beantwoord

Stopplaats treinen op station Helmond



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

414 reacties


Weet je, beste lieve mensen allemaal, ik ben er wel klaar mee. Rest me allereerst de moderatoren te bedanken die zich oprecht hebben ingezet om toch een antwoord voor me te krijgen. Dank, en aan jullie heeft het niet gelegen.

Maar het hele verhaal slaat natuurlijk nergens op, en met name de reactie van de zijde van NS van de laatste dagen. Opeens moest ik het zelf maar uitzoeken, en was ik aan het verkeerde adres, en mocht ik, desgevraagd, vooral niet weten aan welk adres ik dan wél moest zijn, welke mensen ik aan zou kunnen spreken.

Sorry hoor, kansloos dit.
Wat ben je negatief. 😑 Waarom contacteer je ProRail niet gewoon even?

Ik ben geen klant van ProRail. En zolang de moderatoren weigeren me even netjes door te geven bij wie ik dan moet zijn van ProRail, bedank ik ervoor om me te melden bij een callcenter-persoon die ook van niks weet en dan het hele circus opnieuw te beginnen.
Reputatie 7
Badge
Weet je, beste lieve mensen allemaal, ik ben er wel klaar mee. Rest me allereerst de moderatoren te bedanken die zich oprecht hebben ingezet om toch een antwoord voor me te krijgen. Dank, en aan jullie heeft het niet gelegen.

Maar het hele verhaal slaat natuurlijk nergens op, en met name de reactie van de zijde van NS van de laatste dagen. Opeens moest ik het zelf maar uitzoeken, en was ik aan het verkeerde adres, en mocht ik, desgevraagd, vooral niet weten aan welk adres ik dan wél moest zijn, welke mensen ik aan zou kunnen spreken.

Sorry hoor, kansloos dit.


Wat ben je negatief. 😑 Waarom contacteer je ProRail niet gewoon even?
Weet je, beste lieve mensen allemaal, ik ben er wel klaar mee. Rest me allereerst de moderatoren te bedanken die zich oprecht hebben ingezet om toch een antwoord voor me te krijgen. Dank, en aan jullie heeft het niet gelegen.

Maar het hele verhaal slaat natuurlijk nergens op, en met name de reactie van de zijde van NS van de laatste dagen. Opeens moest ik het zelf maar uitzoeken, en was ik aan het verkeerde adres, en mocht ik, desgevraagd, vooral niet weten aan welk adres ik dan wél moest zijn, welke mensen ik aan zou kunnen spreken.

Sorry hoor, kansloos dit.

Ik zal jullie eerlijk informeren: de hele discussie uit mijn eigen topic staat inmiddels gedownload op mijn computer. En ik denk er hevig over na of ik dit doorspeel naar een consumentenorganisatie, of desnoods een consumentenprogramma. Uiteraard zal ik dan de beleefdheid hebben alle reacties anoniem te maken, dus zonder (schuil)namen van de moderatoren of andere personen die gereageerd hebben. Misschien dat daar dan iets meer koren op de molen kan komen. Want hier schiet het niet op. Begrijp me goed, dat iets niet kán worden gerealiseerd of niet direct, dat kan ik accepteren als dat redelijk onderbouwd wordt verteld. Maar deze manier van iemand voor het lapje houden, aan het lijntje houden en als ik dan aandring op meer specifieke informatie, zelfs neerzetten als iemand die eigenlijk "zeurt", vind ik not done.

Bij dezen.
Vind dat Pejeka nu maar eens eindelijk zelf in contact moet treden met Pro Rail. Volgens mij wil Pro Rail hem best wel graag als klant ontvangen, komt namelijk allemaal erg vriendelijk over op de website. Zou het interessant vinden indien hij ons hier op de hoogte zou houden van zijn vorderingen. Het opent wellicht nieuwe perspectieven!
Reputatie 7
Badge
Heb het al eerder gezegd, maar @Pejeka (ik zie 2 accounts van je met die naam?) heeft wel gelijk.

De situatie is bekend, zou opgelost worden (Q2-2018) maar er gebeurt weinig of niets.

Overvecht hetzelfde eigenlijk. Maar goed, daar zijn kabels in de grond gevonden die het (her)plaatsen van meubilair verhinderen of zoiets. 🤔


Vaag verhaal, maar ben geen aannemer en als ik het wel was had ik het druk natuurlijk. Een schilder voor je huis kan je op dit moment aanvragen en dan komt die op zijn vroegst na de winter (hopelijk ergens in 2019) eens langs. Want die zijn overal aan het klussen en onderaannemers zeggen ook keihard nee wegens personeelstekorten.

Misschien dat ProRail ook zoiets hanteert voor Helmond? Men went er wel aan en later maken we het beter. Vooralsnog stal je dus je fiets, loopt door poortjes (die zijn er wel geplaatst) het perron op en kijkt maar op je horloge/telefoon voor de tijd en reisplanner.

Uh....wat is je punt? 😑
Badge +3
Heb het al eerder gezegd, maar @Pejeka (ik zie 2 accounts van je met die naam?) heeft wel gelijk!

De situatie is bekend, zou opgelost worden (Q2-2018) maar er gebeurt weinig of niets.

Overvecht hetzelfde eigenlijk. Maar goed, daar zijn kabels in de grond gevonden die het (her)plaatsen van meubilair verhinderen of zoiets. 🤔

Vaag verhaal, maar ben geen aannemer en als ik het wel was had ik het druk natuurlijk. Een schilder voor je huis kan je op dit moment aanvragen en dan komt die op zijn vroegst na de winter (hopelijk ergens in 2019) eens langs. Want die zijn overal aan het klussen en onderaannemers zeggen ook keihard nee wegens personeelstekorten.

Misschien dat ProRail ook zoiets hanteert voor Helmond? Men went er wel aan en later maken we het beter. Vooralsnog stal je dus je fiets, loopt door poortjes (die zijn er wel geplaatst) het perron op en kijkt maar op je horloge/telefoon voor de tijd en wanneer je trein komt...
Reputatie 7
Badge
Ja, maar je bent als treinreiziger, zoals hier vaak aangegeven, geen directe klant van Pro Rail.
Overigens vind ik het opmerkelijk dat Pro Rail op de website op de eerste plaats en nadrukkelijk informatie verstrekt aan reizigers.

Ach boeien. Pejeka vraagt nu gewoon naar de bekende weg.
Ja, maar je bent als treinreiziger, zoals hier vaak aangegeven, geen directe klant van Pro Rail.
Overigens vind ik het opmerkelijk dat Pro Rail op de website op de eerste plaats en nadrukkelijk informatie verstrekt aan reizigers.
Reputatie 7
Badge
Ja, maar moet je zo'n vraag dan in behandeling nemen ? Dat schept wel verwachtingen.
Ja oke, dat is misschien niet zo handig.
Maar Pejeka weet zelf ook wel heel goed dat ProRail over dit soort zaken gaat.
Ja Pejeka je moet bij ProRail zijn. Alles wat met de infrastructuur te maken heeft verzorgt ProRail,
zoals we allemaal wel weten natuurlijk. 😌


Ja, maar moet je zo'n vraag dan in behandeling nemen ? Dat schept wel verwachtingen.
Reputatie 7
Badge
Ja Pejeka je moet bij ProRail zijn. Alles wat met de infrastructuur te maken heeft verzorgt ProRail,
zoals we allemaal wel weten natuurlijk. 😌
Reputatie 7
Badge +3
Ja, de vraag is gesteld op het NS forum en het antwoord is toendertijd ook ontvangen via het NS forum, maar het antwoord was afkomstig van ProRail. ProRail is ook degene die de werkzaamheden had moeten uitvoeren en ProRail is dus ook degene die niet heeft gedaan wat ze gezegd hebben en die nu met dit inderdaad vreemde antwoord komt nadat er eerst iets anders is gezegd.
Dan kun je de contactgegevens hebben van wel 10 NS stationsmanagers, assistent stationsmanager en wat dies meer zij, maar die moeten het ook bij ProRail vragen en zullen dan hetzelfde antwoord krijgen.

Wanneer je dus iets of iemand wil betichten van klantonvriendelijkheid, beticht dan wel de juiste.
De algemene contactgegevens van ProRail zijn door marv87 en al eerder door mij gegeven.
Dit zijn interne gegevens. Je verzoek is ontvangen bij de mensen die over het station gaan, en dit is hun reactie. Ik snap dat je daar niet tevreden mee bent, maar meer dan die feedback doorzetten kan ik niet.

Als jij een verbetering indient bij Klantenservice en dat verzoek wordt afgewezen door Medewerker A, en je bent het niet eens met dit antwoord, dan geven wij jou ook niet haar persoonlijke mailadres of telefoonnummer. Dan kun je een bezwaar indienen via Klantenservice. Als je het daar dan nog niet mee eens bent, kun je altijd naar de Geschillencommissie. Ook in dit geval kan ik niet meer voor je betekenen dan hetgeen al is gebeurd. Wil je er toch mee verder, dan zul je dit inderdaad zelf moeten doen.

Bij deze rond ik dit topic dan ook af. Ik kan niet meer voor je betekenen dan herhalen wat er uit deze casus is gekomen.

Wat er uit deze casus is gekomen, is het volgende:

Ik stelde in november 2017 een vraag. Die vraag werd door NS na enige tijd beantwoord met: de voorzieningen worden in het tweede kwartaal 2018 geregeld. Vond ik prima en heb netjes afgewacht tot het zover was.

Maar het gebeurde niet in 2e kwartaal 2018, dus informeerde ik opnieuw. En sindsdien word ik eerst maandenlang aan het lijntje gehouden, ik mag vooral niet weten met welke personen ik dan contact moet opnemen of wie er verantwoordelijk voor is, want dat schijnt privacy-schending te zijn, en nu krijg ik dan van jou een bericht dat ik het dan zelf maar weer moet uitzoeken via klantenservice of een geschillencommissie. Geen sorry dat ik eerst verkeerde informatie heb gekregen of dat er alsnog INHOUDELIJKE terugkoppeling komt over het waaróm dan niet, nee, ik word afgescheept met (want daar komt het op neer) zoek het alsnog zelf maar lekker uit, na bijna een jaar aan het lijntje te zijn gehouden.

Punten voor klantvriendelijkheid, hoor!
Het zou wel klantvriendelijker zijn om de klant na zolang aan het lijntje te hebben gehouden dan wel de algemene contactgegevens te geven zoals marv87 aangeeft.
Dit zijn interne gegevens. Je verzoek is ontvangen bij de mensen die over het station gaan, en dit is hun reactie. Ik snap dat je daar niet tevreden mee bent, maar meer dan die feedback doorzetten kan ik niet.

Als jij een verbetering indient bij Klantenservice en dat verzoek wordt afgewezen door Medewerker A, en je bent het niet eens met dit antwoord, dan geven wij jou ook niet haar persoonlijke mailadres of telefoonnummer. Dan kun je een bezwaar indienen via Klantenservice. Als je het daar dan nog niet mee eens bent, kun je altijd naar de Geschillencommissie. Ook in dit geval kan ik niet meer voor je betekenen dan hetgeen al is gebeurd. Wil je er toch mee verder, dan zul je dit inderdaad zelf moeten doen.

Bij deze rond ik dit topic dan ook af. Ik kan niet meer voor je betekenen dan herhalen wat er uit deze casus is gekomen.
Ik kan die contactgegevens natuurlijk niet delen, maar je mag van mij refereren aan dit topic.
Waarom kan je die contactgegevens niet delen? Het zou toch (lijkt mij) heel normaal zijn als je een klant de juiste contactgegevens door zou geven? Of zijn ook DIE mensen weer niet bereikbaar omdat anders hun privacy in het geding zou zijn (zoals bij stationsmanagers) ofzo? Kortom, wat is het voor een onzin om iemand niet de juiste contacten te mogen geven voor zijn klacht? Dus nou is jouw bedoeling oprecht dat ik zelf maar uit moet zoeken waar ik uiteindelijk op het juiste adres ben om mijn vraag te poneren? En dat na bijna een jaar nadat ik mijn vraag stelde, met niet correcte beloftes werd afgescheept, en op andere manieren aan het lijntje gehouden? Meen je dat serieus?

Ik zie het onze telefoniste al zeggen tegen een klant. "Oh, u hebt een jaar geleden een probleem met de geleverde machine aangekaart? Nog steeds geen oplossing? Joh, wat rot. Nee, ik kan u helaas niet zeggen wie de verantwoordelijke servicemanager is, privacy, weet u wel. Oh, u wilt het zelf bij de desbetreffende afdeling proberen? Nee, dan kan ik u ook niet zeggen wie u daar moet hebben, nee, ook privacy, weet u wel, maar weet u wat, stuurt u een mailtje naar ons algemene email-adres, en heel misschien wellicht komt u dan verder. Prettige dag nog!"

Denk dat we dan heel snel de deur definitief op slot zouden kunnen doen...
Dan zal TS toch zelf de vraag bij ProRail moeten neerleggen.
https://www.prorail.nl/reizigers/contact-publiek
Ik kan die contactgegevens natuurlijk niet delen, maar je mag van mij refereren aan dit topic.
Ik begrijp alle frustratie, maar wij kunnen hier verder niets aan veranderen, of meer uitleg aan geven. Dit heeft inderdaad te lang gelopen, maar wij hebben verder geen verantwoordelijkheid binnen de afhandeling van deze vraag. Zowel NS als ProRail zijn betrokken geweest in de mailwisseling. Ergens zal er iets mis zijn gegaan in de communicatie (Miriam is een tijd lang niet meegenomen in reacties), maar het gaat ook om besluiten en processen waar wij verder niet in betrokken zijn (en hoeven te zijn).

Wij moeten het nu doen met informatie van andere partijen en kunnen weinig doen aan het niet mogelijk zijn van de aanpassing.

Het feit dat Miriam zich zo lang heeft ingezet voor dit topic, laat m.i. wel zien dat zij het verzoek van Pejeka serieus heeft genomen.

Maar nou begrijp ik nog steeds niet WAAROM het niet mogelijk is om een klok en een CTA te verhangen naar de plaats waar de treinen tegenwoordig stoppen.

Mijn hemel, ik vraag niet om het opbreken van het halve station, het verleggen van sporen en wissels of het wijzigen van de stopplaats van de treinen. Ik vraag gewoon om de informatie voor de passagier OP het perron, zoals TCA en klok, te verplaatsen naar waar de treinen tegenwoordig stoppen in plaats van dat die tientallen meters verderop hangen, onzichtbaar vanaf de huidige stopplaats van de treinen.

En als je vindt dat ik zelf bij ProRail moet informeren, prima, geef me dan maar de contactgegevens, bij welke persoon of welke afdeling ik moet zijn en hoe ik ze kan bereiken.

Maar dit slaat nergens op. Eerst wordt me netjes beloofd (men wist het zeker, want men had het bij alle afdelingen nagevraagd) dat het in het tweede kwartaal van 2018 geregeld zou worden. Dus ik was content met dat antwoord en toen er niks gebeurde en ik weer aan de bel trok, werd het één groot circus van mensen die niet bereikbaar waren, afdelingen die geen antwoord stuurden, enz. en nou opeens gaat het om besluiten en processen waar geen informatie over kan worden gegeven?

Nogmaals, geef me zelf die contactgegevens dan maar, dan regel ik het zelf wel.
Is hier lering uit getrokken en, zo ja, wat gaat dit betekenen ?
Ik begrijp alle frustratie, maar wij kunnen hier verder niets aan veranderen, of meer uitleg aan geven. Dit heeft inderdaad te lang gelopen, maar wij hebben verder geen verantwoordelijkheid binnen de afhandeling van deze vraag. Zowel NS als ProRail zijn betrokken geweest in de mailwisseling. Ergens zal er iets mis zijn gegaan in de communicatie (Miriam is een tijd lang niet meegenomen in reacties), maar het gaat ook om besluiten en processen waar wij verder niet in betrokken zijn (en hoeven te zijn).

Wij moeten het nu doen met informatie van andere partijen en kunnen weinig doen aan het niet mogelijk zijn van de aanpassing.

Het feit dat Miriam zich zo lang heeft ingezet voor dit topic, laat m.i. wel zien dat zij het verzoek van Pejeka serieus heeft genomen.
Wie zijn de hoofdrolspelers dan ? NS en ProRail ?

Het is een vrij simpele vraag en niemand wil verantwoordelijkheid nemen, de communicatie is weer huilen (hoe kan een antwoord blijkbaar bij een andere afdeling terecht komen).

Dit is gewoon ene typisch voorbeeld van een simpele vraag waar het antwoord maar uitblijft net als sommige andere vragen op dit forum.

En de vraagsteller wordt bijna belachelijk gemaakt, oh oh oh wat hebben we toch een lol om een klant die een vraag stelt....
Reputatie 7
Badge
Is hier geen sprake van een tragikomedie waarbij de hoofdrolspelers nogal wat recalcitrant gedrag vertonen ?
😂!
Is hier geen sprake van een tragikomedie waarbij de hoofdrolspelers nogal wat recalcitrant gedrag vertonen ?
Reputatie 7
Badge
😅😇