beantwoord

Stopplaats treinen op station Helmond

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

414 reacties

@Pejeka Management dat zich in toenemende mate onbereikbaar opstelt is een algemene trend.
Je ontvangt brieven waarbij het adres van de afzender niet meer wordt vermeld, mails waarop je niet kunt reageren, telefoontjes met een 000 nummer etc. Je wordt verwezen naar een ingehuurde Klantenservice, die zich, mocht die al bereikbaar zijn, in een ver buitenland blijkt te bevinden.
Het is helaas de prijs van de vooruitgang, contact met de klant is te duur geworden. Eerlijk gezegd is het ook diezelfde klant, die het product/ de dienst zo goedkoop mogelijk wil verkrijgen. Dus....

Herhaling....
Ik heb goed nieuws voor je Pejeka. De stationsmanager heeft overleg gehad met ProRail en ik heb de volgende terugkoppeling ontvangen. Als het goed is staat er een informatiescherm vlakbij het stationsgebouw aan de oostzijde en is er ook nog een scherm aanwezig in het stationsgebouw. De reden dat de trein op het nieuwe gedeelte stopt is met name omdat de reizigers die hun fiets stallen minder ver hoeven te lopen. Ook is dit gunstiger voor de reizigers die hun auto op de P+R parkeerplaats neerzetten. De reizigers die het stationsgebouw als hoofdingang gebruiken komen als het goed is ter hoogte van een trein op het perron aan.

Zoals het nu lijkt komen er geen nieuwe schermen op de nieuwe perronzijde. Wel zal er worden gekeken naar de mogelijkheden voor het plaatsen van een bank, maar dat is nog niet definitief.
@Pejeka met alle respect voor je inzet en toewijding, maar je valt in herhaling. Tel eens hoe vaak je nu al dezelfde tekst hebt geschreven.

Maar tegelijk jammer dat je op gegeven advies om deze schijnbaar voor jou zeer belangrijke zaak niet duidelijk te krijgen niet ingaat, zoals zelf eens contact opnemen met ProRail.
Ik heb goed nieuws voor je Pejeka. De stationsmanager heeft overleg gehad met ProRail en ik heb de volgende terugkoppeling ontvangen. Als het goed is staat er een informatiescherm vlakbij het stationsgebouw aan de oostzijde en is er ook nog een scherm aanwezig in het stationsgebouw. De reden dat de trein op het nieuwe gedeelte stopt is met name omdat de reizigers die hun fiets stallen minder ver hoeven te lopen. Ook is dit gunstiger voor de reizigers die hun auto op de P+R parkeerplaats neerzetten. De reizigers die het stationsgebouw als hoofdingang gebruiken komen als het goed is ter hoogte van een trein op het perron aan.

Zoals het nu lijkt komen er geen nieuwe schermen op de nieuwe perronzijde. Wel zal er worden gekeken naar de mogelijkheden voor het plaatsen van een bank, maar dat is nog niet definitief.

Maar wat is het goede nieuws dan eigenlijk? Dat er heel misschien wellicht een bankje op het nieuwe gedeelte van het perron geplaatst gaat worden, waar tegenwoordig de treinen stoppen, maar dat de CTA's en de klokken niet geplaatst gaan worden op het nieuwe gedeelte, omdat die al hangen op het oude gedeelte waar de treinen niét stoppen? Of hoe bedoel je dit nou? En hoe is dat dan goed nieuws, behalve dan dat bankje dat heel misschien wellicht geplaatst gaat worden?
Reputatie 7
Ik heb Miriam NS op de hoogte gesteld, zij zal zodra zij weer op het forum springt, jou beantwoorden.
@Pejeka herhaalt zichzelf voortdurend en slaat herhaalde adviezen in de wind. Wel heeft hij eerder aangegeven veel zin te hebben om zijn probleem in de publiciteit te brengen. Dat moet hij dan ook maar doen. Publicitaire druk blijkt, vandaag de dag, meer dan eens een adquaat, en mogelijk enige, middel om nijpende en slepende kwesties op te lossen.
Zou ook best wel amusant kunnen worden.
Ik heb Miriam NS op de hoogte gesteld, zij zal zodra zij weer op het forum springt, jou beantwoorden.

Dank je wel. Snap jij ook dat ik het "goede nieuws" niet helemaal begrijp?
Ja, ik denk dat je dat wel kan krijgen van ProRail.
Mijn ervaringen zijn meestal positief bij ProRail. Je zou de vraag daar geheel opnieuw kunnen stellen zonder deze voorgeschiedenis. Wel zal je je moeten realiseren dat een antwoord dan soms niet is wat je graag wilt horen, zeker niet bij toch wel kostbare werkzaamheden, waarover blijkbaar slechts één reiziger klaagt......
Miriam is al in verschillende andere topics verschenen vandaag, maar nog niet in dit topic. Dus ik vraag me nog steeds af waar dat "goede nieuws" van haar nou op slaat. Er worden geen klokken en TCA's geplaatst op het perrongedeelte waar de treinen tegenwoordig stoppen, maar wél een bankje, en dat is dan het goede nieuws ofzo, of hoe moet ik dat nou snappen?
Ik sla geen adviezen in de wind en ik herhaal mijn vraag niet omdat ik niks beters te doen heb of omdat ik dat lollig vind.

Maar NS - via dit forum - heeft me in 2017 laten weten dat de aanpassingen in tweede kwartaal 2018 zouden worden geregeld. Ik heb toen dit topic ook een tijd laten rusten in het vertrouwen dat dat antwoord zou kloppen. Maar in het tweede kwartaal 2018 gebeurde er niks, en tot nu toe nog steeds niks. Dus ben ik weer gaan vragen wanneer het dan wél zou gebeuren. En ik word sindsdien afgescheept met antwoorden als dat de manager van het station geen thuis geeft, dat andere afdelingen geen antwoord geven, en heus, men blijft het proberen (waarvoor hulde aan de moderatoren hier), maar tot nu toe schiet het niet op.

Dus ik wacht gewoon nog steeds op antwoord.

En als er mensen vinden dat dit topic vervelend wordt, kan je het ofwel overslaan, ofwel je bedenken dat dit topic allang niet meer had bestaan als de NS en haar mede-partijen zich aan de in 2017 gedane belofte hadden gehouden.
Is dit onderwerp nu opeens afgedaan ofzo, met de mededeling "Ik heb goed nieuws voor je, er worden geen TCA's en klokken geplaatst op het nieuwe perron, maar wél een bankje..."?
@Pejeka het wordt mij nu duidelijk dat je het best wel jammer zou vinden als jouw probleem zou worden opgelost. Eerder heb je zelf een kansrijke suggestie gedaan om tot een oplossing te komen en daar heb ik je gisteren aan herinnerd. Je had daar ook veel zin in. Verneem daar nu niets meer van.

Denk dat niemand hier urgentie toekent aan het oplossen van het probleem en aangezien ik je het plezier niet misgun dat je er klaarblijkelijk aan beleeft, zal ik mij er niet aan storen. Veel genoegen bij het vervolg ! 😉
Hallo Pejeka, ik heb de afgelopen dagen niet op het forum gewerkt en zie nu je reacties. Niet alle moderators zijn iedere dag actief, vandaar dat het soms even duurt voordat je een reactie ontvangt. Dat betekend dan niet dat het topic is afgedaan. De reden dat ik begon met goed nieuws is omdat ik je van een, naar mijn mening, goede inhoudelijke terugkoppeling kon voorzien. We wilden graag achterhalen wat de reden is dat de trein op het nieuwe perron stopt. Dat weten we. Daarnaast is er overleg met ProRail geweest, dat houdt in dat er zowel bij ons als bij ProRail aandacht is voor deze situatie en er wordt gekeken naar de mogelijkheden. Ik vind dit positieve berichten, maar begrijp ook dat jij dat wellicht anders ziet.

Daarbij is er ook aangegeven dat de situatie nu zo is dat er geen informatieschermen op het nieuwe perron komen, omdat er elders al twee schermen aanwezig zijn. Het zou heel goed kunnen dat dit in de toekomst toch wordt aangepast. Op korte termijn is dit niet het geval.
Badge +3
Ik vind het reëel dat @Pejeka een oplossing wil zien, of in ieder geval contactgegevens van iemand om mee te 'sparren' i.p.v. kastje-muur en NS medewekers die er veel moeite voor moeten doen om welke info dan ook te krijgen.. Die laatste hebben het druk genoeg (wachttijd aan de telefoon van 30 minuten is geen uitzondering op dit moment!)

Ik kom er niet vaak, maar Helmond is serieus aan wat veranderingen toe (zoals de sleutel voor het toilet halen bij Kiosk en zo, tijdens openingstijden?) Tja, maar alle treinen die er stoppen hebben tegenwoordig ook toiletten, da's waar...

Maar goed, één klok en CTA verplaatsen naar waar de treinen tegenwoordig stoppen is geen prioriteit blijkbaar.

Op Utrecht Overvecht is het niet veel beter... Want sinds de beloofde tijd (het was winter maar rond Pasen 2018 of zo niet meer op koude betonnen bankjes) nog steeds geen/weinig meubilair, want er zitten blijkbaar allerlei kabels in de grond waarvan niemand dat wist?!

En de nieuwe fietsenrekken daar is helemaal heibel.. want er moeten dan bomen gerooid/omgekapt en zo...

Heel Tuindorp op zijn kop, mensen gaan hun huizen al te koop zetten met het oog op de horror-toekomst daar.. dan was die tunnel onder het spoor door graven (Tiberdreef en Mr Tripkade) in begin jaren 90 nog niets, qua overlast! 😛 (Mensen zien graag een patroon natuurlijk, en als iets me niet bevalt huis te koop... dat heeft ook niets met NS te maken natuurlijk).

En dan valt Helmond ineens op zich wel mee. Kan dus nog wel even duren voordat ze daar de oorzaak/verantwoordelijke gevonden hebben, en nieuwe toestemming krijgen om te graven, wegens die kabels 🤔

Neem aan dat er op perron 1 in Helmond geen bijzondere archeologische vondsten zijn waardoor er niets aangeraakt mag worden de komende maanden? En zo ja, dan kan NS er ook weinig mee en moet je dus bij ProRail zijn voor info of contactpersoon vinden.
Hallo Pejeka, ik heb de afgelopen dagen niet op het forum gewerkt en zie nu je reacties. Niet alle moderators zijn iedere dag actief, vandaar dat het soms even duurt voordat je een reactie ontvangt. Dat betekend dan niet dat het topic is afgedaan. De reden dat ik begon met goed nieuws is omdat ik je van een, naar mijn mening, goede inhoudelijke terugkoppeling kon voorzien. We wilden graag achterhalen wat de reden is dat de trein op het nieuwe perron stopt. Dat weten we. Daarnaast is er overleg met ProRail geweest, dat houdt in dat er zowel bij ons als bij ProRail aandacht is voor deze situatie en er wordt gekeken naar de mogelijkheden. Ik vind dit positieve berichten, maar begrijp ook dat jij dat wellicht anders ziet.

Daarbij is er ook aangegeven dat de situatie nu zo is dat er geen informatieschermen op het nieuwe perron komen, omdat er elders al twee schermen aanwezig zijn. Het zou heel goed kunnen dat dit in de toekomst toch wordt aangepast. Op korte termijn is dit niet het geval.

Er zijn niet TWEE informatieschermen aanwezig. Ja, op het totale station wel, één op het perron richting Eindhoven en één op het perron richting Venlo.

Maar waar het mij om gaat is dit:

Het informatiescherm (CTA) en de klok hangen nu op het gedeelte van het perron richting Eindhoven waar vróeger de treinen stopten. Tegenwoordig stoppen ze een stuk verderop, op het nieuwe (verlengde) gedeelte van het perron. Maar alle voorzieningen hangen nog afgestemd op de oude situatie. Is het dan niet gewoon logischer om de klokken en CTA ook op dat nieuwe gedeelte te hangen? Ik bedoel echt niet dat er éxtra voorzieningen hoeven te komen, maar het is dan toch logisch om óók de CTA en de klokken te verplaatsen naar het nieuwe gedeelte van het perron, waar de treinen tegenwoordig stoppen, in plaats van die te laten hangen op een stuk perron waar tegenwoordig hooguit de achterdeur van de trein terechtkomt als er een wat langere trein is? Of zie ik het nou verkeerd?
Badge +3
Deze reactie vond ik hoopgevend om dit topic af te sluiten.

Maar ja.. we zijn met zijn allen of jij in je eentje weer vier weken verder dus.

@Miriam NS (27 dagen geleden):
Na veel over en weer gemail is er eindelijk duidelijkheid

En dan @Stijn NS (kan je ook niets aan doen) 13 dagen geleden:

Update: Zoals Miriam vorige week al aangaf is ze momenteel met vakantie en neem ik dit topic voor nu waar. We hebben echter nog geen reactie gekregen van de persoon die betrokken moet zijn geweest met de verplaatsing.

De duidelijkheid die Miriam 27 dagen geleden had/kreeg is dus weer 'verdampt' wegens vakantie of niet reageren van iemand dus?

Bij welk bedrijf was dat, en wie was die persoon? Mag je niet zeggen natuurlijk (wegens AVG en zo) maar die persoon mag dan speciaal voor dit topic min of meer 'aan de hoogste boom ;)

Kanniewaarzijn in de media is een volgende optie.... En een kijkje nemen (met camera) waarom de situatie daar nergens op slaat dus. Inclusief de stationsmanager even aan de tand voelen... Waarom is die er niet of niet te bereiken, of valt iemand voor hem in. Op elk (intercity)station dus minimaal één persoon om aan te spreken namelijk, te allen tijde van openen tot sluiten! Doen ze in de treinen ook, er is ALTIJD een HC die je kan aanspreken, zegt men...

Ook al heeft het geen prioriteit (net als die WC's en zo waar je een sleutel voor moet halen, geef ze een muntsleuf of contactloos toegang met je bankpasje) het is wel een 'dingetje' dat heel simpel op te lossen is, maar wie dat gaat doen en wanneer zien wij (NS) later wel...

Zei ik "wij"? Nou, eigenlijk iemand anders, niet ons pakkie-an dus! We hebben het doorgezet en ze reageren steeds maar niet dus verwacht geen terugkoppeling ook.

Als dat betekent "het komt wel goed" is dat dus reden om te klagen. Maar ja, waar anders dan hier kan iemand dat doen verder (klagen dus) als het jullie zelf niet eens lukt?
Of zie ik het nou verkeerd?

Zeker niet. Ik ga navragen wat mogelijk is en zal nog even met mijn collega-moderator overleggen. Maar soms geven wij een signaal door en wordt door een andere partij (ProRail, stationsbeheerder etc etc) de beslissing gemaakt geen actie te ondernemen. Niet leuk, maar het gebeurt.
Of zie ik het nou verkeerd?

Zeker niet. Ik ga navragen wat mogelijk is en zal nog even met mijn collega-moderator overleggen. Maar soms geven wij een signaal door en wordt door een andere partij (ProRail, stationsbeheerder etc etc) de beslissing gemaakt geen actie te ondernemen. Niet leuk, maar het gebeurt.

Snap ik, maar ik zou dan zo graag eens weten waaróm die actie niet wordt ondernomen, terwijl (zoals in dit geval) iedereen het logisch zou vinden om klokken en CTA e.d. te verplaatsen naar het nieuwe perron, waar tegenwoordig wordt gestopt, in plaats van die te laten hangen op het oude perrongedeelte waar hooguit nog de achterkant van de trein terechtkomt.
Reputatie 7
Omdat alles geld kost en ook het verplaatsen. Het lijkt mij dat zolang het goed zichtbaar is, ook al is het aan de achterzijde van de trein, dat het geen probleem is.
Badge +3
Die WC sleutel was een media issue, overal en altijd toiletten en zo...

Maar in Helmond wildplassen of erger is geen probleem!

Not in my back yard, dan is het goed.. :P

Om voor de plaats van een klok en vertekbord naar de IenW te gaan laat ik aan TS over, dat dan weer wel.

Ken de situatie daar, en is op zich wel media-waardig dus. Duurt ook te lang dus daarom met hem/haar eens.
Omdat alles geld kost en ook het verplaatsen. Het lijkt mij dat zolang het goed zichtbaar is, ook al is het aan de achterzijde van de trein, dat het geen probleem is.

Maar dat IS nu juist het probleem: vanaf het nieuwe perrongedeelte zijn noch de CTA, noch de klok goed zichtbaar (laat staan leesbaar), omdat de iets naar voren springende gevel van het stationsgebouw het zicht so-wie-so belemmert. Bovendien wil "zichtbaar" nog niet zeggen "leesbaar". Ik ken maar weinig mensen die vanaf tientallen meters exact kunnen lezen wat er op een standaard CTA staat, laat staan de meldingen in (nog) kleinere letters onderin het scherm.
En, is er al iets nieuws te melden?
Nog steeds geen nieuws?
Reputatie 7
Badge

🤣!
Nog steeds niks bekend? Terwijl het toch véél logischer is CTA's en klokken te hangen op de plek waar de treinen tegenwoordig stoppen? In plaats van ze te laten hangen op een stuk perron waar hooguit bij een wat langere trein de achterdeur terechtkomt?