beantwoord

Te vroeg vertrekken

• 16 June 2015
  • 6 reacties
  • 320 Bekeken

Het komt regelmatig voor dat treinen 20 tot 30 seconden te vroeg vertrekken. De deuren gaan dan nog 10 seconden daarvoor al dicht.Hoeveel tijd voor de officiele vertrektijd gaan de deuren dicht. En is het toegestaan om zo veel te vroeg te vertrekken. Menig keer heb ik zo mijn trein gemist.
icon

Beste antwoord door Leny NS 16 June 2015, 13:59

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +2
De norm is dacht ik dat je uiterlijk 30 seconden van tevoren moet instappen. De 30 + 10 = 40 seconden is dus teveel.
Reputatie 6
Badge +1
Houdt er rekening mee dat vertrektijden op kleine stoptreinstations een indicatie zijn! Zorg dus dat u op tijd klaarstaat op het perron...
Badge
Het komt regelmatig voor dat treinen 20 tot 30 seconden te vroeg vertrekken. De deuren gaan dan nog 10 seconden daarvoor al dicht.Hoeveel tijd voor de officiele vertrektijd gaan de deuren dicht. En is het toegestaan om zo veel te vroeg te vertrekken. Menig keer heb ik zo mijn trein gemist.

Paulo, welkom op het NS serviceforum. Om de scherpte en punctualiteit vast te houden worden de treinen ongeveer 30 seconden van tevoren gereedgemaakt voor vertrek om zo op tijd te kunnen vertrekken. Na het fluitsignaal mag je ook niet meer in- of uitstappen. Heb je de stationsklok geraadpleegd voor de tijd? En op welk traject + vertrektijd reis je? Ik heb je vraag verplaatst naar 'op het station'.

NS redeneert volledig vanuit haar eigen processen, niet vanuit de reiziger. De tijd die in het 'spoorboekje' vermeld wordt is dus niet de tijd tot wanneer u de trein kunt halen, maar de tijd waarop NS de trein in beweging wenst te kunnen zetten.
Reputatie 2
Exact pe_pe.

Communiceren tot wanneer je kunt instappen is nog te moeilijk voor de NS. Hoe fijn zou het zijn om een afteller te hebben, net als bij sommige stoplichten.
Nu is het gokken en geluk hebben.

Reizigers plannen overstappen, toiletbezoek etc. op basis van 'vertrek'-tijden. Lastig als soms de deuren een minuut eerder dichtgaan.
Reputatie 1

NS redeneert volledig vanuit haar eigen processen, niet vanuit de reiziger. De tijd die in het 'spoorboekje' vermeld wordt is dus niet de tijd tot wanneer u de trein kunt halen, maar de tijd waarop NS de trein in beweging wenst te kunnen zetten.

En het in beweging zetten van de trein gebeurd soms ook vóór de vertrektijd, er vanuit gaande dat de stationsklok gelijk staat.

Reageer