beantwoord

Stopplaats treinen op station Helmond

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

414 reacties

Hoi Pejeka,

Miriam is hier nog mee bezig. Dit voorlopige antwoord laten we eerst zo staan tot het door een ander antwoord vervangen kan worden.

Het lijkt me realistischer de status van het topic te veranderen in "niet beantwoord", of niet? Immers, er is een antwoord gegeven dat geen cent waard bleek te zijn, dus dan kan je naar de buitenwereld wel net doen alsof het beantwoord is, maar dat is net zo ridicuul als dat ik aan een voorbijganger vraag "Welke dag is het vandaag" en de voorbijganger antwoordt "Geel"... en dan aanneemt dat de vraag is beantwoord.

Dus vriendelijk verzoek om in elk geval de status van dit topic te wijzigen.
Voor de meelezers lijkt het me duidelijk dat Miriam er nog mee bezig is. Beter een voorlopig antwoord dan helemaal geen antwoord toch 🙂?
Wat is het verschil ? Beter geen antwoord dan een fout antwoord en dat foute antwoord "voorlopig" goed rekenen tot er "wellicht" na maanden een beter antwoord komt.

Bovendien kan het topic minder snel vergeten worden als het antwoord open blijft staan.

Dat is toch geen discussie waard ?
Begrijp niet waarom vragen geforceerd als beantwoord worden gemerkt. Wekt wel enige irritatie op. Wat is de reden en wat is er mis mee dat duidelijk is dat bepaalde vragen (nog) niet (afdoende) zijn beantwoord ?
Ik heb dit topic geopend en ik vind dat de vraag nog niet beantwoord is, of in elk geval nog niet tot een bevredigende afhandeling heeft geleid. Dus ik vraag de moderatoren nogmaals netjes om de status van dit topic te wijzigen van "beantwoord" in iets anders waaruit blijkt dat het antwoord nog op zich laat wachten.

Hoeven we helemaal geen enorme discussie over te hebben, maar het feit dat er een moderator "mee bezig" is, wil nog niet zeggen dat de vraag dan afgedaan is.

Kan dus de status van dit topic a.u.b. gewijzigd worden?
Voor de meelezers lijkt het me duidelijk dat Miriam er nog mee bezig is. Beter een voorlopig antwoord dan helemaal geen antwoord toch 🙂?
Beste Iris,

Stel, jij brengt je fiets weg naar de fietsenmaker. Daar moet behoorlijk wat aan gebeuren om die fiets weer helemaal tip-top te krijgen dus dat kost een paar dagen. Jouw fietsenmaker zegt dan tegen jou: "Kost een weekje, kom volgende week donderdag maar terug, dan is je fiets klaar".

Dan kom je de volgende donderdag en je fiets is niet klaar, om onduidelijke redenen. En je fietsenmaker laat ook niet weten wanneer je fiets dan wél klaar zal zijn: duurt het nog een weekje extra, of een maand, of twee maanden...

En dan ga je bellen, of mailen naar die fietsenmaker. En die zegt dan: "Joh, wat zeur je nou, ik heb je vraag toch beantwoord, het duurt een week"... Dat het ondertussen twee maanden later is, maakt hem dan niet uit, je vraag is beantwoord.

Snap je zelf hoe idioot die redenering is?
Dit soort dingen zorgt gewoon voor irritatie bij forumleden.

Er wordt nu ws gewacht tot Sivan weer terug is, die gaat zeggen dat we het gezellig moeten houden maar het antwoord kan toch gewoon weggehaald worden ?

Wat is de angst ?

TS wil het, 4 andere leden liken die post.....

En nog beter, bel eens met ProRail of de stationsmanager.......
Hoi Pejeka,

Miriam is hier nog mee bezig. Dit voorlopige antwoord laten we eerst zo staan tot het door een ander antwoord vervangen kan worden.

Het gegeven antwoord is fout. Dan liever geen antwoord dan een fout antwoord toch?
Waarom de onwil om een topic weer open te zetten?
Als je de eerste post van Pejeka leest dan wordt daarin gevraagd waarom de treinen nu zo ver weg stoppen op een plek waar geen CTA bakken en klokken zijn, deze vraag is beantwoord. Treinen stoppen op stations of bij het sein of bij de treinlengteborden.

Naderhand is gevraagd om de CTA bakken te verhangen of bij te plaatsen op het nieuwe perron gedeelte, de initiële vraag is dus wel degelijk beantwoord, zelfs de vraag over het verplaatsen is beantwoord, wanneer het verplaatst zou worden is beantwoord.

De vraag welke nu openstaat is waarom het niet verplaatst is in de eerder aangegeven periode, maar dat is niet de initiële vraag van dit topic.
Dan blijft het antwoord fout. Maar waarom deze discussie, de mods geven zelf aan dat ze nog bezig zijn, normaal blijft de vraag dan open staan. Het is toch niet erg als de vraag nog niet op beantwoord staat ?
Update: Ik heb de gegevens van de contactpersonen binnen ProRail opgevraagd en ga daar nu zelf mee aan de slag.
Oh de vraag staat weer open 😀
Als je de eerste post van Pejeka leest dan wordt daarin gevraagd waarom de treinen nu zo ver weg stoppen op een plek waar geen CTA bakken en klokken zijn, deze vraag is beantwoord. Treinen stoppen op stations of bij het sein of bij de treinlengteborden.

Naderhand is gevraagd om de CTA bakken te verhangen of bij te plaatsen op het nieuwe perron gedeelte, de initiële vraag is dus wel degelijk beantwoord, zelfs de vraag over het verplaatsen is beantwoord, wanneer het verplaatst zou worden is beantwoord.

De vraag welke nu openstaat is waarom het niet verplaatst is in de eerder aangegeven periode, maar dat is niet de initiële vraag van dit topic.

Een goed verstaanbaar zou begrijpen dat ik ofwel vond dat het logisch zou zijn als de treinen zouden (blijven) stoppen op het perrongedeelte waar TCA en klokken hangen, ofwel de nieuwe stopplaats voorzien zou willen hebben van TCA en klokken, zodat die niet uitsluitend aanwezig zijn op een perrongedeelte dat nu nog maar zelden gebruikt wordt.

De overige (naar mijn mening) onzin in je reactie laat ik voor jouw rekening. Als jij een loodgieter bestelt, en die beste man komt niet op de afgesproken tijd en je spreekt hem daarop aan, dan zegt hij toch ook niet "Ja, maar ik heb je vraag toch beantwoord wanneer ik kom? Dat was vorige week vrijdag. Dat ik er niet was, is jammer, maar ik heb je vraag wél beantwoord, dus waar klaag je over?"
Zie je zelf de absurditeit van deze redenering in?
Reputatie 4
Mag ik zeggen dat je je niet geliefd maakt door de persoon die je een antwoord tracht te geven weer onvriendelijk afserveert.
Mag ik zeggen dat je je niet geliefd maakt door de persoon die je een antwoord tracht te geven weer onvriendelijk afserveert.
Mag ik je er opmerkzaam op maken dat een organisatie die mij een antwoord geeft dat niet waar blijkt te zijn en als je hen daarop attent maakt, nog steeds niet met een afdoend antwoord komt, ook niet erg geloofwaardig is?
Reputatie 4
Mijn feedback is meer op jouw in mijn ogen botte reactie richting JBa ( die hier op persoonlijke titel actief is).

Dat je teleurgesteld lijkt in de NS is langzamerhand evident, maar dat ongenoegen hoef je van mij niet op andere gebruikers te projecteren.
Mijn feedback is meer op jouw in mijn ogen botte reactie richting JBa ( die hier op persoonlijke titel actief is).

Dat je teleurgesteld lijkt in de NS is langzamerhand evident, maar dat ongenoegen hoef je van mij niet op andere gebruikers te projecteren.

Ik projecteer dat op niemand. Integendeel, ik ben in al mijn communicatie met o.a. Miriam gewoon netjes gebleven, heb haar bedankt voor de inzet en haar vasthoudendheid en heb niemand lelijk benaderd.

Maar ik heb gewoon vorig jaar netjes een vraag gesteld, en die is vorig jaar beantwoord, alleen blijkt ofwel dat antwoord niet te deugen van destijds, ofwel is er iets anders aan de hand, maar dat weet ik dan niet, want dat wordt niet gecommuniceerd. Stationsmanagers moeten vooral anoniem blijven, dus die mag en kan je niet benaderen direct (waarom, god mag het weten), en diezelfde stationsmanagers kunnen blijkbaar gerust een maand doen over het geven van een reactie op een simpele vraag, tenminste, ik hoor al weken en weken dat de stationsmanager om terugkoppeling is gevraagd, maar blijkbaar heeft die overwerkte man/vrouw daar nog geen tijd voor gehad, om een mailtje van 3 regels te schrijven waarin het antwoord staat.

En ja, nu wil ik dan ondertussen gewoon een keer weten wanneer ik de toegezegde aanpassingen kan verwachten, zodat mensen in Helmond gewoon weer op het perrongedeelte waar tegenwoordig de trein stopt, een TCA hebben waarop ze informatie kunnen zien. Is dat bot? Zal dan wel. Ik denk dat het uitblijven van een inhoudelijke reactie vele malen botter is dan het stellen van een nette vraag.
Reputatie 7
Badge +3
En van wie is dat bot? Van NS of van ProRail? Want ProRail is degene die hier verontwoordelijk voor is en die in eerste instantie de toezegging deden wanneer het verplaatst zou worden. NS kan in deze niets anders doen dan doorgeven wat ProRail wel of niet zegt.
Dat is zo, maar NS kan ook wat meer aandringen ipv heel de tijd wachten op reacties die nooit komen.

De klant stelt de vraag aan NS en die beantwoordt hem (of niet)

De vraag is ook neergelegd eerst bij de stationsmanager (van NS)
Reputatie 7
Badge +3
En als die stationsmanager dan ook geen of geen ander antwoord krijgt van ProRail? Wat dan?

Als dit mjn plaatselijke station zou betreffen had ik al lang zelf de vraag aan ProRail gesteld ipv het over meerdere schijven te laten lopen.
Dan had de stationsmanager dat moeten melden aan de moderator.

Je moet het als klant wel weten dat je bij ProRail moet zijn natuurlijk, NS heeft hier gezegd dat ze het gingen navragen.
En als die stationsmanager dan ook geen of geen ander antwoord krijgt van ProRail? Wat dan?

Als dit mjn plaatselijke station zou betreffen had ik al lang zelf de vraag aan ProRail gesteld ipv het over meerdere schijven te laten lopen.

Had ik ook graag gewild. Geef mij de naam en contactgegevens van de stationsmanager maar, dan los ik het wel met hem/haar op. Maar blijkbaar mag je die niet hebben als klant.
Reputatie 7
Badge +3
Blijkbaar geeft men de contactgegevens van de stationsmanager niet.

Maar wat let je om direct met ProRail contact op te nemen?
Er staat niet voor niets op hun site:
Heeft u vragen, klachten of meldingen?Neem contact met ons op

https://www.prorail.nl/reizigers/contact-publiek
Blijkbaar geeft men de contactgegevens van de stationsmanager niet.

Maar wat let je om direct met ProRail contact op te nemen?
Er staat niet voor niets op hun site:

Heeft u vragen, klachten of meldingen?Neem contact met ons op
https://www.prorail.nl/reizigers/contact-publiek

Ja, en dan gaat het net zo goed over tig schijven als via NS, dus ik denk niet dat het dan opeens anders is.
Badge +3
Ja, en dan gaat het net zo goed over tig schijven als via NS, dus ik denk niet dat het dan opeens anders is.
Niet denken maar ...
Want niet geschoten is ...
En wie niet waagt ...
Linksom of rechtsom ...

Oh ja, iets met een CTA kastje en de spreekwoordelijke .... 😃