Teller op fietsenstalling station Breda is niet nuttig

• 26 september 2019
  • 1 reactie
  • 53 Bekeken

Waarom wordt de laatste rij in de bewaakte fietsenstalling op station Breda (centrumzijde) meegenomen in de telling van vrije plekken bovenaan bij de ingang? Die wordt vrij gehouden voor OV fietsen en daar mogen reizigers geen eigen fiets stallen. Het geeft daarom een vertekend beeld van hoeveel plekken er vrij zijn. De teller geeft namelijk nooit “VOL” aan terwijl er daadwerkelijk geen stallingsplekken zijn. Niemand die aan komt fietsen hoeft te weten hoeveel vrije plekken er nog zijn voor OV fietsen.

Overigens vind ik het jammer dat een fietsenstalling van een 3-jarige station nu al regelmatig ’s ochtends vol is, niet erg toekomstbestendig.

1 reactie

Hallo person en welkom bij de NS Community.

Om met je eerste opmerking te beginnen, ik heb geen idee waarom die plekken mee worden genomen. Ik ben het met je eens dat dit de teller zeer onnodig en onduidelijk maakt. Ik ga dit aangeven bij de stationsmanager zodat hij hiermee aan de slag kan. Waarom de stalling vol is in de ochtend durf ik niet te zeggen. Er zijn diverse redenen te bedenken waarom een willekeurige stalling vol kan zitten. Of deze stalling ook in de toekomst voldoende ruimte heeft valt, op basis van jouw bericht, te betwijfelen. Ik neem dit mee ik mijn bericht naar de manager van het station.

Reageer