Suggestie: geef even aan van welk spoor treinen vertrekken

• 17 januari 2017
  • 1 reactie
  • 99 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Ik ben net heel eigenwijs toch maar met de trein van Amersfoort naar Utrecht gegaan.
In Utrecht viel me op dat op alle borden, zowel de centrale als die bij de perrons, stond: "Let op omroep"
Op zich logisch natuurlijk met zo'n storing.
Maar vervolgens werd er bij de omroep niet verteld (in elk geval niet bij allemaal) van welk spoor de treinen vertrekken. "De sprinter naar Houten, Geldermalsen en 's Hertogenbosch vertrekt over ongeveer 10 minuten."
Zou het in 10 minuten lukken 16 perrons af te lopen op zoek naar de juiste trein? ;)

Ik snap wel dat het technisch waarschijnlijk allemaal zo in elkaar zit dat als het spoor niet gewijzigd is t.o.v. het oorspronkelijke vertrekspoor dit niet wordt vermeld in de automatische omroep. Maar in een geval als vanochtend zou het toch wel handig zijn.

1 reactie

Reputatie 7
Goeie inderdaad. De CTA's worden buiten gebruik genomen omdat er zoveel gewijzigd wordt dat het niet meer bijgehouden kan worden. In dat geval zetten ze ze op : Let op omroep. Zodat er geen verkeerde teksten op de perrons staan. Dan is het inderdaad wel erg handig dat ze die dan wel laten horen met de omroep. Normaal is dat ook zo, dus ik denk dat dit een automatisch bericht was...

Reageer