Suggestie: NS Lounges

• 28 oktober 2016
  • 3 reacties
  • 175 Bekeken

Reputatie 5
Badge
Hallo,

Ik heb hier een suggestie die vooral voordelig is voor de 1ste klas reizigers onder ons. Een volledigere dekking NS Lounges zou naar mijn idee een goede aanvulling zijn op de belangrijke stations. Ik heb dan ook een lijst gemaakt waar deze lounges goed kunnen zijn. Niet meegenomen zijn de stations die al een lounge hebben. Ik neem hierbij een voorbeeld aan Duitsland waar dit al flink uitgerold is.

De stations:
Groningen
Zwolle
Eindhoven
Utrecht CS
Arnhem CS
Breda
Den Haag HS
Den Haag CS.

Ik hoor ook graag reacties van mede-forumleden!
Ik vind metname het ontbreken van de lounge in Utrecht en Arnhem opvallend.

3 reacties

Badge +3
Dit onderwerp is 2 maanden geleden ook aan de orde geweest.
https://forum.ns.nl/op-station-17/nieuwe-ns-lounges-26575

De plannen voor Arnhem, Breda zijn al in een eerder stadium geschrapt. Utrecht zal ook niet doorgaan. Van Groningen, Zwolle en Den Haag HS is bij mijn weten nooit sprake geweest. Alleen in Den Haag Centraal schijnt er een lounge te zijn.

De vergelijking met Duitsland gaat niet helemaal op. Veel verbindingen zijn daar ieder uur waardoor wachttijden vaak langer zijn dan hier in Nederland. Ook zijn de reistijden veel langer dan hier.

Gezien de woekerprijzen die NS voor reizen met de eerste klas rekent en de zeer geringe tegenprestatie die voor dat geld geleverd wordt, zouden meer lounges geen slecht idee zijn om het reizen per eerste klas aantrekkelijker te maken.
Reputatie 5
Badge
@iMark Sommige verbindingen zelfs 1x/2 uur of 3x/dag. Vooralsnog zou het een nette toevoeging zijn en het reizen met de eerste klasse aantrekkelijker maken.
Reputatie 5
Badge
In Den Haag is geen NS-Lounge. Wel een Regus-lounge, maar die is voor zover ik weet niet beschikbaar voor NS-klanten.

Reageer