beantwoord

Te vroeg vertrokken trein station Duivendrecht

• 6 oktober 2015
  • 4 reacties
  • 193 Bekeken

Op station Duivendrecht vertrekt om 20.28 de sprinter richting Almere-Oostvaarders.
Vandaag ,6 oktober 2015, vertrok de trein al om 20.25 en een tiental seconden oftewel redelijk te vroeg.
Mijn trein dus gemist en daardoor 20 minuten later thuis.( Met mij nog een aantal mensen )
Heel erg vervelend dus. Wordt een conducteur hier op aangesproken ?
Of is dit reizigersrisico .....
icon

Beste antwoord door Herman NS 7 oktober 2015, 10:24

Hallo e.smit13,

Vervelend dat je de trein hebt gemist. Ik zal jouw signaal doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling. Normaal gesproken start de vertrekprocedure 30 seconden voor vertrek. Op dat moment is instappen niet meer mogelijk. Ik hoop dat dit de laatste keer was dat de trein te vroeg vertrok. Het is overigens nog wel verstandig om te kijken of jouw tijd gelijk loopt met de tijd van de stationsklok. Bij de vertrekprocedure wordt de tijd op de stationsklok in acht genomen.

Het topic heb ik voor de vindbaarheid verplaatst naar het subforum 'op het station'.
Bekijk origineel

4 reacties

Hallo e.smit13,

Vervelend dat je de trein hebt gemist. Ik zal jouw signaal doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling. Normaal gesproken start de vertrekprocedure 30 seconden voor vertrek. Op dat moment is instappen niet meer mogelijk. Ik hoop dat dit de laatste keer was dat de trein te vroeg vertrok. Het is overigens nog wel verstandig om te kijken of jouw tijd gelijk loopt met de tijd van de stationsklok. Bij de vertrekprocedure wordt de tijd op de stationsklok in acht genomen.

Het topic heb ik voor de vindbaarheid verplaatst naar het subforum 'op het station'.
Beste Herman,
Dank voor de reactie. Kleine toelichting nog.
Toen de treindeuren dicht waren was het 20.25 + op de stationsklok.
Mijn eigen tijd, mobiele telefoon, loopt gelijk met NS tijd ivm puncualiteit
bij mijn eigen werkgever ( buschauffeur stadsdienst )
Het is helaas niet de eerste keer dat een trein te vroeg vertrekt vanaf Duivendrecht in de richting van Weesp, maar de vorige keren zat ik gelukkig al in de trein ....
Is melding via dit forum dé weg of kan ik ook op een andere manier dit eventueel melden ??
Beste e.smit13,
Jouw bovenstaande melding heb ik al doorgeven. Het is niet de bedoeling dat je twintig minuten dient te wachten, omdat de trein te vroeg vertrekt. Dergelijke melingen kunnen overigens ook telefonisch worden doorgeven. NS Klantenservice is 24/7 bereikbaar op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief).
Reputatie 1
Badge
Omdat U zelf zegt chauffeur bij GVB of wat dan ook te zijn: dat risico ligt dar wel bij de reiizger-behalve dan de allerlaatste rit van de dag. Zelf ook woonachtig langs die route en redelijk vaak de trein nemend: dit is geen uitzondering op zich, wel de grootte, 1 of 2 minuten is de regel.
Terzijde: vanwege aanhoudende klachten hierover hebben sommige concessiegevers-die bussen uitbesteden!- nu een dergelijke voorwaarde in hun concessie-inschrijvings-eisen ingebouwd. Boete voor het bedrijf als ze te vaak te vroeg van de halte weggaan.

Reageer