beantwoord

Stopplaats treinen op station Helmond

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

414 reacties

Reputatie 7
Badge
. Is er dan niemand op dát moment op het heldere idee gekomen dat het zomaar heel misschien handig zou kunnen zijn om dan gelijk de klok en tca naar het nieuwe perron te verplaatsen, nu de boel tóch al open lag? Zodat die voorzieningen dan aanwezig zouden zijn waar voortaan de treinen zouden gaan stoppen? Ik bedoel, daar hoef je toch niet ernstig voor doorgestudeerd te hebben om dat te kunnen bedenken...
TV programma's als Ook dat nog e.d. hadden en hebben veel topics over fouten bij aanleg, zoals lantaarnpalen midden in de straat, zebra's die tegen een muurtje eindigen, enz. Het is een kwaal bij overheids(achtige) organisaties. Je kijkt niet verder dan je neus, en bemoeit je niet met andermans klussen.
Bij deze weer even mijn wekelijkse bericht, ik heb nog geen extra informatie voor je Pejeka. Nu zullen de feestdagen/kerstvakantie hier ook invloed op hebben, maar ik hoop dat ik je snel een terugkoppeling kan geven.

Ja, want toen ik het bericht plaatste, bijna 8-9 maanden geleden, waren de kerstdagen natuurlijk al in zicht, dus tja...

Het begint de vorm van een klucht aan te nemen.
Ik ga weer even een reminder sturen naar de stationsmanager en hoop dat zij ons wat meer informatie kan geven.
Ik ga weer even een reminder sturen naar de stationsmanager en hoop dat zij ons wat meer informatie kan geven.

Miriam, ik waardeer je inzet en vasthoudendheid richting je interne organisatie. Dat voorop. Dus ik vind jou top.

Maar tegelijkertijd wil het er bij mij niet in waarom er na 8 maanden of meer nog steeds geen enkele reactie is. Als mijn bedrijf zo zou omgaan met klanten, konden we morgen het licht uit doen, de deur op slot en dat was het dan.

Wat dóet die stationsmanager eigenlijk de hele dag, dat die het zó enorm ontzettend ontstellend druk heeft dat die zelfs in 8 maanden tijd nog geen inhoudelijke reactie kan geven? Ben wel eens benieuwd ondertussen.
Reputatie 7
Badge
.Wat dóet die stationsmanager eigenlijk de hele dag, dat die het zó enorm ontzettend ontstellend druk heeft dat die zelfs in 8 maanden tijd nog geen inhoudelijke reactie kan geven? Ben wel eens benieuwd ondertussen.

is er wel een stationsmanager?
Feestdagen zijn voorbij (en alsnog iedereen hier, vooral de moderatoren, alle goeds voor 2018). Dus ben benieuwd of er al wat voortgang te melden is in dit topic?
Bedankt Pejeka, voor jou ook alle goeds voor 2018!

Ik heb nog geen bericht van de stationsmanager ontvangen en ik begrijp je volledig, dit duurt te lang. Ik heb gekeken of ik dit proces kan versnellen, maar we zijn hierin echt afhankelijk van het contact tussen de stationsmanager en ProRail.
Bedankt Pejeka, voor jou ook alle goeds voor 2018!

Ik heb nog geen bericht van de stationsmanager ontvangen en ik begrijp je volledig, dit duurt te lang. Ik heb gekeken of ik dit proces kan versnellen, maar we zijn hierin echt afhankelijk van het contact tussen de stationsmanager en ProRail.

Nogmaals waardering voor je inzet, maar ik vind het langzamerhand een farce worden, moet het echt bijna een jaar duren voordat je gewoon een antwoord krijgt? Ik zou zeggen: geef me het email-adres van die stationsmanager eens, dan stuur ik zelf wel een email. Of mag dat niet? En zo nee, waarom niet?
Update: Ik heb een reactie ontvangen Pejeka. ProRail heeft aangegeven dat ze het infoplusbord gaan verplaatsen richting het nieuwe gedeelte van het perron. De exacte uitvoeringsdatum hiervan is nog niet bekend, maar dit zal naar verwachting in het tweede kwartaal zijn.
Reputatie 7
Badge
: geef me het email-adres van die stationsmanager eens, dan stuur ik zelf wel een email. Of mag dat niet? En zo nee, waarom niet?gelukt....:D uit de winterslaap
Update: Ik heb een reactie ontvangen Pejeka. ProRail heeft aangegeven dat ze het infoplusbord gaan verplaatsen richting het nieuwe gedeelte van het perron. De exacte uitvoeringsdatum hiervan is nog niet bekend, maar dit zal naar verwachting in het tweede kwartaal zijn.

Heel erg bedankt Miriam, ik wacht vol spanning af. Maar bedankt voor jouw inzet!
Ik merk nog weinig van de aanpassingen, en er is ook nog geen begin mee gemaakt, is er al meer concreets te zeggen over planning?
Badge +3
Tweede kwartaal is natuurlijk nog vers, dus geduld tot eind juni dan maar :?
Ondertussen is heel Helmond en omstreken na een jaartje wel gewend aan de veranderde stopplaats. Is de trein in zicht, en dat is te Helmond prima te zien, stapt men op en loopt evt wat nasr voren. Ik zie het probleem niet.

Het "beste antwoord" mag wel eens worden aangepast want niet de treindienstleider bepaald de plek van stoppen, maar de machinist.
Ondertussen is heel Helmond en omstreken na een jaartje wel gewend aan de veranderde stopplaats. Is de trein in zicht, en dat is te Helmond prima te zien, stapt men op en loopt evt wat nasr voren. Ik zie het probleem niet.

Het "beste antwoord" mag wel eens worden aangepast want niet de treindienstleider bepaald de plek van stoppen, maar de machinist.

Het gaat niet om de veranderde stopplaats, maar dat het logisch zou zijn de CTA en de klok e.d. dan ook te verplaatsen naar de nieuwe stopplaats, in plaats van die te laten hangen op een gedeelte van het perron dat nu zo goed als ongebruikt is en waar die onzichtbaar zijn voor de mensen die op de nieuwe stopplaats staan. Maar dat had je geweten als je het hele topic zou hebben gelezen, toch?
Heb inderdaad niet alles gelezen, bijna alle tekst is telkens weer een herhaling van de feiten.
Van andere Helmondse reizigers lees ik hier geen klachten overigens.
Heb inderdaad niet alles gelezen, bijna alle tekst is telkens weer een herhaling van de feiten.
Van andere Helmondse reizigers lees ik hier geen klachten overigens.

Als ik in andere topics kijk, zie ik ook alleen maar opmerkingen van een enkele reiziger over een bepaald station. Of ken jij topics waarin tientallen of honderden reizigers te hoop lopen?

Ik heb de NS attent gemaakt op iets dat station Helmond betreft, ik heb een terugkoppeling gekregen dat dat in het tweede kwartaal van 2018 zou worden aangepast. Het tweede kwartaal is aangebroken, ik zie nog geen aanvang van de aanpassingen, dus ik vraag heel simpel wanneer daarmee begonnen gaat worden.
Reputatie 4
Helmond heeft ook nog zijn eigen weblog daarop zijn vaak ook meningen te vinden van inwoners over diverse onderwerpen waaronder ook het station. https://www.deweblogvanhelmond.nl/amp/
Reputatie 4
De vraag wanneer ze dat bord gaan verplaatsen lijkt me voor reizigers van dat station nuttig.
Ach, zolang "het beste antwoord" (in het groen) nog een fout bevat zal er verder ook weinig voortgang zijn helaas.
Ben nog steeds benieuwd wanneer we de aanpassingen mogen verwachten. Tweede kwartaal 2018 werd eerder in dit topic gezegd, maar er is nog steeds niks te merken van aanvang/voorbereidingen van de werkzaamheden.
Wacht op terugkoppeling
Miriam heeft geen precieze datum gekregen, maar ProRail meldt dat het naar verwachting in het tweede kwartaal zal gebeuren. Dat kan dus ook nog in de komende maanden zijn.
Miriam heeft geen precieze datum gekregen, maar ProRail meldt dat het naar verwachting in het tweede kwartaal zal gebeuren. Dat kan dus ook nog in de komende maanden zijn.
Dat kan inderdaad. Maar ik neem aan dat de planning dan nu toch ondertussen bekend is. Dus gaat het in de komende twee maanden gebeuren en zo ja wanneer, of moeten we maar afwachten of?
Tweede kwartaal is nog maar net begonnen, wacht nu even rustig af, zoals Iris NS ook al aangeeft.
Is er 1 juli 2018 nog niets gebeurt, meld je dan weer even in dit topic.