vragen/opmerkingen/klachten zijn, kunnen ze uitrusten achter hun bureau. Lastig joh, klanten, pfff...
Ja, precies dat (meestal)...

Praktijkvoorbeeld:

Mensen wisten mij te vinden (via e-mail of telefoon, geen idee hoe ze aan mijn info kwamen) en dachten/wisten dat 'Robert dat wel regelt' voor me (of iedereen, ik maak geen onderscheid en kan ook slecht nee zeggen of niet reageren, dus 'okee, dat neem ik wel op me') en ik aan het begin van de dag een stapel post had liggen van bijv. 10 cm om weg te werken...

Prima.. dan schiftte ik daar doorheen, en pik de belangrijkste er uit (als systeembeheerder) en dat gaat opgelost worden. Dat lukt voor 5 cm aan post.. en ga je blij en voldaan naar huis.

De rest blijft liggen natuurlijk, voor de volgende dag. Maar ja, als dan 's ochtends de postronde er weer 10 cm bovenop op gooit aan 'issues' ben je terug bij af, en heb je dus 15 cm aan brieven te behandelen (of mensen terug te bellen.. en ja, die achtergebleven 5 cm van de vorige dag had ik wel onthouden!)

En zo gaat dat door.. stapelt zich op totdat je ineens elke dag meer dan 20 cm aan 'back burner' (waakvlammetje) dingen te 'managen' hebt, en alleen maar oude/onbelangrijke zooi aan het oplossen bent (wat dus geen prio heeft) en alles dat belangrijker of nieuw is zich blijft/gaat opstapelen.

En dan zit je ineens met een burnout thuis... en moet absolute rust nemen (terwijl je wel wil maar niet kán werken!) en je hoog of laag kunt springen en tussendoor de "Robert, jij weet dit of dat toch wel?' mailtjes of telefoontjes gewoon blijven komen... (want Robert zegt toch nooit nee, die regelt dat wel, toch? Bel hem maar, hij is toch thuis... )

Dat als voorbeeld waarom je GEEN directe/persoonlijke info moet willen van een stationsmanager. Of je persoonlijke systeembeheerder die je altijd zo goed helpt, en langs komt voor een kopje koffie of flesje wijn, als je PC of laptop weer eens raar doet...

En wat is dat voor rare beweging, dat je als klant niet mág spreken met de juiste persoon en moet werken via callcenters en algemene email-adressen? Omdat die arme man/vrouw het dan te druk krijgt? Moeten ze zorgen dat er geen vragen/opmerkingen/klachten zijn, kunnen ze uitrusten achter hun bureau. Lastig joh, klanten, pfff...Ja, precies dat (meestal)...

Praktijkvoorbeeld:

Mensen wisten mij te vinden (via e-mail of telefoon, geen idee hoe ze aan mijn info kwamen) en dachten/wisten dat 'Robert dat wel regelt' voor me (of iedereen, ik maak geen onderscheid en kan ook slecht nee zeggen of niet reageren, dus 'okee, dat neem ik wel op me') en ik aan het begin van de dag een stapel post had liggen van bijv. 10 cm om weg te werken...

Prima.. dan schiftte ik daar doorheen, en pik de belangrijkste er uit (als systeembeheerder) en dat gaat opgelost worden. Dat lukt voor 5 cm aan post.. en ga je blij en voldaan naar huis.

De rest blijft liggen natuurlijk, voor de volgende dag. Maar ja, als dan 's ochtends de postronde er weer 10 cm bovenop op gooit aan 'issues' ben je terug bij af, en heb je dus 15 cm aan brieven te behandelen (of mensen terug te bellen.. en ja, die achtergebleven 5 cm van de vorige dag had ik wel onthouden!)

En zo gaat dat door.. stapelt zich op totdat je ineens elke dag meer dan 20 cm aan 'back burner' (waakvlammetje) dingen te 'managen' hebt, en alleen maar oude/onbelangrijke zooi aan het oplossen bent (wat dus geen prio heeft) en alles dat belangrijker of nieuw is zich blijft/gaat opstapelen.

En dan zit je ineens met een burnout thuis... en moet absolute rust nemen (terwijl je wel wil maar niet kán werken!) en je hoog of laag kunt springen en tussendoor de "Robert, jij weet dit of dat toch wel?' mailtjes of telefoontjes gewoon blijven komen... (want Robert zegt toch nooit nee, die regelt dat wel, toch? Bel hem maar, hij is toch thuis... )

Dat als voorbeeld waarom je GEEN directe/persoonlijke info moet willen van een stationsmanager. Of je persoonlijke systeembeheerder die je altijd zo goed helpt, en langs komt voor een kopje koffie of flesje wijn, als je PC of laptop weer eens raar doet...

Dan ben je niet geschikt als manager 😀

Een goede manager delegeert al die taken.

En er is natuurlijk ook wel een tussenweg tussen een callcentre of ingehuurd webcareteam en de stationsmanager.

Het blijft een feit dat NS het gewoon heel slecht heeft opgelost zo en gewoon zelf de vraag had moeten neerleggen ipv TS te zeggen van zoek het zelf maar uit.
Dit topic is zo langzamerhand wel HET bewijs waarom er bij heel veel bedrijven een "filter" is geplaatst tussen de buitenwereld en wat intern is. En dat filter heet de Klantenservice en dat werkt juist nu heel goed.
Je moet er als stationsmanager toch niet aan denken dat je >150 bijna dezelfde mailtjes krijgt van één (1) persoon, zoals deze nu hier gelukkig in het "filter" terecht komen.
Reputatie 5
Badge
NS heeft in dit topic dingen toegezegd die ze niet waar konden maken. Dat hebben ze ook toegegeven. Nu kun je in dit topic blijven vragen om het klusje alsnog te klaren, maar dat zal simpelweg niet gebeuren.

Zoals @Sivan NS aangaf is na de infrastructurele wijzigingen in Helmond door iemand besloten dat daarmee alles klaar was. Het eventuele geld wat nog over was voor Helmond is gok ik vervolgens in de grote pot van ProRail beland en daarmee is er voorlopig geen geld meer om ook die schermen enzo te verplaatsen.

Je bent inderdaad veelste lang aan het lijntje gehouden, maar op dit moment kan NS je hiermee gewoon niet verder helpen. Het enige wat ze zouden kunnen doen is wat ze al deden en in andere topics doen: elke week/maand om informatie vragen, reminders sturen en vervolgens terugkoppeling geven. Of zie ik iets over het hoofd?

Dit is wat ik in januari heb aangegeven:

Update: Ik heb een reactie ontvangen Pejeka. ProRail heeft aangegeven dat ze het infoplusbord gaan verplaatsen richting het nieuwe gedeelte van het perron. De exacte uitvoeringsdatum hiervan is nog niet bekend, maar dit zal naar verwachting in het tweede kwartaal zijn.

Als blijkt dat er deze verwachting niet uitkomt dan zal ik net als de vorige keer weer contact opnemen en of er een nieuwe verwachte datum is. Laten we daar voor nu nog niet vanuit gaan.
Inderdaad, afwachten !
Ik weet niet hoe oud je bent, wat je levenservaring is of dat er nog andere zaken spelen, maar geduld hebben is een mooie zaak.
Maar door blijven vragen werkt soms er averechts.. ...

Realiseer je wel, dit onderwerp staat erg laag op de agenda bij de uitvoerende instantie.
Er zijn in Nederland belangrijkere logistieke problemen op te lossen dan het verplaatsen van wat perronspul te Helmond.

En nu echt echt wachten wachten tot de laatste dag van dit kwartaal !
Reputatie 7
Het wordt gedaan wanneer het gedaan wordt en het lijkt mij logisch dat er geen enkele verantwoording aan jou hoeft worden afgelegd. Je ziet ook dat de moderators er niet meer op reageren, dus laat het voor wat het is en wacht het even af.
Reputatie 7
Nou, vanuit NS is er dan niets meer te doen, dus slotje op dit topic en lekker met ProRail blijven overleggen.
En niks slotje. Ik wil graag dat dit topic levend blijft tot er een definitieve uitslag is. Niet voor mij, maar gewoon om aan te tonen hoe lang het duurt eer er iets wordt gedaan met klantreacties.
Zowel NS als ProRail hebben wat gedaan met deze klantenreactie, doordat ze beiden antwoord hebben gegeven.
Dat @Pejeka het niet eens is met dit antwoord is nu ook wel duidelijk.
Hoop toch echt dat dit topic wordt afgesloten en niet bijna dagelijks weer en weer omhooggeschopt wordt omdat iemand het gegeven antwoord niet bevalt.
@Pejeka probeer uit je negatieve spiraal te ontsnappen en kijk verder dan het perron van Helmond breed is.
Echt alles is er nu wel over geschreven.
Reputatie 5
@Pejeka ja er zijn belangrijkere dingen, ik neem aan dat je dat ook wel snapt. En zo te merken snap je ook niet dat er soms balangrijkere zaken voor gaan dan het verplaatsen van een CTA. Je bent gewoon boos omdat ProRail en NS jou in jouw ogen onrecht hebben aangedaan en alle antwoorden die er komen neem je geen genoegen dus pak je iedere kans om steeds maar weer dat zelfde ongenoegen te uiten. Maar that's life, nooit alles gaat zoals je wilt en soms worden er fouten gemaakt.

Dus wat verwacht je nou nog oprecht dat deze mensen voor jou gaan doen? Ze kunnen niks meer doen en hebben al excuses aangeboden. Zij zijn ook maar mensen en hebben genoeg te doen en dan gaan er wel eens dingen fout, iedereen maakt fouten. Zijn er bij deze gemaakte fouten levens in direct gevaar gebracht? Nee. Het is hooguit wat onhandig voor de mensen die geen smartphone hebben. Verder is er geen enkel station in NL waar je vanaf het hele perron de CTA kan lezen, dus wat is het probleem dat je even een stukje moet lopen?

Dus zoals ik al zei, er wordt van een mug een olifant gemaakt ja.
Lijkt me een goed plan.
Badge
🙊🙊🙊
Beste NS, in de herfst van 2017 kreeg ik via de moderatoren te horen dat één en ander (plaatsing TCA, klok, enz.) op het nieuwe gedeelte van het perron in Helmond, waar tegenwoordig alle treinen stoppen, in het tweede kwartaal van 2018 zou zijn geregeld. Ik heb dus netjes afgewacht tot het zover was, maar ik zie nog niets gebeuren en het tweede kwartaal van 2018 is al even voorbij. Mag ik a.u.b. een update?
Ja verschrikkelijk zeg, de stationsmanager of diens plaatsvervanger kan toch gewoon antwoord geven.

En wat heeft het met de privacy wetgeving te maken dan ?
Dat kan NS dan beter ook doen in de toekomst, maar waarom duurt het via de stationsmanager dan zolang ?

Dat wekt de indruk dat de stationsmanager helemaal niets heeft gedaan tot nu toe.

En je mag ook vooral NIET weten wie de manager is van "jouw" station, of hoe die te benaderen is, want dat zou schending van de privacy zijn?!
Waarom staat dit topic overigens gekenmerkt als zijnde "beantwoord"? Ik zie de oplossing nog niet, en met alle nietszeggende antwoorden die gegeven zijn, maar gewoon bezijden de waarheid waren, kan je toch niet stellen dat de kwestie is afgedaan en beantwoord?
Reputatie 7
Badge +3
Je eerste vraag betrof de stopplaats van de treinen op station Helmond, die vraag staat als beantwoord.
Alleen heb je erna nog een nieuwe vraag gesteld, namelijk of en wanneer de CTA en de klokken te verplaatst worden.
Trouwens, waarom staat dit topic gekenmerkt als "beantwoord"? Ja, antwoorden genoeg, maar uitvoeren ho maar, dus hoezo is het afgehandeld?

Bericht van nu 11 dagen geleden.
Verder, in de vakantietijd gaat het helaas allemaal niet zo snel.

Trouwens, waarom staat dit topic gekenmerkt als "beantwoord"? Ja, antwoorden genoeg, maar uitvoeren ho maar, dus hoezo is het afgehandeld?Bericht van nu 11 dagen geleden.

Vakantie is niet aan de orde, zie het eerste bericht op deze pagina.

En hoe kom je aan 11 dagen geleden ? ????
Je eerste vraag betrof de stopplaats van de treinen op station Helmond, die vraag staat als beantwoord.
Alleen heb je erna nog een nieuwe vraag gesteld, namelijk of en wanneer de CTA en de klokken te verplaatst worden.

Helemaal niet, dat was mijn eerste vraag. Ofwel, het onderwerp van dit topic: gezien de nieuwe stopplaats van de treinen op station Helmond, zou het handig zijn als CTA en klok e.d. ook naar dat nieuwe perrongedeelte zouden worden verplaatst. En aanvankelijk leek die vraag beantwoord, oktober/november vorig jaar, toen men mededeelde dat dit tweede kwartaal 2018 zou worden geregeld. Prima. Dus heb ik ook netjes afgewacht. Maar we leven nu al in het derde kwartaal en er is nog steeds niks geregeld, laat staan aanstalten gemaakt. En dan krijg je weer dezelfde onzinverhalen omtrent stationsmanagers die je niet mag benaderen, die al weken aan het plannen en schakelen zijn (wat dat ook moge betekenen, want resultaat krijg je niet te horen), en ondertussen zijn we bijna weer een jaar verder en is er nog steeds geen concreet resultaat.

Trouwens, waarom staat dit topic gekenmerkt als "beantwoord"? Ja, antwoorden genoeg, maar uitvoeren ho maar, dus hoezo is het afgehandeld?Bericht van nu 11 dagen geleden.

Blader even terug in dit draadje. Nu 11 dagen geleden zelfde vraag gesteld.
Reputatie 7
Badge +3
Beginpost van dit topic:

Pas in je (als ik goed tel) 7e bericht heb je het een keer over dat "het gewoon prettig zijn als er op dat nieuwe gedeelte ook voorzieningen worden geplaatst als CTA's, klokken en bankjes e.d".
De vraag was volgens mij ook al op beantwoord gezet voor er over verplaatsten werd gesproken.

Blader even terug in dit draadje. Nu 11 dagen geleden zelfde vraag gesteld.

Ja lees het topic verder terug waar KJ en Miriam opnieuw contact hadden gezocht, echt langer dan 11 dagen geleden......

Ondertussen is er al 4x contact gezocht met de stationsmanager zonder enkele reactie terug.