beantwoord

Stremming; in welke richting?

• 3 februari 2015
  • 6 reacties
  • 327 Bekeken

Op dit moment is er een stremming bij R'dam, er rijden geen treinen tussen R'dam-Centraal en R'dam-Lombardijen.
Ik moet van Breda-Prinsenbeek naar Den Haag HS, dat is gelukkig de andere kant op.
Maar op 't station Breda-Prinsenbeek staat aangegeven: 'rijdt niet verder dan R'dam-Lombardijen'.
En dat staat weer niet op de Vertrekstaat op ns.nl.
Hoe zit dat met die richtingen en vertrekstaten?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 3 februari 2015, 14:16

Stremmingen in één richting komen nauwelijks voor. Als er nog één spoor berijdbaar is, zal men er eerder voor kiezen een paar treinen in beide richtingen te laten rijden over dat ene spoor, dan dat er alleen maar treinen één kant op rijden. Dat zou ook al snel problemen geven met een materieeloverschot aan de ene kant van de stremming en een tekort aan de andere kant.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +2
"Van .. naar" geeft een richting aan, "tussen" betekent beide richtingen.
Stremmingen in één richting komen nauwelijks voor. Als er nog één spoor berijdbaar is, zal men er eerder voor kiezen een paar treinen in beide richtingen te laten rijden over dat ene spoor, dan dat er alleen maar treinen één kant op rijden. Dat zou ook al snel problemen geven met een materieeloverschot aan de ene kant van de stremming en een tekort aan de andere kant.
Pe_pe heeft gelijk, storingen hebben bijna altijd effect op beide rijrichtingen op het traject.
Klinkt logisch, bedankt allemaal.
Het zal bij mij een beetje 'de wens is de vader van de gedachte' geweest dat ik onverhoopt naar het station ben getogen.
Toch begrijp ik nog niet helemaal dat op het station staat aangegeven dat de trein op tijd vertrekt, maar niet verder rijdt dan ... en op Actuele vertrektijden op de NS-site/app niet.
Dat kan ik me ook wel voorstellen, uitval is nooit leuk.
Keek je op hetzelfde moment op de NS-app en op de borden? In principe zou dit overeen moeten komen, maar het kan voorkomen dat de informatie niet helemaal gelijktijdig verschijnt.
Er zat inderdaad 5 minuten tussen; ik woon (gelukkig) dichtbij 't station. Dus thuis NS-app gecheckt en 5 min later vertrekbord op perron. Belangrijkste les voor mij is dat uitval tussen stations bijna altijd twee richtingen is (tenzij expliciet van/naar genoemd). Weet ik volgende keer waar ik aan toe ben.

Reageer