beantwoord

Stopplaats treinen op station Helmond



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

414 reacties

Update: Ik heb nog geen terugkoppeling van de stationsmanager ontvangen. Hoogstwaarschijnlijk is zij aan het schakelen met ProRail en aangezien ze afhankelijk is van een reactie vanuit ProRail kan ik mij goed voorstellen dat dit iets langer duurt. Ik zal haar nogmaals een reminder versturen en je kunt erop vertrouwen dat ik mijn best doe om hier zo snel mogelijk een update van te krijgen.

Als de betreffende manager op vakantie is dan ontvang ik hier bericht van en is er altijd een vervangende collega die ik kan benaderen. Dat is nu niet aan de orde.
Update: Ik heb nog geen terugkoppeling van de stationsmanager ontvangen. Hoogstwaarschijnlijk is zij aan het schakelen met ProRail en aangezien ze afhankelijk is van een reactie vanuit ProRail kan ik mij goed voorstellen dat dit iets langer duurt. Ik zal haar nogmaals een reminder versturen en je kunt erop vertrouwen dat ik mijn best doe om hier zo snel mogelijk een update van te krijgen.

Als de betreffende manager op vakantie is dan ontvang ik hier bericht van en is er altijd een vervangende collega die ik kan benaderen. Dat is nu niet aan de orde.


Beste Miriam, ik waardeer jouw inzet en vasthoudendheid enorm, laat daar geen twijfel over bestaan.

Maar... de rest van het verhaal is natuurlijk bullshit. Sorry dat ik het zo plompverloren zeg.

Mijn firma levert industriële machines aan grote bedrijven als Heinz, Unilever, Bayer, DSM, enz.

Denk je nou echt dat die er genoegen mee nemen als je de machine niet levert op de afgesproken tijd, en dat je dan gewoon kan zeggen: "Tja, de projectmanager is nog aan het schakelen met de fabriek, en dan moet je maar even slikken dat het wat langer duurt, en nee, we hebben geen nieuws, maar komt wel een keer, volgend jaar overmorgen ofzo"...

Ik denk dat we dan al gauw de deur dicht zouden kunnen doen en het licht uit - voorgoed.

En blijkbaar mag de stationsmanager vooral niet aanspreekbaar te zijn voor de gebruikers van dat station (hoezo eigenlijk, wat is dat voor raars?) en hoeft die stationsmanager ook geen reactie te geven, want dan is zij/hij aan het "schakelen".

Nou, beste Miriam, dat "schakelen" heeft die fijne stationsmanager al gedaan toen zij/hij vorig jaar oktober/november beloofde dat de voorzieningen in het tweede kwartaal van 2018 geregeld zouden worden.

En als je als stationsmanager dan merkt dat rond mei/juni er nog steeds niks is gepland of gebeurt, begin je dán al met "schakelen". Zo van "Hé, hoe zit het?".

Zodat je, als mensen eind juli vragen naar de status, al op de hoogte bent en dan niet opeens wakker hoeft te schrikken om te gaan "schakelen"...
Hoi Miriam, heeft de stationsmanager al tijd gehad om te "schakelen"? En zo ja, wat is de uitkomst?
Update: Ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen en daarom een reminder verzonden.
Update: Ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen en daarom een reminder verzonden.
Nogmaals dank voor je aanhoudende inzet.

Maar zeg nou eerlijk, begint dit hele verhaal jou ook niet als een Faustiaanse tragi-comedie aan te doen?

Wat zijn die stationsmanagers eigenlijk voor mensen? Aan niemand verantwoording of uitleg schuldig blijkbaar, en je mag ook vooral als reiziger niet weten wie de manager van "jouw" station is, want dat is schending van de privacy (ik zie me dat op de zaak al zeggen, door de telefoon: Oh, u wilt weten wie onze manager After Sales is? Nee, sorry, kan ik u niet zeggen, dat is schending van de privacy...).

Maar goed, de enige manier om op stations dingen aan te kaarten is dus blijkbaar onder andere via dit forum. Dat doe je dan netjes, je krijgt een keurig antwoord via-via (niet van de stationsmanager zelf), maar we gaan ervan uit dat het klopt.

Dan blijkt het niet te kloppen, en dan vraag je waarom en wanneer dan wel, en dan begint het hele circus opnieuw: een stationsmanager die anoniem en niet bereikbaar mag zijn, en een antwoord waar je niks mee kan, of helemaal geen antwoord.

En nogmaals, dit is niet richting jou bedoeld, Miriam, absoluut niet.

Maar zeg eens eerlijk, vind je het zelf niet een beetje bizar worden?
Hoi Miriam, is de stationsmanager nog steeds aan het schakelen, of coördineren? Gewoon even benieuwd.
Reputatie 7
Badge +3
Sla die schakelende (of juist niet schakelende) stationsmanager over en vraag het rechtstreeks aan ProRail
https://www.prorail.nl/reizigers/contact-publiek

Ik kan je uit eigen ervaring melden, dat werkt prima. Ik had bij een klacht binnen een dag antwoord, werd zelfs persoonlijk gebeld, ik was alleen niet thuis dus ook nog een antwoord per mail.
Dat kan NS dan beter ook doen in de toekomst, maar waarom duurt het via de stationsmanager dan zolang ?

Dat wekt de indruk dat de stationsmanager helemaal niets heeft gedaan tot nu toe.
Dat kan NS dan beter ook doen in de toekomst, maar waarom duurt het via de stationsmanager dan zolang ?

Dat wekt de indruk dat de stationsmanager helemaal niets heeft gedaan tot nu toe.

En je mag ook vooral NIET weten wie de manager is van "jouw" station, of hoe die te benaderen is, want dat zou schending van de privacy zijn?!
Waarom staat dit topic overigens gekenmerkt als zijnde "beantwoord"? Ik zie de oplossing nog niet, en met alle nietszeggende antwoorden die gegeven zijn, maar gewoon bezijden de waarheid waren, kan je toch niet stellen dat de kwestie is afgedaan en beantwoord?
Reputatie 7
Badge +3
Je eerste vraag betrof de stopplaats van de treinen op station Helmond, die vraag staat als beantwoord.
Alleen heb je erna nog een nieuwe vraag gesteld, namelijk of en wanneer de CTA en de klokken te verplaatst worden.
Trouwens, waarom staat dit topic gekenmerkt als "beantwoord"? Ja, antwoorden genoeg, maar uitvoeren ho maar, dus hoezo is het afgehandeld?

Bericht van nu 11 dagen geleden.
Verder, in de vakantietijd gaat het helaas allemaal niet zo snel.

Trouwens, waarom staat dit topic gekenmerkt als "beantwoord"? Ja, antwoorden genoeg, maar uitvoeren ho maar, dus hoezo is het afgehandeld?Bericht van nu 11 dagen geleden.
Verder, in de vakantietijd gaat het helaas allemaal niet zo snel.


Vakantie is niet aan de orde, zie het eerste bericht op deze pagina.

En hoe kom je aan 11 dagen geleden ? ????
Je eerste vraag betrof de stopplaats van de treinen op station Helmond, die vraag staat als beantwoord.
Alleen heb je erna nog een nieuwe vraag gesteld, namelijk of en wanneer de CTA en de klokken te verplaatst worden.

Helemaal niet, dat was mijn eerste vraag. Ofwel, het onderwerp van dit topic: gezien de nieuwe stopplaats van de treinen op station Helmond, zou het handig zijn als CTA en klok e.d. ook naar dat nieuwe perrongedeelte zouden worden verplaatst. En aanvankelijk leek die vraag beantwoord, oktober/november vorig jaar, toen men mededeelde dat dit tweede kwartaal 2018 zou worden geregeld. Prima. Dus heb ik ook netjes afgewacht. Maar we leven nu al in het derde kwartaal en er is nog steeds niks geregeld, laat staan aanstalten gemaakt. En dan krijg je weer dezelfde onzinverhalen omtrent stationsmanagers die je niet mag benaderen, die al weken aan het plannen en schakelen zijn (wat dat ook moge betekenen, want resultaat krijg je niet te horen), en ondertussen zijn we bijna weer een jaar verder en is er nog steeds geen concreet resultaat.


Trouwens, waarom staat dit topic gekenmerkt als "beantwoord"? Ja, antwoorden genoeg, maar uitvoeren ho maar, dus hoezo is het afgehandeld?Bericht van nu 11 dagen geleden.
Verder, in de vakantietijd gaat het helaas allemaal niet zo snel.
Vakantie is niet aan de orde, zie het eerste bericht op deze pagina.

En hoe kom je aan 11 dagen geleden ? ????


Blader even terug in dit draadje. Nu 11 dagen geleden zelfde vraag gesteld.
Reputatie 7
Badge +3
Beginpost van dit topic:




Pas in je (als ik goed tel) 7e bericht heb je het een keer over dat "het gewoon prettig zijn als er op dat nieuwe gedeelte ook voorzieningen worden geplaatst als CTA's, klokken en bankjes e.d".
De vraag was volgens mij ook al op beantwoord gezet voor er over verplaatsten werd gesproken.



Trouwens, waarom staat dit topic gekenmerkt als "beantwoord"? Ja, antwoorden genoeg, maar uitvoeren ho maar, dus hoezo is het afgehandeld?Bericht van nu 11 dagen geleden.
Verder, in de vakantietijd gaat het helaas allemaal niet zo snel.
Vakantie is niet aan de orde, zie het eerste bericht op deze pagina.

En hoe kom je aan 11 dagen geleden ? ????
Blader even terug in dit draadje. Nu 11 dagen geleden zelfde vraag gesteld.


Ja lees het topic verder terug waar KJ en Miriam opnieuw contact hadden gezocht, echt langer dan 11 dagen geleden......

Ondertussen is er al 4x contact gezocht met de stationsmanager zonder enkele reactie terug.
Beginpost van dit topic:




Pas in je (als ik goed tel) 7e bericht heb je het een keer over dat "het gewoon prettig zijn als er op dat nieuwe gedeelte ook voorzieningen worden geplaatst als CTA's, klokken en bankjes e.d".
De vraag was volgens mij ook al op beantwoord gezet voor er over verplaatsten werd gesproken.

Klopt, en mijn insteek was dus: ofwel zorg dat de treinen gewoon op het "oude" perrongedeelte stoppen waar alle infovoorzieningen zijn, ofwel verplaats die infovoorzieningen als klokken en CTA's naar het nieuwe gedeelte. En in oktober/november 2017 werd mij onder meer door Miriam gemeld dat dat voor 2e kwartaal 2018 gepland stond, om het nieuwe perrongedeelte van TCA's en klokken te voorzien, en daar heb ik toen netjes op gewacht, dus in die tijd is dit topic slapend geweest. Maar het tweede kwartaal is allang voorbij en er gebeurt nog steeds niks, en wat ik dan nog het meest frustrerend vind is alsof er wordt gedaan alsof het een geheel nieuw issue is waarover geschakeld en gebrainstormd moet worden, en dat kost nou eenmaal tijd... Nondeju, waarop was die toezegging van november 2017 dan gestoeld, en waarom kan je daar niet op vertrouwen? En als je dan aan de orde stelt dat het nog niet gebeurd of ingepland is, moet je niet zeuren en gaan mensen je vliegen afvangen met de bewoordingen van je aanvankelijke topic? Hoe zielig! Richt je pijlen liever op degenen die hun beloften niet nakomen!
Update: De vraag is meerdere malen bij ProRail neergelegd, maar zonder enige terugkoppeling. Zodra ik meer weet zal ik dit laten weten.
Update: De vraag is meerdere malen bij ProRail neergelegd, maar zonder enige terugkoppeling. Zodra ik meer weet zal ik dit laten weten.
Miriam, nogmaals, ik waardeer je persoonlijke inzet en vasthoudendheid heel erg, en er is ook een puntje van kritiek op dat vlak jouw kant op.

Maar als het zo door gaat, wordt dit, echt niet omdat ik dat zo graag wil, weer een topic dat eindeloos blijft bestaan omdat NS/ProRail de klanten gewoon niet serieus neemt. Mijn hemel, het lijkt wel een organisatie die nog bureaucratischer is dan de meest verstarde organisatie in het Sowjet-tijdperk. Waar is het elan gebleven, van we gaan privatiseren om beter op de reiziger te kunnen inspelen, lijnen korter en transparanter te maken voor de reiziger, sneller te kunnen antwoorden op vragen en suggesties? Ik merk er in elk geval niet veel van.
Badge +3
Denk dat ProRail afhankelijk is van onderaannemers en die zitten nu natuurlijk midden in de 'bouwvak'.

Kan nog wel even duren want ze zitten overal te springen om personeel in de bouw. Als je een dakkapel op je huis wilt wordt dat ook al gauw 2019 of later...

Eerst die stationsmanager maar eens aan zijn haren trekken, om te horen te krijgen wat er tot nu toe allemaal gecommuniceerd is en wat de status daarvan is. Geen priooriteit? Ook goed, maar zeg dat dan eerlijk en communiceer dan niet dat het voor Q2-2018 gepland staat/stond.
Denk dat je gelijk hebt en dat ProRail er pas na de bouwvak op terug zal komen, maar laat dat dan even weten inderdaad.
Heeft de schakeling al plaatsgevonden of moeten we wachten tot de stationsmanager en de uitvoerende diensten in september uit hun zomerreces komen?
En vriendelijk verzoek aan één van de moderators om het predikaat "beantwoord" van dit topic te verwijderen, want er is nog niks beantwoord, in elk geval niet dusdanig dat de vraagstelling is opgelost.
Hoi Pejeka,

Miriam is hier nog mee bezig. Dit voorlopige antwoord laten we eerst zo staan tot het door een ander antwoord vervangen kan worden.