beantwoord

Stopplaats treinen op station Helmond



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

414 reacties

Reputatie 4
Het perron is ook verbreed. Het hoofdsein is verplaatst. Dat stond eerst bij het hoofdgebouw en werd een groot deel van het perron niet gebruikt. Er is nog wel sprake van een bocht, maar door het bredere perron veel beter te overzien. Ik vermoed dat het te maken heeft met de verplaatsing van het hoofdsein.

Het perron is helemaal niet verbreed. Het bestaande perron is nog steeds zoals het altijd wat, het nieuwe gedeelte zelfs nog iets smaller dan het destijds al bestaande perron.

Ook leuk: in het nieuwe stationsgebouw is destijds een lunchroom gepland, zeg maar, een stationsrestauratie, die had tafeltjes buiten zodat mensen die op de trein moesten wachten eventueel een kop koffie met broodje konden nuttigen en dan zo de trein in konden stappen als die arriveerde... maar toen werd het station afgesloten... en die lunchroom ligt nét aan de verkeerde kant van de hekken, dus leidt nu een kwijnend bestaan, want het oorspronkelijke doel is teniet gedaan...
http://www.sandroos.nl/
Het terras is daar inmiddels verdwenen, een enkel poortje zoals bij de parkeerplaats zou voor die zaak al veel schelen.
De nieuwe locatie waar de treinen stoppen is een flinke verbetering voor de spreiding, het vertrekproces en fietsers.
@Pejeka Management dat zich in toenemende mate onbereikbaar opstelt is een algemene trend.
Je ontvangt brieven waarbij het adres van de afzender niet meer wordt vermeld, mails waarop je niet kunt reageren, telefoontjes met een 000 nummer etc. Je wordt verwezen naar een ingehuurde Klantenservice, die zich, mocht die al bereikbaar zijn, in een ver buitenland blijkt te bevinden.
Het is helaas de prijs van de vooruitgang, contact met de klant is te duur geworden. Eerlijk gezegd is het ook diezelfde klant, die het product/ de dienst zo goedkoop mogelijk wil verkrijgen. Dus....
Reputatie 7
Badge +3
@volvo8700
Spreiding van de reizigers is denk inderdaad de belangrijkste overweging. Alle reizigers die vooraan instappen is zeker in de spits een groot probleem op deze lijn.
Spreiding van reizigers kun je beter bereiken door duidelijk aan te geven waar de trein zal stoppen en ook zorgen dat dat gebeurt. Als je een paar keer een half perron hebt moeten aflopen omdat de trein op een andere plek stopt dan waar jij denkt, laat je het in het vervolg wel uit je hoofd om je over het perron te spreiden. En zeker in de spits bij een overstapverbinding (op trein of ander ov) is het ook van belang dat je in de buurt van de (rol)trap kunt uitstappen, anders haal je je aansluiting niet.
Dan kun je wel heel kunstmatig de reizigers proberen te spreiden door een trein te laten stoppen op het smalste deel van het perron waar bovendien geen perronvoorzieningen zijn, maar ik denk dat het beter is de onderliggende oorzaken op te lossen, te beginnen bij de voorspelbaarheid van treinlengte en stopplaats op het perron en voor de treinoverstappers een betrouwbare overstap te bieden i.p.v. de sluitsein-aansluitingen die schering en inslag zijn.
Maar dat is iets wat NS zelf moet oplossen, het is natuurlijk veel makkelijker om de bal bij de reiziger te leggen.
Geen zorgen, ik ken zowel NS als ProRail vrij goed. Vandaar dat ik het flauw vind om, vaak op basis van aannames, allerlei haat richting ProRail te plaatsen. Het is niet constructief en maakt de sfeer er niet beter op. De klant is klant van NS en heeft weinig van doen met leveranciers van NS. Want dat is ProRail feitelijk.

Is in dit topic het wankele punt NS of ProRail? Volgens mij hebben we veel te weinig informatie om dat überhaupt te beoordelen. In het forumverleden is reeds eerder gebleken dat er ook heel veel binnen NS blijft hangen en de externe organisatie helemaal niet correct bereikt.
Mijn ervaring als treinforens was juist dat spitsreizigers zich wel degelijk spreiden, mits de stopplaats voorspelbaar is en je bij het uitstappen dan je aansluiting nog haalt.
Als iedereen in Helmond categorisch weigert door te lopen naar achteren, zal dat dus toch iets te maken hebben met een van deze twee voorwaarden. Dus niet erop kunnen vertrouwen dat de trein op een bepaalde plek stopt en/of een dusdanig krappe aansluiting in Eindhoven (daar hebben op dit forum ook andere onderwerpen betrekking op), dat je het risico niet kunt nemen om achterin de trein te gaan zitten. Allebei aan NS om voor verbetering te zorgen.
Als toch gekozen wordt, om welke reden dan ook, de huidige stopplaats te handhaven, zorg er dan voor dat dat deel van het perron ook de daarbij horende voorzieningen krijgt.

Buiten de spits lijkt me spreiding geen issue.
Het grappige is dus ook dat de mensen zich vroeger inderdaad gewoon spreidden over het perron, niet in de laatste plaats omdat er overal zit-mogelijkheden waren, klokken, CTA's, en omdat de trein toen nog doorreed als intercity naar Tilburg enz. Dus mensen die er in Eindhoven niet uit hoefden, zochten gewoon een ander plekje op.

Tegenwoordig rijdt de trein (enkel treinstel) hélemaal door tot het nieuwe gedeelte boven het viaduct, waar geen énkele wachtvoorziening is, waar geen klokken hangen, waar geen displays met informatie zijn, hélemáál niks, en oudergewoonte staan veel mensen dan nog te wachten op het bestaande perron waar al die voorzieningen wél zijn, en die moeten dan opeens 50 meter hollen als de trein aankomt...
Wacht nog steeds op een update op dit bericht...
Reageerde met opzet algemeen, niet zo’n zin in opnieuw allerlei aanvallen, sorry. Laat dat antwoord dus graag even in het midden.
Reputatie 3
De treinen zijn helemaal niet een stel. Er rijden ook zeker langere treinen. Ik zit er dagelijks in.
Daarnaast reed er tot vorig jaar veel langer materieel. En nu dubbeldeks en dus korter.

De enige reden is dat de spreiding van het oude station niet goed was. Horst-Sevenum en Deurne en deels Brouwhuis stopt ook aan de voorkant en dat was ook in Helmond het geval.
Hierdoor ontstond er met name in Helmond onnodige vertraging. De reistijd tussen Deurne en Eindhoven is nu dan ook 1 minuut sneller.

Het nieuwe perron licht ook in een veel kortere bocht en ook dat is een forse verbetering.

Ik zeg houden zo!
Wacht nog steeds op een update op dit bericht...

Ik zal mijn collega vragen of er nog nieuws is.
Topicstarter @Pejeka is al vele malen geadviseerd zelf eens contact op te nemen met ProRail, is die weg nu al eens bewandelt ?
Als het nu allemaal zo belangrijk is, kan je er zelf ook wat aan doen, lijkt mij zo......
Zo’n verschrikkelijke partner is ProRail niet hoor :(
Heb ik ook niet gezegd echter is de tijd tussen plannen en de uiteindelijke uitvoering van veranderingen wel lang. Dit zal vast ook met procedures te maken hebben die doorlopen moeten worden en die kosten dan een hoop tijd.
Hallo Pejeka, ik heb hier destijds een melding van gemaakt zonder het verzoek voor een terugkoppeling. Mede omdat er verschillende redenen door andere forumleden zijn aangekaart waardoor de situatie op dit station zo is. Uiteraard begrijp ik dat je graag nog wat meer informatie over deze situatie ontvangt. Ik heb direct contact gezocht met de verantwoordelijke afdeling en daarbij ook navraag gedaan omtrent de CTA's en andere aanduidingen. Zodra ik meer weet zal ik je dit laten weten.

Heel fijn. Kijk, als het om welke reden dan ook handiger is om op het nieuwe deel van het perron te stoppen voortaan, prima, maar dan zou het gewoon prettig zijn als er op dat nieuwe gedeelte ook voorzieningen worden geplaatst als CTA's, klokken en bankjes e.d., want die bevinden zich nu dus allemaal wél op het oude deel van het perron, maar daar wordt dus niet meer gestopt (hooguit het achterste deel van een langere trein). Dus het zou gewoon handig zijn als die dan op het nieuwe deel van het perron ook aanwezig zouden zijn.
En even nieuwsgierig, gaat hier nou ook echt iets mee gebeuren (dus dat ik over bijv. 2 maanden zomaar opeens hoera CTA's en klokken en wachtgelegenheden en bankjes zie op het nieuwe perrondeel), of is dit weer een geval van "we geven het door" en vervolgens hoor je er nooit meer iets van en over een jaar is er nog steeds niks veranderd?
Reputatie 7
Dat één iemand een suggestie doet wil niet zeggen dat dat ook klakkeloos over wordt genomen natuurlijk. Er zal per situatie worden gekeken en besloten of het wordt gedaan.
@Pejeka, mijn reactie was puur als reactie op Henk_NL en niet op het verhaal van het topic, daar had ik met een eerder bericht al op gereageerd.
Dat één iemand een suggestie doet wil niet zeggen dat dat ook klakkeloos over wordt genomen natuurlijk. Er zal per situatie worden gekeken en besloten of het wordt gedaan.

Dat snap ik. Leek me alleen maar logisch als de door mij genoemde voorzieningen (ook) op het perrondeel aanwezig zijn waar de treinen tegenwoordig stoppen. En mocht men dat NIET logisch vinden en daarom niet uitvoeren, dan neem ik aan dat men de moeite neemte uit te leggen waarom NIET.
Snap er ondertussen helemaal niets meer van en ga ook geen enkele moeite meer doen om er nog iets van te begrijpen.☺
Hallo Pejeka, zoals ik eerder heb aangegeven ga ik mijn best doen je van een terugkoppeling voorzien. Zodra ik deze van de betreffende afdeling heb ontvangen laat ik dit weten.
Topicstarter @Pejeka is al vele malen geadviseerd zelf eens contact op te nemen met ProRail, is die weg nu al eens bewandelt ?
Als het nu allemaal zo belangrijk is, kan je er zelf ook wat aan doen, lijkt mij zo......


Jij denkt dat een particulier eerder antwoord krijgt dan een medewerker van NS ?
Dat zou wel treurig zijn.

Ik snap gewoon niet waarom het allemaal zolang moet duren.
Hallo Pejeka, zoals ik eerder heb aangegeven ga ik mijn best doen je van een terugkoppeling voorzien. Zodra ik deze van de betreffende afdeling heb ontvangen laat ik dit weten.

Ik wacht vol spanning af, Miriam.
Is er al nieuws te melden?
@Pejeka Management dat zich in toenemende mate onbereikbaar opstelt is een algemene trend.
Je ontvangt brieven waarbij het adres van de afzender niet meer wordt vermeld, mails waarop je niet kunt reageren, telefoontjes met een 000 nummer etc. Je wordt verwezen naar een ingehuurde Klantenservice, die zich, mocht die al bereikbaar zijn, in een ver buitenland blijkt te bevinden.
Het is helaas de prijs van de vooruitgang, communicatie met de klant is te duur geworden. Eerlijk gezegd is het ook diezelfde klant, die het product/ de dienst zo goedkoop mogelijk wil verkrijgen. Dus....
Ik heb direct even voor je gekeken Pejeka, maar ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen. Wel heb ik even een reminder verzonden, zodra ik meer weet hoor je van mij.