beantwoord

Stopplaats treinen op station Helmond


  • Anonymous
  • 0 reacties
Een jaar of twee/drie geleden werd het nieuwe station van Helmond opgeleverd. Onderdeel van de nieuwbouw was het verlengen van het perron (waarom, god mag het weten, want er stoppen geen treinen die langer zijn dan 1 treinstel). Maar goed. Het verlengde deel van het perron is voorbij het stationsgebouw aangelegd, het bestaande gedeelte lag en ligt aan de andere kant van het stationsgebouw. Op het nieuwe gedeelte van het perron zijn geen CTA's of andere aanduidingen, die hangen allemaal op het oude gedeelte. Maar om de één of andere reden stoppen de treinen allemaal op het nieuwe stuk perron, en moet je dus, als je op het bestaande perron wacht (waar ook de CTA's en de klokken hangen) gewoon 50 meter rennen om in de trein te komen. Wat is dat voor onzin? Waarom kunnen die treinen niet gewoon stoppen waar ze altijd al tientallen jaren gestopt hebben?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 26 september 2018, 14:52

Hoi allemaal. Zojuist heb ik een aantal mailwisselingen ontvangen van Miriam. Daaruit valt op te maken dat zij hier al erg lang mee bezig is, en dat een deel van de communicatie haar niet heeft bereikt, waardoor deze informatie nu pas bij ons bekend is. Erg jammer dat dit zo lang heeft moeten duren. Namens de betrokken afdelingen onze excuses hiervoor. Ik wil Miriam in ieder geval bedanken voor haar aanhoudende inzet.

Eind 2016 vond in Helmond inderdaad een spoor- en wisselvernieuwing plaats. Bij de uitvoering van dit project werden twee wissels verwijderd. Door het verwijderen van een van die wissels werd het mogelijk een van de seinen ver genoeg voorbij het perron van het spoor te plaatsen om te kunnen voldoen aan de minimale zichtafstand van het sein. Door het verplaatsen was het noodzakelijk om ook het andere sein (en de wissel) te verplaatsen om verwarring tussen de seinen te voorkomen.

ProRail geeft aan dat zij een bevestiging hebben gehad dat de afronding van de werkzaamheden in orde was. Het project is inmiddels al een tijd afgesloten en ProRail geeft aan dat er geen mogelijkheden meer zijn nog iets op Helmond te doen.

Ik kan me voorstellen dat je graag anders nieuws had gehad, maar meer dan je feedback hierover doorzetten kan ik niet doen. Er is door meerdere personen veel moeite gedaan de status van het project te achterhalen en te zien wat er mogelijk was, maar voor nu is dit de situatie zoals hij is. Vanuit de Community kunnen wij je helaas niet meer of beter nieuws geven dan dit.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

414 reacties

Goedemorgen allemaal. Ik heb besloten dit topic dicht te gooien. De inhoud blijft gewoon bewaard en zichtbaar voor iedereen.
Badge
🙊🙊🙊
Ze we nu allen te samen afspreken dat we niet meer reageren in dit topic na deze zoveelste herhaling van feiten ?
Lijkt me geweldig. Als iemand me dan ook kan vertellen waaróm het in 2e kwartaal 2018 niet is uitgevoerd, zoals beloofd, en waarom er sindsdien nog steeds geen inhoudelijk antwoord is over het wanneer dan eventueel wél, en als het definitief van de planning is verdwenen, wat er dan veranderd is sinds ik het antwoord kreeg dat het in tweede kwartaal 2018 zou worden uitgevoerd.
Lijkt me een goed plan.
Ze we nu allen te samen afspreken dat we niet meer reageren in dit topic na deze zoveelste herhaling van feiten ?
@Pejeka ja er zijn belangrijkere dingen, ik neem aan dat je dat ook wel snapt. En zo te merken snap je ook niet dat er soms balangrijkere zaken voor gaan dan het verplaatsen van een CTA. Je bent gewoon boos omdat ProRail en NS jou in jouw ogen onrecht hebben aangedaan en alle antwoorden die er komen neem je geen genoegen dus pak je iedere kans om steeds maar weer dat zelfde ongenoegen te uiten. Maar that's life, nooit alles gaat zoals je wilt en soms worden er fouten gemaakt.

Dus wat verwacht je nou nog oprecht dat deze mensen voor jou gaan doen? Ze kunnen niks meer doen en hebben al excuses aangeboden. Zij zijn ook maar mensen en hebben genoeg te doen en dan gaan er wel eens dingen fout, iedereen maakt fouten. Zijn er bij deze gemaakte fouten levens in direct gevaar gebracht? Nee. Het is hooguit wat onhandig voor de mensen die geen smartphone hebben. Verder is er geen enkel station in NL waar je vanaf het hele perron de CTA kan lezen, dus wat is het probleem dat je even een stukje moet lopen?

Dus zoals ik al zei, er wordt van een mug een olifant gemaakt ja.

Nee, ik word boos omdat ik juist GEEN antwoord krijg. Eerst een antwoord dat niet nagekomen wordt (2e kwartaal 2018) en vervolgens helemaal GEEN inhoudelijk antwoord meer, alleen maar "we zijn er mee bezig, maar de mensen die erover gaan zijn niet bereikbaar/met vakantie/niet aanwezig, dus we hebben nog geen antwoord, maar we blijven het proberen...". Als men mij in november 2017 meteen met een redelijke uitleg had verteld dat het voorlopig niet op de planning staat, prima, had ik misschien niet leuk gevonden, maar klaar. Was dit topic bijna een jaar geleden al afgesloten geweest. Maar het gaat mij juist om het feit dat je ofwel een antwoord krijgt dat niet wordt nagekomen, ofwel helemaal géén antwoord, omdat de mensen niet bereikbaar zijn. Dát vind ik geen manier van doen.
Reputatie 5
@Pejeka ja er zijn belangrijkere dingen, ik neem aan dat je dat ook wel snapt. En zo te merken snap je ook niet dat er soms balangrijkere zaken voor gaan dan het verplaatsen van een CTA. Je bent gewoon boos omdat ProRail en NS jou in jouw ogen onrecht hebben aangedaan en alle antwoorden die er komen neem je geen genoegen dus pak je iedere kans om steeds maar weer dat zelfde ongenoegen te uiten. Maar that's life, nooit alles gaat zoals je wilt en soms worden er fouten gemaakt.

Dus wat verwacht je nou nog oprecht dat deze mensen voor jou gaan doen? Ze kunnen niks meer doen en hebben al excuses aangeboden. Zij zijn ook maar mensen en hebben genoeg te doen en dan gaan er wel eens dingen fout, iedereen maakt fouten. Zijn er bij deze gemaakte fouten levens in direct gevaar gebracht? Nee. Het is hooguit wat onhandig voor de mensen die geen smartphone hebben. Verder is er geen enkel station in NL waar je vanaf het hele perron de CTA kan lezen, dus wat is het probleem dat je even een stukje moet lopen?

Dus zoals ik al zei, er wordt van een mug een olifant gemaakt ja.


Zowel NS als ProRail hebben wat gedaan met deze klantenreactie, doordat ze beiden antwoord hebben gegeven.
Dat @Pejeka het niet eens is met dit antwoord is nu ook wel duidelijk.
Hoop toch echt dat dit topic wordt afgesloten en niet bijna dagelijks weer en weer omhooggeschopt wordt omdat iemand het gegeven antwoord niet bevalt.
@Pejeka probeer uit je negatieve spiraal te ontsnappen en kijk verder dan het perron van Helmond breed is.
Echt alles is er nu wel over geschreven.
Ik heb nog steeds geen definitief antwoord. Eerst zou het in 2e kwartaal 2018 worden geregeld. Dus niet, en daarom vroeg ik opnieuw naar de status. En ik heb nog steeds geen uitsluitsel. Dus waarom zou het topic dan afgesloten zijn?
Misschien omdat ProRail zich bezig houdt met zaken die nog een tikkeltje belangrijker zijn dan een CTA op het perron van station Helmond die al dan niet op de juiste plek hangt. De klantenservice heeft haar best gedaan jou te helpen maar het antwoord zint je gewoon niet en daarom is de klantenservice maar slecht.

Ik heb zelden een mug uit zien groeien tot zo'n enorm grote olifant.

Dus het zorgen dat de reizigersinformatie aanwezig is op het perrongedeelte waar de treinen tegenwoordig ook stoppen, is onzin en een mug? En als je daar dan netjes een vraag over stelt en je krijgt te horen dat het in 2e kwartaal 2018 geregeld wordt en men komt die belofte niet na, mag je daar vooral niet over zeuren? Want er zijn belangrijkere dingen in de wereld ofzo?
Reputatie 5

Zowel NS als ProRail hebben wat gedaan met deze klantenreactie, doordat ze beiden antwoord hebben gegeven.
Dat @Pejeka het niet eens is met dit antwoord is nu ook wel duidelijk.
Hoop toch echt dat dit topic wordt afgesloten en niet bijna dagelijks weer en weer omhooggeschopt wordt omdat iemand het gegeven antwoord niet bevalt.
@Pejeka probeer uit je negatieve spiraal te ontsnappen en kijk verder dan het perron van Helmond breed is.
Echt alles is er nu wel over geschreven.
Ik heb nog steeds geen definitief antwoord. Eerst zou het in 2e kwartaal 2018 worden geregeld. Dus niet, en daarom vroeg ik opnieuw naar de status. En ik heb nog steeds geen uitsluitsel. Dus waarom zou het topic dan afgesloten zijn?

Misschien omdat ProRail zich bezig houdt met zaken die nog een tikkeltje belangrijker zijn dan een CTA op het perron van station Helmond die al dan niet op de juiste plek hangt. De klantenservice heeft haar best gedaan jou te helpen maar het antwoord zint je gewoon niet en daarom is de klantenservice maar slecht.

Ik heb zelden een mug uit zien groeien tot zo'n enorm grote olifant.
Zowel NS als ProRail hebben wat gedaan met deze klantenreactie, doordat ze beiden antwoord hebben gegeven.
Dat @Pejeka het niet eens is met dit antwoord is nu ook wel duidelijk.
Hoop toch echt dat dit topic wordt afgesloten en niet bijna dagelijks weer en weer omhooggeschopt wordt omdat iemand het gegeven antwoord niet bevalt.
@Pejeka probeer uit je negatieve spiraal te ontsnappen en kijk verder dan het perron van Helmond breed is.
Echt alles is er nu wel over geschreven.

Ik heb nog steeds geen definitief antwoord. Eerst zou het in 2e kwartaal 2018 worden geregeld. Dus niet, en daarom vroeg ik opnieuw naar de status. En ik heb nog steeds geen uitsluitsel. Dus waarom zou het topic dan afgesloten zijn?
Zowel NS als ProRail hebben wat gedaan met deze klantenreactie, doordat ze beiden antwoord hebben gegeven.
Dat @Pejeka het niet eens is met dit antwoord is nu ook wel duidelijk.
Hoop toch echt dat dit topic wordt afgesloten en niet bijna dagelijks weer en weer omhooggeschopt wordt omdat iemand het gegeven antwoord niet bevalt.
@Pejeka probeer uit je negatieve spiraal te ontsnappen en kijk verder dan het perron van Helmond breed is.
Echt alles is er nu wel over geschreven.
En niks slotje. Ik wil graag dat dit topic levend blijft tot er een definitieve uitslag is. Niet voor mij, maar gewoon om aan te tonen hoe lang het duurt eer er iets wordt gedaan met klantreacties.
Nou, vanuit NS is er dan niets meer te doen, dus slotje op dit topic en lekker met ProRail blijven overleggen.
Waar het om gaat is: hoe serieus wordt er omgegaan met signalen vanuit de reiziger als die reiziger gewoon aan het lijntje wordt gehouden, zelfs al geeft men in de commentaren de reiziger gelijk in de constatering van iets, maar dan nog... En dat geldt zowel voor NS als voor ProRail.
Reputatie 7
Nou, vanuit NS is er dan niets meer te doen, dus slotje op dit topic en lekker met ProRail blijven overleggen.
Niet dat dit nu betekent dat het gelijk volgende week of volgende maand verplaatst wordt maar je hebt nu tenminste een inhoudelijk reactie van ProRail dat het bekend is en dat men ermee bezig is. Nu je direct contact hebt met ProRail kun je hieraan weer refereren wanneer het bv over een half jaar of jaar nog niet aangepast is.
En wanneer er nog meer reizigers zijn die zich hier aan ergeren, zouden die ook contact op kunnen nemen met ProRail. Hoe meer signalen er bij hen binnen komen, hoe beter.

Ja, en waarschijnlijk over een jaar nog steeds reacties in de zin van: we zijn er mee bezig en we houden je op de hoogte.

Dan zijn we inmiddels 2 tot 2½ jaar verder nadat ik de vraag stelde en nog niks.

Tot zover de klantvriendelijkheid.

Eerst bij NS een jaar aan het lijntje gehouden worden, en nu bij ProRail. En ja, ze doen allemaal alsof ze héél betrokken zijn bij je vraag en héus, we gaan er achteraan en we houden je op de hoogte en je hebt gelijk en ga zo maar door. Maar actie, ho maar. Wat heb ik daar dan aan?

Ik ben tot nu toe alleen maar met niet kloppende beloftes en niet kloppende redenen het bos in gestuurd. Eerst zou het tweede kwartaal 2018 geregeld worden, het gebeurde niet, ik vroeg om meer info, en dan krijg je antwoorden van "de mensen die erover gaan, antwoorden niet/zijn met vakantie/niet aanwezig" enz.. Dan is er nog een persoon die me vertelt dat de werkzaamheden aan sporen, seinen en wissels nou eenmaal afgerond zijn (terwijl ik het daar helemaal niet over had, ik heb nooit gevraagd om een spoor anders neer te leggen) en dat moet dan het antwoord zijn, en na een jaar weet NS het niet meer en moet ik zelf maar gaan informeren bij ProRail, dus dat doe ik, en wat is het resultaat? Noppes.
Reputatie 7
Badge +3
Niet dat dit nu betekent dat het gelijk volgende week of volgende maand verplaatst wordt maar je hebt nu tenminste een inhoudelijk reactie van ProRail dat het bekend is en dat men ermee bezig is. Nu je direct contact hebt met ProRail kun je hieraan weer refereren wanneer het bv over een half jaar of jaar nog niet aangepast is.
En wanneer er nog meer reizigers zijn die zich hier aan ergeren, zouden die ook contact op kunnen nemen met ProRail. Hoe meer signalen er bij hen binnen komen, hoe beter.
Heb weer een terugkoppeling ontvangen: "We hebben meerdere signalen ontvangen dat dit (de plaatsing van klok en TCA) niet overeenkomt met de plaats waar de treinen stoppen, we zijn ermee bezig, maar kunnen helaas nog geen datum toezeggen waarop het wordt aangepast. We snappen dat het niet handig is voor de reiziger, maar we wachten op de terugkoppeling van de uitvoerende instanties. Dank voor je begrip".

Tja...
@Pejeka heb je nou inmiddels de vraag al bij ProRail neergelegd?
Ja, ik heb de vraag óók bij ProRail neergelegd inmiddels, maar verwacht daar, gezien de antwoorden die ik nu al heb, niks meer van dan de antwoorden die ik hier al kreeg. Namelijk: "we hebben het doorgezet naar de verantwoordelijke manager en we wachten op antwoord, nog niks gehoord maar we houden je op de hoogte"... Zal jullie hier op de hoogte houden van de verdere ontwikkelingen, al was het alleen maar ter lering ende vermaak, maar het gaat bij die klantenservice weer dezelfde kant op als wat ik hier heb meegemaakt: je wordt eindeloos aan het lijntje gehouden, maar antwoord komt er niet.
Reputatie 5
@Pejeka heb je nou inmiddels de vraag al bij ProRail neergelegd?
Reputatie 7
Badge
Dit topic is onderhand een vicieuze cirkel aan het worden lijkt het wel. Pejeka lijkt ook erg vaak in herhaling te vallen.
Badge
ZUCHT .....
Reputatie 7
Badge
De moderators kunnen hier niks aan doen Pejeka. Zij zijn alleen maar de boodschappers.
Reputatie 7
Badge +3
Moderators hebben je niets beloofd, maar hebben slechts doorgegeven wat zij als antwoord van ProRail hebben ontvangen.
Don't shoot the messenger....

Later is er een ander antwoord gekomen van ProRail. Tenzij ProRail in de toekomst nog tot een ander besluit komt kan NS niets anders melden.

Is het vreemd dat ProRail eerst het ene zegt en niet doet en later wat anders zegt? Ja.
Kunnen de moderators daar iets aan veranderen? Nee, helaas.
Ik kan helaas niets anders aangeven dan wat Sivan heeft gedaan. Wat verwacht je precies van mij, Pejeka?
Heel simpel. Ik stelde in november 2017 een vraag, kreeg daar keurig een antwoord op en ik vond dat prima: in het tweede kwartaal van 2018 zou het geregeld worden. Uitstekend. Alleen werd het niet geregeld. Dus logischerwijze stelde ik de vraag: waarom niet en wanneer dan wél? En sindsdien krijg ik geen antwoord meer en word ik alleen aan het lijntje gehouden met verantwoordelijke personen die blijkbaar maandenlang niet bereikbaar zijn, of niet reageren of wat dan ook, en loopt het dus vast. Ik wil gewoon weten waarom de aanvankelijke belofte niet nagekomen is en wanneer dan wel. Heel simpel. Maar blijkbaar kan of wil geen mens me dat vertellen. Dus als jij me een stukje wijzer kan maken, zou ik daar blij mee zijn.

En wat Sivan zei, slaat nergens op. Dat ging over infrastructurele wijzigingen die afgesloten zouden zijn aan sporen en wissels en niet over het verhangen van een klok of TCA. Bovendien wist men dat in november 2017 ook al, dus had me dat dan gelijk verteld in plaats van me eerst 8 maanden aan het lijntje te houden met een belofte.

Dus ik wacht af, en of jij het nou beantwoordt of iemand anders, maakt me niet, maar graag een keer oprechte informatie.
Ik kan helaas niets anders aangeven dan wat Sivan heeft gedaan. Wat verwacht je precies van mij, Pejeka?