beantwoord

Storing aan perron displays wordt niet gemeld

• 12 april 2017
  • 2 reacties
  • 112 Bekeken

Reputatie 4
Al sinds het begin van deze week zie ik op meerdere stations (o.a. Haarlem, Alkmaar, Alkmaar Noord) displays boven de perrons verkeerde of helemaal geen informatie tonen.
De displays tonen het ene moment nog de juiste trein dan weer dat er geen informatie is en 5-10 minuten later weer wel de juiste trein info. Ook als een trein net vertrokken is blijft de informatie van die trein meer dan 5 minuten staan, terwijl er ondertussen al een volgende trein binnenkomt rijden.
En als er vertraging optreedt bij een trein, dan verschijnt het aantal minuten vertraging ook niet.
De kleine displays bij in- en uitgangen met alle binnenkort vertrekkende treinen tonen op dat moment nog wel alle juiste informatie, ook die x minuten vertraging.

Normaal gesproken hoor je bij storing aan de displays altijd een omroep om de zoveel tijd dat er een storing is en dat je omroepen en de gele vertrekstaten in de gaten moet houden. Daarvan heb ik tot nu toe nog helemaal niets gemerkt. Dat zou wel handig zijn als dat wel gaat gebeuren, want al vele keren zie ik nu reizigers verward rondkijken als ze geen of oude info op die displays zien en geen idee wat ze daar nu mee aan moeten.
icon

Beste antwoord door Denice NS 12 april 2017, 11:22

Vervelend dat de informatie op de schermen regelmatig ontbreekt, vertraagd of onjuist is, ravitsec :(

Om de verantwoordelijke afdeling hiervan op de hoogte te brengen willen ze graag de nummers van de betreffende borden ontvangen (Deze staan, in de meeste gevallen, onderop het bord. Je kan ze zien staan als je recht onder het bord staat). Op basis van de nummers kunnen ze gericht actie ondernemen indien nodig 🙂 Kortom, mocht je de problemen blijven zien zou je dan bij een volgende melding de nummers van de borden en de betreffende stations willen doorgeven? 🙂
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Omroep dat er storing aan de schermen is, is er volgens mij alleen wanneer het een landelijk storing is. Dit was toevallig vanmorgen het geval. De schermen op het perron van De Vink en Laan van NOI gaven wel juiste info, maar de overzichtsschermen met de eerstvolgende 7 treinen waren wit.

Gister en maandag heb ik geen storing gezien op mijn stations, dus wellicht is het lokaal.
Vervelend dat de informatie op de schermen regelmatig ontbreekt, vertraagd of onjuist is, ravitsec :(

Om de verantwoordelijke afdeling hiervan op de hoogte te brengen willen ze graag de nummers van de betreffende borden ontvangen (Deze staan, in de meeste gevallen, onderop het bord. Je kan ze zien staan als je recht onder het bord staat). Op basis van de nummers kunnen ze gericht actie ondernemen indien nodig 🙂 Kortom, mocht je de problemen blijven zien zou je dan bij een volgende melding de nummers van de borden en de betreffende stations willen doorgeven? 🙂

Reageer