beantwoord

Stopplaats treinen op station Helmond

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

414 reacties

Op het risico af dat ik "lastig" ben, maar het 2e kwartaal loopt al aardig op zijn eind en nog steeds zie ik in Helmond de beloofde aanpassingen niet uitgevoerd worden. Is er misschien meer nieuws te melden?
Reputatie 5
Ik zal dit topic onder de aandacht brengen, Pejeka. Zodra we meer informatie voor je hebben, melden we dit hier!
Ik zal dit topic onder de aandacht brengen, Pejeka. Zodra we meer informatie voor je hebben, melden we dit hier!
Fijn, dank je wel. Ik wacht vol spanning af.
Ik kom ook dagelijks op station Helmond en wil ook even mijn bevindingen delen.
's Ochtends sta ik ook bij spoor 1 richting Eindhoven en zie twee blauwe ruitvormige bordjes: een met een 4 en een zonder getal. De laatste staat helemaal vooraan het perron, de andere op ongeveer een afstand van 1 bak richting het stationsgebouw. De bedoeling hiervan is dat altijd een deel van de trein bij de overkapping van het stationsgebouw staat. En vanaf die plek is de CTA prima te zien.

De intercity's zijn tegenwoordig best lang en er stopt meer trein aan de Deurnese kant van het stationsgebouw, dan aan de kant van de fietsenstalling en de drukte begint steeds beter te spreiden.

Daarnaast heb ik het idee dat steeds minder mensen kijken naar de CTA. Mensen hebben een smartphone en kunnen daarmee altijd op 9292, de Reisplanner Xtra app of een andere app kijken naar vetrektijden, vertragingen of storingen.

Ik zie persoonlijk eerlijk gezegd het probleem niet wat Pejeka schetst.
Ik kom ook dagelijks op station Helmond en wil ook even mijn bevindingen delen.
's Ochtends sta ik ook bij spoor 1 richting Eindhoven en zie twee blauwe ruitvormige bordjes: een met een 4 en een zonder getal. De laatste staat helemaal vooraan het perron, de andere op ongeveer een afstand van 1 bak richting het stationsgebouw. De bedoeling hiervan is dat altijd een deel van de trein bij de overkapping van het stationsgebouw staat. En vanaf die plek is de CTA prima te zien.

De intercity's zijn tegenwoordig best lang en er stopt meer trein aan de Deurnese kant van het stationsgebouw, dan aan de kant van de fietsenstalling en de drukte begint steeds beter te spreiden.

Daarnaast heb ik het idee dat steeds minder mensen kijken naar de CTA. Mensen hebben een smartphone en kunnen daarmee altijd op 9292, de Reisplanner Xtra app of een andere app kijken naar vetrektijden, vertragingen of storingen.

Ik zie persoonlijk eerlijk gezegd het probleem niet wat Pejeka schetst.

Ik heb geen smartphone. Dus ik vind het prettig als er een CTA hangt op de plaats waar de treinen tegenwoordig daadwerkelijk stoppen. Als jij station Helmond inderdaad kent, weet jij dus dat de stopplaats van de treinen tegenwoordig op het nieuwe verlengde deel van het perron is, en dat de CTA's nog steeds hangen waar tegenwoordig (bij een zeldzame langere trein) hooguit bij het staarteinde van de trein hangen. Vandaar dus mijn vraag om ze te verplaatsen conform de nieuwe stopplaats van de treinen.
Het begin is inderdaad vooraan het perron, voorbij de fietsenstalling. Treinen van 4 bakken of korter (VIRM-4 of een losse Flirt) stopt niet helemaal vooraan, maar bij het bord met 4. Misschien dat dan net niet het achterste deel tot de CTA komt. Een VIRM-6 komt al tot de CTA. Dat heb ik gemerkt met de vorige dienstregeling. Bij een VIRM-6 ging ik altijd bij de CTA staan. 2x VIRM-4 komt tot ongeveer de bankjes (of de abri die er vroeger stond). VIRM-6 + VIRM-4 komt tot het poortje bij de parkeerplaats en 2x VIRM-6 komt tot het einde van het nieuwe perrondeel. Het oude perrondeel (andere tegels en lantaarnpalen) is overbodig geworden.
Dit zijn enkel de intercity's die ik vermeld, omdat ik bijna altijd de intercity gebruik 's ochtends en die worden ook het meest gebruikt.
Het begin is inderdaad vooraan het perron, voorbij de fietsenstalling. Treinen van 4 bakken of korter (VIRM-4 of een losse Flirt) stopt niet helemaal vooraan, maar bij het bord met 4. Misschien dat dan net niet het achterste deel tot de CTA komt. Een VIRM-6 komt al tot de CTA. Dat heb ik gemerkt met de vorige dienstregeling. Bij een VIRM-6 ging ik altijd bij de CTA staan. 2x VIRM-4 komt tot ongeveer de bankjes (of de abri die er vroeger stond). VIRM-6 + VIRM-4 komt tot het poortje bij de parkeerplaats en 2x VIRM-6 komt tot het einde van het nieuwe perrondeel. Het oude perrondeel (andere tegels en lantaarnpalen) is overbodig geworden.
Dit zijn enkel de intercity's die ik vermeld, omdat ik bijna altijd de intercity gebruik 's ochtends en die worden ook het meest gebruikt.

Exact. Dus de logica zou zijn de CTA te verplaatsen naar het nieuwe deel van het perron, in plaats van die te laten hangen op het oude perron waar hooguit heel af en toe nog de achterkant van de treinen stopt.
Sorry, maar de meeste intercity's zijn langer dan 4 bakken. En ik zie steeds meer mensen verder op het perron richting Deurne lopen. Die kunnen de CTA niet meer zien als die aan de andere kant hangt. Misschien een beter idee om de CTA onder de overkapping te hangen van het stationsgebouw, net als op spoor 2. Dan is het voor iedereen duidelijk te zien...
Sorry, maar de meeste intercity's zijn langer dan 4 bakken. En ik zie steeds meer mensen verder op het perron richting Deurne lopen. Die kunnen de CTA niet meer zien als die aan de andere kant hangt. Misschien een beter idee om de CTA onder de overkapping te hangen van het stationsgebouw, net als op spoor 2. Dan is het voor iedereen duidelijk te zien...
Dat zou inderdaad ook een goed idee zijn. Waar hij nu hangt, is hij door de bocht in het perron en het vooruitstekende deel van het nieuwe stationsgebouw, gewoon onzichtbaar voor mensen die op het nieuwe perrongedeelte staan.
@Pejeka Als er eind van deze maand geen actie is ondernomen zal ik weer actie ondernemen.
@Pejeka Als er eind van deze maand geen actie is ondernomen zal ik weer actie ondernemen.
Heel erg bedankt, Miriam, ik hoop echter dat het niet nodig zal zijn.
Het tweede kwartaal van 2018 is gekomen en het is gegaan, en ik zie nog steeds geen aanstalten om het nieuwe, thans in gebruik zijnde perron van station Helmond te voorzien van voorzieningen als een TCA, een klok, enz...
Beste NS, in de herfst van 2017 kreeg ik via de moderatoren te horen dat één en ander (plaatsing TCA, klok, enz.) op het nieuwe gedeelte van het perron in Helmond, waar tegenwoordig alle treinen stoppen, in het tweede kwartaal van 2018 zou zijn geregeld. Ik heb dus netjes afgewacht tot het zover was, maar ik zie nog niets gebeuren en het tweede kwartaal van 2018 is al even voorbij. Mag ik a.u.b. een update?
Badge +3
Dat duurt wel kei lang inderdaad (op zijn brabants).

Iedereen die er geweest is (de laastste jaren) zal het het volkomen met je eens zijn.

Tijd om dat toch wel snel op te lossen dus!
Ik overleg even met de andere moderators wat we hier aan gedaan hebben en nog kunnen doen. We komen er op terug.
Ik heb opnieuw contact gezocht met de stationsmanager om na te gaan wat de stand van zaken is. Zodra ik meer weet zal ik een terugkoppeling plaatsen.
Ik heb opnieuw contact gezocht met de stationsmanager om na te gaan wat de stand van zaken is. Zodra ik meer weet zal ik een terugkoppeling plaatsen.
Heel erg bedankt voor je inzet, Miriam. Maar even eerlijk, vind jij het eigenlijk ook niet raar dat er in najaar 2017 glashard wordt gezegd dat het in het tweede kwartaal 2018 wordt uitgevoerd, en dan gebeurt het gewoon niet en je hoort er ook niks meer van.

Maar goed, ik hoop nu een terugkoppeling te krijgen waar ik als reiziger wél op kan vertrouwen.
Ik begrijp je punt hoor Pejeka, maar ProRail heeft destijds aangegeven dat dit de verwachting was en dat er nog geen exacte datum bekend was.

ProRail heeft aangegeven dat ze het infoplusbord gaan verplaatsen richting het nieuwe gedeelte van het perron. De exacte uitvoeringsdatum hiervan is nog niet bekend, maar dit zal naar verwachting in het tweede kwartaal zijn.

Ik heb in ieder geval de stationsmanager weer gemaild en nog geen reactie ontvangen.
Even benieuwd of er al iets bekend is, neem aan dat een stationsmanager geen week nodig heeft om een simpel mailtje te beantwoorden... Geef me anders de naam van die manager even, en zijn contactgegevens, dan vraag ik het hem zelf, neem aan dat het geen staatsgeheim is te mogen weten wie de stationsmanager van "jouw" station is?
Helaas vanwege de nieuwe privacy wetgeving is dat niet mogelijk daarnaast is het misschien ook niet gewenst door de station manager.

En het zou zo maar kunnen dat de manager geniet van een paar weekjes vakantie ....
Helaas vanwege de nieuwe privacy wetgeving is dat niet mogelijk daarnaast is het misschien ook niet gewenst door de station manager.

En het zou zo maar kunnen dat de manager geniet van een paar weekjes vakantie ....

En dan is er geen assistent/vervanger die even in de planning kan kijken, dus dan ligt alles gewoon een maand stil ofzo?

En bovendien, ik vroeg dit al weken geleden, hoe veel weken vakantie heeft zo'n manager dan?
Trouwens, waarom staat dit topic gekenmerkt als "beantwoord"? Ja, antwoorden genoeg, maar uitvoeren ho maar, dus hoezo is het afgehandeld?

Welke privacy-wetgeving? Ik vraag gewoon waar ik de manager op zijn zakelijke adres, op de uren dat hij in functie is, kan vinden, om hem over zakelijke issues die samenhangen met zijn functie, te benaderen. Lijkt me een heel normale zaak dat dat mogelijk is. Ik vraag niet naar zijn privé-adres, of zijn vrijetijdsbeleving, of zijn seksuele geaardheid, of andere dingen die me niet aangaan en waarmee ik zijn privacy zou kunnen schenden.

Stel dat jij bij een ander bedrijf, welk bedrijf dan ook, vraagt naar de manager, en je krijgt het antwoord dat je zijn naam niet mag hebben of niet mag weten hoe je hem kunt bereiken vanwege privacy-redenen, zou je dan niet hard gaan lachen? Gewoon, omdat het té belachelijk is?
Reputatie 7
Badge
Ooh jeej, Pejeka is weer bezig.
Ja verschrikkelijk zeg, de stationsmanager of diens plaatsvervanger kan toch gewoon antwoord geven.

En wat heeft het met de privacy wetgeving te maken dan ?