beantwoord

Stopplaats treinen op station Helmond

• Anonymous
  • 0 reacties
Een jaar of twee/drie geleden werd het nieuwe station van Helmond opgeleverd. Onderdeel van de nieuwbouw was het verlengen van het perron (waarom, god mag het weten, want er stoppen geen treinen die langer zijn dan 1 treinstel). Maar goed. Het verlengde deel van het perron is voorbij het stationsgebouw aangelegd, het bestaande gedeelte lag en ligt aan de andere kant van het stationsgebouw. Op het nieuwe gedeelte van het perron zijn geen CTA's of andere aanduidingen, die hangen allemaal op het oude gedeelte. Maar om de één of andere reden stoppen de treinen allemaal op het nieuwe stuk perron, en moet je dus, als je op het bestaande perron wacht (waar ook de CTA's en de klokken hangen) gewoon 50 meter rennen om in de trein te komen. Wat is dat voor onzin? Waarom kunnen die treinen niet gewoon stoppen waar ze altijd al tientallen jaren gestopt hebben?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 26 september 2018, 14:52

Hoi allemaal. Zojuist heb ik een aantal mailwisselingen ontvangen van Miriam. Daaruit valt op te maken dat zij hier al erg lang mee bezig is, en dat een deel van de communicatie haar niet heeft bereikt, waardoor deze informatie nu pas bij ons bekend is. Erg jammer dat dit zo lang heeft moeten duren. Namens de betrokken afdelingen onze excuses hiervoor. Ik wil Miriam in ieder geval bedanken voor haar aanhoudende inzet.

Eind 2016 vond in Helmond inderdaad een spoor- en wisselvernieuwing plaats. Bij de uitvoering van dit project werden twee wissels verwijderd. Door het verwijderen van een van die wissels werd het mogelijk een van de seinen ver genoeg voorbij het perron van het spoor te plaatsen om te kunnen voldoen aan de minimale zichtafstand van het sein. Door het verplaatsen was het noodzakelijk om ook het andere sein (en de wissel) te verplaatsen om verwarring tussen de seinen te voorkomen.

ProRail geeft aan dat zij een bevestiging hebben gehad dat de afronding van de werkzaamheden in orde was. Het project is inmiddels al een tijd afgesloten en ProRail geeft aan dat er geen mogelijkheden meer zijn nog iets op Helmond te doen.

Ik kan me voorstellen dat je graag anders nieuws had gehad, maar meer dan je feedback hierover doorzetten kan ik niet doen. Er is door meerdere personen veel moeite gedaan de status van het project te achterhalen en te zien wat er mogelijk was, maar voor nu is dit de situatie zoals hij is. Vanuit de Community kunnen wij je helaas niet meer of beter nieuws geven dan dit.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

414 reacties

Tweede kwartaal is nog maar net begonnen, wacht nu even rustig af, zoals Iris NS ook al aangeeft.
Is er 1 juli 2018 nog niets gebeurt, meld je dan weer even in dit topic.

Ik neem aan dat de planning dan nu al bekend is, dus ik ben gewoon benieuwd wanneer het dan ingepland staat.
Zucht...

Het is geen situatie van levensbelang, geduld is een schone zaak !
Zucht...

Het is geen situatie van levensbelang, geduld is een schone zaak !

Niemand heeft gesproken over "levensbelang" (als in: er gaan dodelijke slachtoffers vallen als dit of dat niet gebeurt).

Ik heb (al lang geleden) gevraagd wanneer uit service-oogpunt voorzieningen als klokken en CTA's ook worden verplaatst naar het nieuwe perron, waar de treinen tegenwoordig stoppen. En er is mij toen te kennen gegeven dat dat in het 2e kwartaal van 2018 zou zijn. Dus ik vraag nu voor wanneer die aanpassing gepland is, omdat ik ervan uitga dat de definitieve planning nu bekend zal zijn. Zo simpel is het.
Badge +3
Op zich is het plaatsen van een CTA op het perron (en misschien een klein overdekt wachthokje of bankjes, perron is smal) bij de opgang vanaf de fietsenstalling geen wereldtaak natuurlijk.

Maar ja, als je al ziet hoe druk ze (ProRail dus, niet NS) het hebben met Utrecht Overvecht en meubilair (terug) plaatsen weet je het maar nooit.

Overigens een topic op Twitter over het mooiste station van Nederland... iemand zei Brandevoort haha! https://twitter.com/ingridsynchro/status/988489525717557249
Op zich is het plaatsen van een CTA op het perron (en misschien een klein overdekt wachthokje of bankjes, perron is smal) bij de opgang vanaf de fietsenstalling geen wereldtaak natuurlijk.

Maar ja, als je al ziet hoe druk ze (ProRail dus, niet NS) het hebben met Utrecht Overvecht en meubilair (terug) plaatsen weet je het maar nooit.

Overigens een topic op Twitter over het mooiste station van Nederland... iemand zei Brandevoort haha! https://twitter.com/ingridsynchro/status/988489525717557249

Heel fijn voor Brandevoort, maar mijn vraag was eigenlijk wanneer we op station Helmond (centraal) weer gewoon klokken en CTA's gaan hebben op het tegenwoordig in gebruik zijnde perron, in plaats van dat die nog steeds hangen op een deel van het perron dat tegenwoordig zelden gebruikt wordt...
Sorry hoor ! Jij blijft elke keer maar dezelfde berichten plaatsen. En helaas niet alleen in dit topic.
Nu weten we het wel hoe het zit te Helmond.

Geduld blijft een schone zaak !
Sorry hoor ! Jij blijft elke keer maar dezelfde berichten plaatsen. En helaas niet alleen in dit topic.
Nu weten we het wel hoe het zit te Helmond.

Geduld blijft een schone zaak !

Ik blijf niet dezelfde berichten plaatsen. Toen ik enige tijd geleden deze vraag poneerde op dit forum, kreeg ik netjes antwoord dat inhield dat het in het tweede kwartaal van 2018 geregeld zou worden. Dus vraag ik nu netjes wat de planning is en in welke maand van dit tweede kwartaal het geregeld zal zijn.

En als jou dat verveelt, houdt niets je tegen dit onderwerp te mijden, laat staan er je energie in te steken met berichten die kant noch wal raken.
Maar goed blijkbaar is de planning nog steeds niet bekend, anders had ik het inmiddels wel gehoord, toch?
Vijfde keer zelfde vraag in vijf dagen.

Verder denk ik dat met dit soort feestdagen en weekend erna de medewerkets van dit soort afdelingen van ProRail niet werken.
Vijfde keer zelfde vraag in vijf dagen.

Verder denk ik dat met dit soort feestdagen en weekend erna de medewerkets van dit soort afdelingen van ProRail niet werken.

Als men had geantwoord, had ik niet hoeven vragen.

Zo simpel is het.

De aanpassingen waren al veel eerder toegezegd voor 2e kwartaal 2018 (zie voorgaande berichten in dit topic). Dus ik vraag nu netjes naar de planning.

En nogmaals, als dat jou stoort of niet bevalt, houdt niets je tegen dit topic te negeren of zonder commentaar van jouw zijde voorbij te laten gaan. Aan jou de keuze.
Reputatie 7
Badge +3
Wellicht heb je sneller antwoord wanneer je dit zelf aan ProRail vraagt ipv dat er een forum moderator tussen tussen zit.
https://www.prorail.nl/reizigers/contact-publiek

Toen ik vorig jaar augustus een klacht in diende vanwege onaangekondigde nachtelijke werkzaamheden met veel geluidshinder had ik gelijk de volgende dag antwoord en wisten ze me ook te vertellen dat er in week 41 wederom werkzaamheden zouden zijn.
Wellicht heb je sneller antwoord wanneer je dit zelf aan ProRail vraagt ipv dat er een forum moderator tussen tussen zit.
https://www.prorail.nl/reizigers/contact-publiek

Toen ik vorig jaar augustus een klacht in diende vanwege onaangekondigde nachtelijke werkzaamheden met veel geluidshinder had ik gelijk de volgende dag antwoord en wisten ze me ook te vertellen dat er in week 41 wederom werkzaamheden zouden zijn.

Ik heb via de moderatoren van dit forum al antwoord gekregen vorig najaar. Tweede kwartaal 2018 zou het worden geregeld. Dus ik vraag nu eenvoudig naar de planning, omdat het tweede kwartaal inmiddels is aangebroken. Meer niet.
Reputatie 7
Badge +3
Maar als zoals nu dat antwoord niet komt hier op het forum probeer ik alleen maar aan te geven dat je mogelijk sneller antwoord heb wanneer je het direct aan ProRail vraagt. Maar als je het blijkbaar liever 10 keer hier wilt vragen moet je het zelf weten.
Maar als zoals nu dat antwoord niet komt hier op het forum probeer ik alleen maar aan te geven dat je mogelijk sneller antwoord heb wanneer je het direct aan ProRail vraagt. Maar als je het blijkbaar liever 10 keer hier wilt vragen moet je het zelf weten.
Dat "men" ervoor gekozen heeft de NS op te delen in tig afdelingen en onder-BV's waardoor het voor reizigers steeds ondoorzichtiger wordt bij wie je moet zijn voor welk onderwerp, is mijn probleem niet. Ik heb op DIT forum netjes het antwoord gekregen dat in tweede kwartaal 2018 de aanpassingen zouden worden verricht, en ik neem dus ook aan dat men mij nu ook weet te vertellen wat de planning is.
De planning is tweede kwartaal 2018.

Ik ben geen psycholoog maar het intrigeerd me behoorlijk dat je dit gegeven geen plekje kan geven en rustig kan afwachten tot het kwartaal voorbij is.
Wil je vast zeer voorzichtig waarschuwen, het kan zomaar zijn dat er in het tweede kwartaal niets gebeurd en pas in het 3de of 4de kwartaal.
Het heeft immers geen erg hoge prioriteit zo'n verplaatsing van wat perron attributen
Reputatie 7
Badge

Dat "men" ervoor gekozen heeft de NS op te delen in tig afdelingen en onder-BV's waardoor het voor reizigers steeds ondoorzichtiger wordt bij wie je moet zijn voor welk onderwerp, is mijn probleem niet. Ik heb op DIT forum netjes het antwoord gekregen dat in tweede kwartaal 2018 de aanpassingen zouden worden verricht, en ik neem dus ook aan dat men mij nu ook weet te vertellen wat de planning is.

Deze vraag kan je toch echt beter vragen aan ProRail hoor. ProRail gaat namelijk (zoals jij zelf ook wel weet) over de infrastructuur. 😑

Dat "men" ervoor gekozen heeft de NS op te delen in tig afdelingen en onder-BV's waardoor het voor reizigers steeds ondoorzichtiger wordt bij wie je moet zijn voor welk onderwerp, is mijn probleem niet. Ik heb op DIT forum netjes het antwoord gekregen dat in tweede kwartaal 2018 de aanpassingen zouden worden verricht, en ik neem dus ook aan dat men mij nu ook weet te vertellen wat de planning is.Deze vraag kan je toch echt beter vragen aan ProRail hoor. ProRail gaat namelijk (zoals jij zelf ook wel weet) over de infrastructuur. 😑

Dus éérst vraag ik op dit forum naar de planning, komt na veel vijven en zessen dan uit eind vorig jaar dat het 2 kwartaal 2018 wordt, en dus vraag ik nu netjes, aangezien dat tweede kwartaal inmiddels aangebroken is, wat dan de precieze planning is, en dan ben je lastig als je het vraagt en moet je maar weer bij iemand anders gaan vragen en word je dus, eigenlijk, ijskoud afgeserveerd?
De planning is tweede kwartaal 2018.

Ik ben geen psycholoog maar het intrigeerd me behoorlijk dat je dit gegeven geen plekje kan geven en rustig kan afwachten tot het kwartaal voorbij is.
Wil je vast zeer voorzichtig waarschuwen, het kan zomaar zijn dat er in het tweede kwartaal niets gebeurd en pas in het 3de of 4de kwartaal.
Het heeft immers geen erg hoge prioriteit zo'n verplaatsing van wat perron attributen

Begrijp ik helemaal. Stel je voor dat je de service naar je klanten (reizigers) in het oog zou hebben, pfff, er zijn wel belangrijkere dingen.

Ik zie het al bij ons op de zaak gebeuren. Dat een klant belt om te vertellen dat een geleverde machine niet naar behoren werkt. En dan wij dat zeggen "Tja, wat verwacht u nu helemaal. Heel misschien wellicht kunnen we u 2e kwartaal volgend jaar helpen, maar pin ons er niet op vast, kan ook 3e of 4e kwartaal worden, geef het maar alvast een plekje, maak je niet druk,"

Ik denk dat we dan toch verdomd snel de deuren voorgoed op slot kunnen doen, het licht uit en er geen bedrijf meer is.
Helaas Pekela, niet bij alle bedrijven gaat het allemaal zo soepel en snel als bij het bedrijf waar jij werkt. Helaas is dat de realiteit.
Zelf op mijn werk wel eens wat aangegeven wat gewoon niet klopt. Waardoor er een foute werkwijze kan ontstaan.
Na vele pogingen nog geen inhoudelijke reactie gehad, laat staan dat het probleem is opgelost.
We zijn nu 3 jaren verder !

Eens komt het goed. Geduld is een schone zaak.
Wacht nog steeds op terugkoppeling. Het tweede kwartaal duurt nog maar 2 maanden, dus er zou toch iets van een planning bekend moeten zijn nu...
En ik elke keer dat dit topic bovenkomt maar denken dat Pejeka ons meldt dat er gewerkt wordt op het station aan de oplossing .....
Tuurlijk is er een planning, maar niet elke insite bedrijfsinfo wordt hier gedeeld.
Niets om bij ProRail @pejeka te gaan werken, kan je zelf de planning gaan maken van belangrijke projecten.
Tuurlijk is er een planning, maar niet elke insite bedrijfsinfo wordt hier gedeeld.
Niets om bij ProRail @pejeka te gaan werken, kan je zelf de planning gaan maken van belangrijke projecten.

En deze bijdrage levert op welke manier iets bij? Denk je zelf?

Ik heb vorig jaar (!) netjes om de planning gevraagd. Ik kreeg na enige tijd netjes het antwoord dat dit 2e kwartaal 2018 zou zijn, dus ik vraag nu netjes wanneer in dit kwartaal de werkzaamheden uitgevoerd gaan worden.

Nogmaals, als jou dat niet bevalt om welke reden dan ook, is niets of niemand hier die jou dwingt dit topic te volgen of er ongefundeerd commentaar op te plaatsen.

Ik denk niet dat mijn bijdrage veel toevoegd aan je bijna dagelijkse en dezelfde vraagstelling wat de planning nu is. Dat voegt ook niets toe, behalve dat het topic bij herhaling weer bovenaan staat.

Ik denk niet dat mijn bijdrage veel toevoegd aan je bijna dagelijkse en dezelfde vraagstelling wat de planning nu is. Dat voegt ook niets toe, behalve dat het topic bij herhaling weer bovenaan staat.

Die planning is me vorig jaar op dit forum doorgegeven, en dus, nu het tijdvak aangebroken is en ik nog geen aanvang van de werkzaamheden zie, vraag ik netjes wanneer het werk dan aangevangen wordt binnen het beloofde tijdstip. Is dat raar?