beantwoord

Te vroeg vertrekken?!

  • 27 juni 2014
  • 4 reacties
  • 347 Bekeken

Treinen die te laat zijn: vervelend ja, maar nog erger vind ik het als de trein 45 seconden te vroeg vertrekt! Vandaag op Heemstede-Aerdenhout, trein van 7.27 uur. Grrrrr!
icon

Beste antwoord door Ramon NS 27 juni 2014, 12:56

Dag ster66, goed dat je het forum hebt weten te vinden voor deze vraag. Om de scherpte en punctualiteit vast te houden worden de treinen ongeveer 30 seconden van te voren gereedgemaakt voor vertrek om zo op tijd te kunnen vertrekken. Indien een trein vertrekt om 13.43 dan gaan om 13.42:30 de deuren dicht. De vertrektijd is echt een vertrektijd en geen instaptijd. Of een trein wel of niet op tijd rijdt wordt daarnaast beïnvloed door heel veel factoren, waarop we helaas niet altijd invloed uit kunnen oefenen. Zelf proberen we op zoveel mogelijk verschillende plekken die punctualiteit aan te pakken. Ook de conducteur en machinist kan daarin zijn of haar rol pakken door te vertrekken op het verspringen van de klok, met als resultaat tevreden klanten. Groet Ramon.
Bekijk origineel

4 reacties

Het probleem is, als ze pas om .27 het vertrekproces begint, ben je een halve minuut te laat weg. Ook dit kan gevolgen hebben voor andere overstappen.
Nu vertrekt de trein op de volle minuut.
Idealiter is de laatste deur dicht precies op de minuut.

Omdat mensen soms blijven binnenstromen is er meer tijd nodig dan 10 seconden om de trein te laten vertrekken. Daarnaast is dit ook voor de veiligheid. Bij een vertrekproces van 10 sec heb je net gefloten en sluit je direct de deuren. Dit zorgt voor een grotere kans op ongelukken en mensen/spullen tussen de deuren.
En los daarvan 45 sec te vroeg vertrekken is nog geen 30 sec.

En communiceer dat naar de klanten toe want als er staat 7.27 dan denkt de klant ook 7.27 gaan we vertrekken.
Zet er 7.26 op en begin om 7.26 met de vertrekprocedure en voila 7.26.30 vertrekt de trein.

Klant gelukkig, NS gelukkig.

Zo simpel op te lossen....
Reputatie 3
"Vroeger" was er een zeer duidelijke vertrekregeling: er werd gefloten als de secondewijzer nog 10 seconden te gaan had tot de vertrektijd; de deuren gingen dicht als de seconde wijzer nog 5 seconden te gaan had, en er werd vertrokken op de juiste tijd.

Dus tegenwoordig zijn er 25 seconden extra nodig tussen deuren dicht doen, en vertrekken ?

Dat betekent 20 seconden minder overstaptijd, en effectief ook 20 seconden langere reistijd. Jammer.
Dag ster66, goed dat je het forum hebt weten te vinden voor deze vraag. Om de scherpte en punctualiteit vast te houden worden de treinen ongeveer 30 seconden van te voren gereedgemaakt voor vertrek om zo op tijd te kunnen vertrekken. Indien een trein vertrekt om 13.43 dan gaan om 13.42:30 de deuren dicht. De vertrektijd is echt een vertrektijd en geen instaptijd. Of een trein wel of niet op tijd rijdt wordt daarnaast beïnvloed door heel veel factoren, waarop we helaas niet altijd invloed uit kunnen oefenen. Zelf proberen we op zoveel mogelijk verschillende plekken die punctualiteit aan te pakken. Ook de conducteur en machinist kan daarin zijn of haar rol pakken door te vertrekken op het verspringen van de klok, met als resultaat tevreden klanten. Groet Ramon.

Reageer