beantwoord

Storing niet vermeldt

• 31 augustus 2015
  • 4 reacties
  • 212 Bekeken

Reputatie 1
Doordat er een aanrijding met een persoon heeft plaatsgevonden tussen Maarn en Ede-Wageningen rijden daar geen treinen. Nu zie ik alleen wel dat er daardoor ook minder Intercity's rijden tussen Utrecht CS en Schiphol. Waarom word dat dan niet bij de storingen vermeldt?
icon

Beste antwoord door Nick8 31 augustus 2015, 15:39

Dat is inderdaad slordig.

Overigens wel goed dat NS nu eindelijk eens de 3100 (Nijmegen-Schiphol) wél laat pendelen tussen Nijmegen en Ede-Wageningen. Normaal schrapt NS onnodig die complete treinserie (zoals gister nog, terwijl dat nota bene geplande werkzaamheden waren en personeelsroosters hier dus wél op aangepast konden worden), terwijl die belangrijke aansluitingen heeft in Ede, Arnhem én Nijmegen. Goed nieuws dus dat ze dat dit keer anders doen (mag ook wel eens vermeld worden lijkt me)
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Dat is inderdaad slordig.

Overigens wel goed dat NS nu eindelijk eens de 3100 (Nijmegen-Schiphol) wél laat pendelen tussen Nijmegen en Ede-Wageningen. Normaal schrapt NS onnodig die complete treinserie (zoals gister nog, terwijl dat nota bene geplande werkzaamheden waren en personeelsroosters hier dus wél op aangepast konden worden), terwijl die belangrijke aansluitingen heeft in Ede, Arnhem én Nijmegen. Goed nieuws dus dat ze dat dit keer anders doen (mag ook wel eens vermeld worden lijkt me)
Ik snap je opmerking Wouter. Een verstoring kan grote gevolgen hebben voor treinverkeer in het hele land. Het kan ook zijn dat de aanrijding van heden middag gevolgen heeft voor treinverkeer in Limburg, om maar iets te noemen. We zouden het hele land dan wel in storing kunnen zetten. Als de IC Den Haag Centraal - Groningen (bijvoorbeeld) tussen Den Haag en Leiden strandt (om wat voor reden dan ook) kan het zijn dat daardoor de IC Assen - Groningen van twee uur later uitvalt. Zoals je zelf schetst is de context van een verstoring vaak groter dan alleen de regio waar het incident plaatsvindt.
Badge +3
Het gaat hier niet om het vervallen van een enkele rit, maar om het opheffen van een hele treinserie op Utrecht-Schiphol: er hebben daar drie uur lang slechts twee in plaats van vier treinen gereden. Dat is overigens een standaard bijsturingsmaatregel, in die zin dat het zeer gebruikelijk is dat te doen. Het lijkt me niet meer dan normaal dat dit gevolg ook in de reisinformatie opgenomen wordt, met "minder treinen als gevolg van logistieke problemen" als reden.
We zouden het hele land dan wel in storing kunnen zetten.
NS-systemen naar de klant toe doen dat ook meer dan genoeg, maak je geen zorgen Klaas-Jan.

Reageer