beantwoord

Storing poortjes Almere Parkwijk

• 13 maart 2019
  • 3 reacties
  • 90 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Zowel ik als een medereiziger die ik niet ken konden omstreeks 12.10u niet door de poortjes aan de AH kant van het station.
Het bericht dat ik kreeg varieerde van biedt een geldige OV kaart aan tot u bent al ingecheckt.
Ik ben daarom na dit laatste bericht achter iemand aan door de poortjes gelopen aan de Verzetswijk zijde.
Dit is al weer de zoveelste storing met de poortjes in Parkwijk.
Zag in mijn NS nu ik in de trein zit dat ik blijkbaar toch niet ingecheckt ben????
icon

Beste antwoord door Jouke NS 13 maart 2019, 13:41

Hallo HansW en welkom bij de NS Community.

Wat spijtig dat het niet lukte om in te checken op station Almere Parkwijk. Wat ik sowieso graag van je ontvang is het nummer van het poortje waar je door wilde gaan. Daarnaast wil ik je erop wijzen dat het kan gebeuren dat je reishistorie laat zien dat je niet bent ingecheckt maar dat je wel bent ingecheckt. Het kost wat tijd voordat je reishistorie is bijgewerkt. De beste manier om te controleren of je bent ingecheckt is bij de conducteur langs lopen. Hij/zij kan direct je kaart uitlezen en controleren of je bent ingecheckt. Wanneer dat niet het geval is kun je van de conducteur een vervoerbewijs krijgen waarop wordt aangegeven dat jij je zelf hebt gemeld. In de meeste gevallen betekent dit dat je alleen de ritprijs betaald. Laat je me weten hoe de rest van je reis is verlopen?
Bekijk origineel

3 reacties

Hallo HansW en welkom bij de NS Community.

Wat spijtig dat het niet lukte om in te checken op station Almere Parkwijk. Wat ik sowieso graag van je ontvang is het nummer van het poortje waar je door wilde gaan. Daarnaast wil ik je erop wijzen dat het kan gebeuren dat je reishistorie laat zien dat je niet bent ingecheckt maar dat je wel bent ingecheckt. Het kost wat tijd voordat je reishistorie is bijgewerkt. De beste manier om te controleren of je bent ingecheckt is bij de conducteur langs lopen. Hij/zij kan direct je kaart uitlezen en controleren of je bent ingecheckt. Wanneer dat niet het geval is kun je van de conducteur een vervoerbewijs krijgen waarop wordt aangegeven dat jij je zelf hebt gemeld. In de meeste gevallen betekent dit dat je alleen de ritprijs betaald. Laat je me weten hoe de rest van je reis is verlopen?
Hallo Jouke van NS. Het poortje werkt inmiddels al weer enkele dagen storingvrij.
Toen ik op Schiphol aankwam kon ik overigens ook gewoon uitchecken dus blijkbaar was ik toch goed ingecheckt.
Ik heb overigens een dalurenabonnement dus het lijkt me sterk dat ik bij een dergelijke storing ook nog eens een extra ritprijs moet betalen.
Gelukkig, Hans! Als de incheck gelukt was, hoef je inderdaad geen extra kosten te maken.

Reageer