Telefoonstoring

• 16 September 2021
  • 20 reacties
  • 392 Bekeken

Reputatie 6

Lees net op nu.nl dat er een telefoonstoring is, die er voor zorgt dat er geen treinen kunnen rijden omdat de machinisten dan niet bereikbaar zijn. Volgens mij was dat ergens vorig jaar of begin dit jaar ook het geval en werd er toen plechtig beloofd dat dit niet meer zou voorkomen.

Maar blijkbaar is er dus weinig verbeterd tot op heden.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Was 31 mei.

https://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2021/06/30/telefoniestoring-prorail-werd-veroorzaakt-door-koppeling-vaste-netwerk-met-gsm-r/

Reputatie 6

Dank Momo. uit het artikel: ProRail heeft naar eigen zeggen maatregelen getroffen om een dergelijke storing in de toekomst te voorkomen en werkt daarnaast aan een definitieve oplossing.

Tsja.

Reputatie 7
Badge +3

Ja, werkt goed hè die maatregelen...

Het is nu in ieder geval van kortere duur dan vorige keer, ik las dat vanaf 19:00 het treinverkeer weer opgestart zou worden (de eerste melding op Twitter van ProRail was om iets over 6). En ik hoorde zo juist (19:13) ook al weer een trein hier voorbij komen, al heb ik geen idee of dat ook al trein in reizigersdienst was. 

Badge +3

De storing begon een half uur eerder al, vlak na half zes. Toen strandde ik op Utrecht Centraal.

Reputatie 7
Badge +3

Daarom gaf ik al bewust aan dat iets na 6 uur de eerste melding op Twitter was en niet dat de storing toen begon. Ik weet dat er altijd wat tijd zit tussen het begin van een storing en de eerste melding erover. 

Overigens geeft de NS website nu aan dat het treinverkeer nog de rest van de avond ontregeld zal zijn. Ben je intussen al weer weg uit Utrecht?

Hier heb ik behalve die ene trein verder al meer dan een half uur niets lang horen komen en ook Treinposities geeft geen rijdende treinen op het stuk spoor langs mijn huis (bij De Vink). Verder veel treinen met 0 km/u op de diverse stations en maar een klein gedeelte wat echt onderweg schijnt te zijn.

Badge +3

Ik heb een bus gepakt en ben al thuis.

Badge +3

Geruststellende woorden van Maarten van Rossem voor gestrande reizigers in Utrecht:

Reputatie 6

@Robert B : Jammer dat ook Maarten het verkeerde bedrijf benoemd.

Reputatie 7
Badge +3

Overigens had de tekst van de tweet van NS hierover wel duidelijker gekund. Daar werd gezegd ”Om veiligheidsredenen is er momenteel geen tot zeer beperkt treinverkeer. Het is nog niet bekend hoe lang dit zal duren.” Geef dan aan dat die veiligheidsredenen zijn vanwege een telefoonstoring.

Badge +3

NS doet er alles aan om reizigers in Utrecht te houden… 

*post aangepast door moderator ivm de privacy wetgeving

Reputatie 7
Badge +4

Ook een wetenschapper kan wel eens gefrustreerd zijn en hij is sowieso niet het zonnetje in huis, al kan ik vreselijk om hem lachen.

Ik had nog een zeer interessant pakje uit Heerenveen willen ophalen, - lang leve Dalvrij -maar het werd me te link met al die ontregelingen. Bommel is niet zo goed in stranden in Utrecht of zo.

Reputatie 7
Badge +3

Blij dat ik ook vandaag die 12 km naar mijn werk ben gaan fietsen...

Reputatie 7
Badge +3

12 km is nog best te fietsen, zeker met mooi weer. Hoe lang doe je daarover? Iets van 3 kwartier of zo? Of heb je een e-bike?

Reputatie 7
Badge +3

Hé, ik hoor weer een sprinter aankomen (het is nu 20:16).

Dit treintje heeft inderdaad een tijdje op Leiden Centraal gebivakkeerd.

Badge +3

Welke privacy wetgeving? Portretrecht?

Maar goed, zie https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/3163603/telefoniestoring-verholpen-treinverkeer-rest-van-de-avond-ontregeld.html daar kwam de foto vandaan :sweat_smile:

Of heeft Anne-Marie Verhagen (de fotograaf) aan al die mensen gevraagd heeft of ze op de foto wilden?

Reputatie 7
Badge +3

De meeste mensen zijn toch al niet te herkennen omdat ze met hun gezicht omlaag zitten te turen op hun mobieltje of laptop. Alleen die man in beige broek en jas kijkt met een gelaten blik bijna recht in de camera, ook zo'n onderuitgezakte houding van “nou, hier zit ik denk ik nog wel een tijdje”. 

Reputatie 7
Badge +3

12 km is nog best te fietsen, zeker met mooi weer. Hoe lang doe je daarover? Iets van 3 kwartier of zo? Of heb je een e-bike?

3 kwartier op gewone stadsfiets. Is wel een survival tocht die 7 weken geleden eindigde op SEH. Niet mijn schuld maar daar heb je niets aan als je op het asfalt ligt.

Ik ben minimaal dezelfde tijd kwijt als ik met OV ga.

Reputatie 5

Dank Momo. uit het artikel: ProRail heeft naar eigen zeggen maatregelen getroffen om een dergelijke storing in de toekomst te voorkomen en werkt daarnaast aan een definitieve oplossing.

Tsja.

In Prorail heb ik helemaal geen vertrouwen meer. Ben er klaar mee.

Reputatie 7
Badge +3

https://www.prorail.nl/nieuws/prorail-onderzoekt-oorzaak-telefoniestoring

Badge +3

Welke privacy wetgeving? Portretrecht?

Maar goed, zie https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/3163603/telefoniestoring-verholpen-treinverkeer-rest-van-de-avond-ontregeld.html daar kwam de foto vandaan :sweat_smile:

Of heeft Anne-Marie Verhagen (de fotograaf) aan al die mensen gevraagd heeft of ze op de foto wilden?

Nog geen antwoord van een moderator, de foto is zomaar (zonder bericht aan mij) verwijderd.

Als het om portretrecht gaat, lees https://www.justitia.nl/portretrecht en houd daarbij in gedachten dat Utrecht Centraal een ‘openbare/publieke ruimte’ is, en er in dit geval zeker geen sprake was van een ‘evenement’ (waar je wel aan iedereen toestemming moet vragen of vooraf laten weten dat er opnames gemaakt worden). :sweat_smile:

Edit: Inmiddels reactie gekregen van een moderator, men dacht dat ik de foto zelf genomen had, met mensen herkenbaar in beeld. Een journalist mag dat blijkbaar wél… 

Reageer