beantwoord

Stopplaats treinen op station Helmond

• Anonymous
  • 0 reacties
Een jaar of twee/drie geleden werd het nieuwe station van Helmond opgeleverd. Onderdeel van de nieuwbouw was het verlengen van het perron (waarom, god mag het weten, want er stoppen geen treinen die langer zijn dan 1 treinstel). Maar goed. Het verlengde deel van het perron is voorbij het stationsgebouw aangelegd, het bestaande gedeelte lag en ligt aan de andere kant van het stationsgebouw. Op het nieuwe gedeelte van het perron zijn geen CTA's of andere aanduidingen, die hangen allemaal op het oude gedeelte. Maar om de één of andere reden stoppen de treinen allemaal op het nieuwe stuk perron, en moet je dus, als je op het bestaande perron wacht (waar ook de CTA's en de klokken hangen) gewoon 50 meter rennen om in de trein te komen. Wat is dat voor onzin? Waarom kunnen die treinen niet gewoon stoppen waar ze altijd al tientallen jaren gestopt hebben?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 26 september 2018, 14:52

Hoi allemaal. Zojuist heb ik een aantal mailwisselingen ontvangen van Miriam. Daaruit valt op te maken dat zij hier al erg lang mee bezig is, en dat een deel van de communicatie haar niet heeft bereikt, waardoor deze informatie nu pas bij ons bekend is. Erg jammer dat dit zo lang heeft moeten duren. Namens de betrokken afdelingen onze excuses hiervoor. Ik wil Miriam in ieder geval bedanken voor haar aanhoudende inzet.

Eind 2016 vond in Helmond inderdaad een spoor- en wisselvernieuwing plaats. Bij de uitvoering van dit project werden twee wissels verwijderd. Door het verwijderen van een van die wissels werd het mogelijk een van de seinen ver genoeg voorbij het perron van het spoor te plaatsen om te kunnen voldoen aan de minimale zichtafstand van het sein. Door het verplaatsen was het noodzakelijk om ook het andere sein (en de wissel) te verplaatsen om verwarring tussen de seinen te voorkomen.

ProRail geeft aan dat zij een bevestiging hebben gehad dat de afronding van de werkzaamheden in orde was. Het project is inmiddels al een tijd afgesloten en ProRail geeft aan dat er geen mogelijkheden meer zijn nog iets op Helmond te doen.

Ik kan me voorstellen dat je graag anders nieuws had gehad, maar meer dan je feedback hierover doorzetten kan ik niet doen. Er is door meerdere personen veel moeite gedaan de status van het project te achterhalen en te zien wat er mogelijk was, maar voor nu is dit de situatie zoals hij is. Vanuit de Community kunnen wij je helaas niet meer of beter nieuws geven dan dit.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

414 reacties

Goedemorgen allemaal. Ik heb besloten dit topic dicht te gooien. De inhoud blijft gewoon bewaard en zichtbaar voor iedereen.
Hoi allemaal. Zojuist heb ik een aantal mailwisselingen ontvangen van Miriam. Daaruit valt op te maken dat zij hier al erg lang mee bezig is, en dat een deel van de communicatie haar niet heeft bereikt, waardoor deze informatie nu pas bij ons bekend is. Erg jammer dat dit zo lang heeft moeten duren. Namens de betrokken afdelingen onze excuses hiervoor. Ik wil Miriam in ieder geval bedanken voor haar aanhoudende inzet.

Eind 2016 vond in Helmond inderdaad een spoor- en wisselvernieuwing plaats. Bij de uitvoering van dit project werden twee wissels verwijderd. Door het verwijderen van een van die wissels werd het mogelijk een van de seinen ver genoeg voorbij het perron van het spoor te plaatsen om te kunnen voldoen aan de minimale zichtafstand van het sein. Door het verplaatsen was het noodzakelijk om ook het andere sein (en de wissel) te verplaatsen om verwarring tussen de seinen te voorkomen.

ProRail geeft aan dat zij een bevestiging hebben gehad dat de afronding van de werkzaamheden in orde was. Het project is inmiddels al een tijd afgesloten en ProRail geeft aan dat er geen mogelijkheden meer zijn nog iets op Helmond te doen.

Ik kan me voorstellen dat je graag anders nieuws had gehad, maar meer dan je feedback hierover doorzetten kan ik niet doen. Er is door meerdere personen veel moeite gedaan de status van het project te achterhalen en te zien wat er mogelijk was, maar voor nu is dit de situatie zoals hij is. Vanuit de Community kunnen wij je helaas niet meer of beter nieuws geven dan dit.

Erg bedankt voor je terugkoppeling, maar erg duidelijk is het nog niet.

Jouw bericht gaat voornamelijk over het wijzigen van zaken in de spoorsituatie (het wegnemen of verplaatsen van wissels, bijv.). Maar daar ging mijn vraag niet over.

Ik zou graag de klokken en CTA zien op het perrongedeelte waar de treinen tegenwoordig stoppen.

Waarom zou het nu onmogelijk zijn dat te regelen omdat het project rond het verplaatsen van seinen en wissels afgesloten is? Ik vraag toch niet om het verplaatsen van seinen en wissels? Ik vraag gewoon om het verplaatsen van een CTA en een klok, daar hoeven toch geen seinen en wissels voor aangepast te worden?

Dus ik snap het nog steeds niet.
Reputatie 7
Badge +3
Dat eerste antwoord en "de belofte" was niet vanuit NS afkomstig, maar was gegeven door iemand van ProRail. Hierin was NS alleen het doorgeefluik omdat jij als NS klant dit aan NS had gevraagd.

En ja, NS had je ook gelijk kunnen doorverwijzen (en misschien is dit een les om dit in de toekomst wel te doen) maar uit klantvriendelijkheid hebben zij dit voor jou nagevraagd bij ProRail. Je kan het NS niet kwalijk nemen dat zij een verkeerd antwoord hebben ontvangen van ProRail.
En wie weet, was dit antwoord in eerste instantie wel juist maar heeft er iemand anders bij ProRail later anders beslist, dat er andere dingen meer prioriteit hebben. In dit opzicht zijn er ook andere dingen die je ProRail kunt verwijten, zoals de vele schermen die maandenlang stuk zijn.

Stop nu eens met NS de zwarte Piet toe te spelen. Wanneer Unox de receptuur van hun rookworst veranderd waardoor je hem niet meer lekker vind, ga je toch ook niet met je klacht mee naar de AH, Jumbo of welke supermarkt ook?
Uit je klacht eens bij ProRail. Start bv een petitie in Helmond om de CTA te verplaatsen en bied die aan ProRail aan.
Dat is na 1,5 jaar aan het lijntje gehouden worden met de opmerking dat het geregeld gaat worden wel een erge dooddoener.

Op basis waarvan is dan eerst gezegd dat het wel gerealiseerd zou worden?
Reputatie 5

Zowel NS als ProRail hebben wat gedaan met deze klantenreactie, doordat ze beiden antwoord hebben gegeven.
Dat @Pejeka het niet eens is met dit antwoord is nu ook wel duidelijk.
Hoop toch echt dat dit topic wordt afgesloten en niet bijna dagelijks weer en weer omhooggeschopt wordt omdat iemand het gegeven antwoord niet bevalt.
@Pejeka probeer uit je negatieve spiraal te ontsnappen en kijk verder dan het perron van Helmond breed is.
Echt alles is er nu wel over geschreven.
Ik heb nog steeds geen definitief antwoord. Eerst zou het in 2e kwartaal 2018 worden geregeld. Dus niet, en daarom vroeg ik opnieuw naar de status. En ik heb nog steeds geen uitsluitsel. Dus waarom zou het topic dan afgesloten zijn?

Misschien omdat ProRail zich bezig houdt met zaken die nog een tikkeltje belangrijker zijn dan een CTA op het perron van station Helmond die al dan niet op de juiste plek hangt. De klantenservice heeft haar best gedaan jou te helpen maar het antwoord zint je gewoon niet en daarom is de klantenservice maar slecht.

Ik heb zelden een mug uit zien groeien tot zo'n enorm grote olifant.
Hoi Pejeka,

Miriam is hier nog mee bezig. Dit voorlopige antwoord laten we eerst zo staan tot het door een ander antwoord vervangen kan worden.

Het lijkt me realistischer de status van het topic te veranderen in "niet beantwoord", of niet? Immers, er is een antwoord gegeven dat geen cent waard bleek te zijn, dus dan kan je naar de buitenwereld wel net doen alsof het beantwoord is, maar dat is net zo ridicuul als dat ik aan een voorbijganger vraag "Welke dag is het vandaag" en de voorbijganger antwoordt "Geel"... en dan aanneemt dat de vraag is beantwoord.

Dus vriendelijk verzoek om in elk geval de status van dit topic te wijzigen.
Ze we nu allen te samen afspreken dat we niet meer reageren in dit topic na deze zoveelste herhaling van feiten ?
Update: Ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen en daarom een reminder verzonden.
Nogmaals dank voor je aanhoudende inzet.

Maar zeg nou eerlijk, begint dit hele verhaal jou ook niet als een Faustiaanse tragi-comedie aan te doen?

Wat zijn die stationsmanagers eigenlijk voor mensen? Aan niemand verantwoording of uitleg schuldig blijkbaar, en je mag ook vooral als reiziger niet weten wie de manager van "jouw" station is, want dat is schending van de privacy (ik zie me dat op de zaak al zeggen, door de telefoon: Oh, u wilt weten wie onze manager After Sales is? Nee, sorry, kan ik u niet zeggen, dat is schending van de privacy...).

Maar goed, de enige manier om op stations dingen aan te kaarten is dus blijkbaar onder andere via dit forum. Dat doe je dan netjes, je krijgt een keurig antwoord via-via (niet van de stationsmanager zelf), maar we gaan ervan uit dat het klopt.

Dan blijkt het niet te kloppen, en dan vraag je waarom en wanneer dan wel, en dan begint het hele circus opnieuw: een stationsmanager die anoniem en niet bereikbaar mag zijn, en een antwoord waar je niks mee kan, of helemaal geen antwoord.

En nogmaals, dit is niet richting jou bedoeld, Miriam, absoluut niet.

Maar zeg eens eerlijk, vind je het zelf niet een beetje bizar worden?
Als je de eerste post van Pejeka leest dan wordt daarin gevraagd waarom de treinen nu zo ver weg stoppen op een plek waar geen CTA bakken en klokken zijn, deze vraag is beantwoord. Treinen stoppen op stations of bij het sein of bij de treinlengteborden.

Naderhand is gevraagd om de CTA bakken te verhangen of bij te plaatsen op het nieuwe perron gedeelte, de initiële vraag is dus wel degelijk beantwoord, zelfs de vraag over het verplaatsen is beantwoord, wanneer het verplaatst zou worden is beantwoord.

De vraag welke nu openstaat is waarom het niet verplaatst is in de eerder aangegeven periode, maar dat is niet de initiële vraag van dit topic.
Reputatie 5
Badge
@marv87
Jammer dat ook nu weer de zwarte piet wordt toegespeeld richting NS. Dit geheel onterecht.
Het lijkt zelfs op een vorm van laster.
NS (lees: de Community) is slechts een doorgeefluik voor dit bericht.
De stations zijn niet van NS, deze is slechts een gebruiker.
De stationsmanager werkt niet bij NS maar bij ProRail.
Misschien verstandig van NS om bij dit soort stationsvragen gelijk door te verwijzen naar ProRail en er zelf niet tussen te gaan zitten.

Is dat zo? Als je op google zoekt op "stationsmanager" kom je, behalve een aantal topics hier op de community, ook vacatures tegen die spreken over "stationsmanager bij NS stations". Kan zijn dat dat allemaal verouderd is natuurlijk.

Hoe dan ook, ik vond dit topic niet om aan te zien, dus ik heb het maar zelf even op Twitter gevraagd. ProRail zegt van niks te weten : Twitter
Zoals ik tegen Perron23 al zei reageerde ik in het algemeen en niet op iemand specifiek, dus als je dat niet hebt gezegd, dan hoef je je door mijn opmerking ook niet aangesproken te voelen 🙂

Zo’n verschrikkelijke partner is ProRail niet hoor :(Heb ik ook niet gezegd echter is de tijd tussen plannen en de uiteindelijke uitvoering van veranderingen wel lang. Dit zal vast ook met procedures te maken hebben die doorlopen moeten worden en die kosten dan een hoop tijd.

Ik heb mijn vraag in november 2017 gesteld. Toen kreeg ik netjes antwoord: tweede kwartaal 2018 zou het geregeld worden. Fijn, zei ik toen, prettig dat het geregeld wordt. Maar het tweede kwartaal van 2018 is gekomen en is gegaan en nog steeds is er niks geregeld. Dus ik informeerde wanneer het dan wél geregeld zou worden. En sindsdien word ik al maandenlang afgescheept met stationsmanagers die niet bereikbaar zijn of die niet antwoorden (laat staan dat ik überhaupt mag weten wie de manager van "mijn" station is), goedwillende moderatoren die links en rechts informeren en ook geen antwoord krijgen, enz. Waar slaat dat nou op? M'n rug op met de procedures en de ambtelijke molen. Privatisering toch, was toch nodig om juist een einde te maken aan die ambtelijkheid en vooral sneller en transparanter te kunnen communiceren met de klant? ik merk er verdraaid weinig van. Stationchefs (tegenwoordig "manager" geheten) die zich verbergen achter een scherm van privacy en onbereikbaarheid, toezeggingen die niet waar worden gemaakt en als je dan rappelleert, is er niemand thuis, kortom, ambtelijkheid ten top, nog erger dan vóór de tijd van de privatisering. Is het nou zo moeilijk een antwoord te geven op de simpele vraag die ik heb gesteld? Moet dat écht bijna een jaar duren en dan nog steeds geen duidelijkheid?
Als dat betekent "het komt wel goed" is dat dus reden om te klagen. Maar ja, waar anders dan hier kan iemand dat doen verder?
Bij het ministerie van IenW, directie spoor.
Bij het ministerie van IenW, directie spoor.

Bij het ministerie klagen over een WC sleutel ?
Ik vind het reëel dat @Pejeka een oplossing wil zien, of in ieder geval contactgegevens van iemand om mee te 'sparren' i.p.v. kastje-muur en NS medewekers die er veel moeite voor moeten doen om welke info dan ook te krijgen.. Die laatste hebben het druk genoeg (wachttijd aan de telefoon van 30 minuten is geen uitzondering op dit moment!)

Dit zijn interne gegevens. Je verzoek is ontvangen bij de mensen die over het station gaan, en dit is hun reactie. Ik snap dat je daar niet tevreden mee bent, maar meer dan die feedback doorzetten kan ik niet.

Als jij een verbetering indient bij Klantenservice en dat verzoek wordt afgewezen door Medewerker A, en je bent het niet eens met dit antwoord, dan geven wij jou ook niet haar persoonlijke mailadres of telefoonnummer. Dan kun je een bezwaar indienen via Klantenservice. Als je het daar dan nog niet mee eens bent, kun je altijd naar de Geschillencommissie. Ook in dit geval kan ik niet meer voor je betekenen dan hetgeen al is gebeurd. Wil je er toch mee verder, dan zul je dit inderdaad zelf moeten doen.

Bij deze rond ik dit topic dan ook af. Ik kan niet meer voor je betekenen dan herhalen wat er uit deze casus is gekomen.

Wat er uit deze casus is gekomen, is het volgende:

Ik stelde in november 2017 een vraag. Die vraag werd door NS na enige tijd beantwoord met: de voorzieningen worden in het tweede kwartaal 2018 geregeld. Vond ik prima en heb netjes afgewacht tot het zover was.

Maar het gebeurde niet in 2e kwartaal 2018, dus informeerde ik opnieuw. En sindsdien word ik eerst maandenlang aan het lijntje gehouden, ik mag vooral niet weten met welke personen ik dan contact moet opnemen of wie er verantwoordelijk voor is, want dat schijnt privacy-schending te zijn, en nu krijg ik dan van jou een bericht dat ik het dan zelf maar weer moet uitzoeken via klantenservice of een geschillencommissie. Geen sorry dat ik eerst verkeerde informatie heb gekregen of dat er alsnog INHOUDELIJKE terugkoppeling komt over het waaróm dan niet, nee, ik word afgescheept met (want daar komt het op neer) zoek het alsnog zelf maar lekker uit, na bijna een jaar aan het lijntje te zijn gehouden.

Punten voor klantvriendelijkheid, hoor!
Vind dat Pejeka nu maar eens eindelijk zelf in contact moet treden met Pro Rail. Volgens mij wil Pro Rail hem best wel graag als klant ontvangen, komt namelijk allemaal erg vriendelijk over op de website. Zou het interessant vinden indien hij ons hier op de hoogte zou houden van zijn vorderingen. Het opent wellicht nieuwe perspectieven!
Reputatie 7
Badge +3
Ja, en dan kom ik als klant weer terecht bij een andere Jannie en een andere Marian, die heus hun best doen mijn vraag "door te zetten" en een antwoord te krijgen, maar helaas, de manager is met vakantie en de andere manager is ziek en de derde manager is niet bereikbaar en nee, natuurlijk mag je zelf niet weten bij welke persoon je moet zijn, want anders krijgen ze het te druk met klantcontacten, maar heus, ze blijven het proberen...

En dan zit ik over een jaar nog zonder antwoord.

Dus kan je mij dan vertellen hoe ProRail wél gaat helpen?

Je hebt het nog niet eens geprobeerd bij ProRail, dus nogal voorbarig om al gelijk zo negatief te zijn.

Zoals al eens eerder gezegd in dit lange topic heb ik zelf een keer via het contactformulier een klacht geuit bij ProRail zonder de juiste contactgegevens van de verantwoordelijke persoon of afdeling te weten en ik kreeg keurig binnen 24 uur antwoord.
En ook de TS van https://community.ns.nl/op-het-station-17/aantal-treinen-per-dag-52369?postid=353253
had binnen 24 uur het gewenste antwoord van ProRail.

Vragen en klachten gestuurd via dat contactformulier worden dus naar de juiste persoon of afdeling doorgestuurd.

Iets dergelijks hebben we bij ons bedrijf ook. Vragen binnengekomen via het contactformulier op de website worden via wat wij het Internet Response System noemen doorgestuurd en wanneer er niet binnen 48 uur via datzelfde IRS systeem is geantwoord ontvangt die persoon/afdeling automtisch iedere dag dat de vraag open staat een reminder.

In plaats hier te blijven klagen kun je het ook gewoon eens proberen of je via ProRail een antwoord krijgt.
Al kan het natuurlijk wel zo zijn dat het antwoord wat ProRail dan geeft niet is wat jij hoopt.
Dat kan NS dan beter ook doen in de toekomst, maar waarom duurt het via de stationsmanager dan zolang ?

Dat wekt de indruk dat de stationsmanager helemaal niets heeft gedaan tot nu toe.
Wat is het verschil ? Beter geen antwoord dan een fout antwoord en dat foute antwoord "voorlopig" goed rekenen tot er "wellicht" na maanden een beter antwoord komt.

Bovendien kan het topic minder snel vergeten worden als het antwoord open blijft staan.

Dat is toch geen discussie waard ?
Reputatie 4
Mag ik zeggen dat je je niet geliefd maakt door de persoon die je een antwoord tracht te geven weer onvriendelijk afserveert.
Ja, en dan gaat het net zo goed over tig schijven als via NS, dus ik denk niet dat het dan opeens anders is.
Hoe eens ik het ook met je ben dat NS, helemaal als ze dat belooft, tijdig met inhoudelijk antwoord moet komen, is mijn ervaring met ProRail wel dat men daar erg snel en fatsoenlijk antwoord geeft. Zowel directe contacten als via publiekszaken en vervoerdersdesk. Als je werkelijk antwoord wil zou ik het toch een kans geven.
Je berichten vallen niet alleen zo langzamerhand onder gespam @Pejeka , zijn off topic maar vallen ook in herhaling.......
Tis toch maar goed bedacht dat de stationsmanager niet rechtstreeks bereikbaar is voor klanten en deze community als filter dienst kan doen !

Kleine suggestie van mijn kant:

Stationsmanager is een NS functie, bij ProRail heet het anders.

Inderdaad, mijn excuses.
De functie contractmanager stations is een ProRail functie. De verwarring ontstond omdat ze eventueel het plan hebben deze functie ook stationmanager te gaan noemen.
Maar zo ver is het nog niet.
Het schiet niet erg op met de antwoorden, om het zachtjes uit te drukken. Leve de privatisering. Alles zou minder ambtelijk worden, snellere respons, klantgerichter, want tjee, dat "oude" staatsbedrijf was toch maar een ambtelijke en dinosaurusachtige kolos, die te ver van de klant af stond, nee, privatiseren moesten we, één groot feest voor de klanten, want alles beter geregeld en communicatie minder ambtelijk. Nou, als ik dit topic dan bekijk, waarin ik een jaar geleden een redelijk simpele vraag stelde en er nog steeds geen afdoend antwoord is, vraag ik me toch af in hoeverre dat dan klopt. Sorry hoor, maar dit slaat nergens meer op.

Je mag als tegenwoordige reiziger niet eens weten wie je stationsmanager is, laat staan hoe die te bereiken is, want dat schijnt privacy-gevoelig te zijn (hoe belachelijk is dat..., alsof het iets met persoonlijke privacy te maken heeft als je de manager van een bedrijf beroepsmatig wilt kunnen bereiken), dus ben je veroordeeld tot fora als dit forum om antwoord te krijgen, en de mensen/moderatoren hier doen hun best, dat wil ik absoluut niet betwisten, maar de organisatie geeft doodleuk geen antwoord. Hoe klantgericht is NS eigenlijk nog?