beantwoord

Teruggave borg witte pas fietsenstalling

• 22 oktober 2017
  • 49 reacties
  • 1736 Bekeken

Nu de witte pas niet meer nodig is bij de bewaakte fietsenstalling in Maarssen, zou ik automatisch de 20 euro borg terugbetaald krijgen. Wanneer kan ik dit verwachten?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 7 februari 2018, 11:18

Helaas loopt de restitutie van bepaalde stallingsabonnementen niet goed. De locaties Amersfoort Piet Mondriaanplein, Heemstede–Aerdenhout en Maarssen moeten namelijk nog uitgekeerd worden. Op 1 februari heb ik de bevestiging gekregen dat de restitutie binnen 14 dagen zou plaatsvinden. Dat betekent dat de restitutie uiterlijk op Valentijnsdag binnen moet zijn. Mocht jouw stalling niet bij deze drie locaties behoren, of heb je de restitutie nog niet terug ná 14 februari, zie ik graag een bericht in dit topic tegemoet. Excuses voor de overlast.
Bekijk origineel

49 reacties

Al deze abonnement zijn/worden nu beëindigd, dus in oktober 2017. Alle restitutie worden in de loop van november overgemaakt.
Het is nu december, maar ik heb nog geen restitutie zien langskomen. Wanneer kan deze wel verwachten?
Reputatie 7
Er zou een restitutie hebben plaatsgevonden rond november. Hier zijn net niet alle abonnementen in meegenomen, waarbij de uiterlijke betalingsdatum nu op 7 december is gezet Drake. Excuses voor het ongemak.
7 december is inmiddels al weer verstreken en geen restitutie gezien. Nu na twee brieven en twee bevestigingen op het forum wordt het toch wel eens tijd dat NS de restitutie gaat doorvoeren. Wanneer mag ik de restitutie verwachten?
Lastig voor mij in te schatten, maar desalniettemin een zeer terechte vraag. Ik kan dit niet eigenhandig voor je in werking zetten, maar heb de achterliggende afdeling een mail met urgentie gestuurd.
Hier ook nog geen restitutie gezien, bedankt Klaas-Jan om het aan achterliggende afdeling te vragen
Ook ik zit op restitutie van borg van 2 abonnementen te wachten!
Helaas is er vertraging opgelopen met de uitbetaling. We doen ons best om de uitbetaling alsnog zo snel mogelijk te laten plaatsvinden. Ik durf geen exacte indicatie te geven, maar waarschijnlijk zal dit uiterlijk aan het einde van volgende week gebeuren.
Ook ik heb nog niets ontvangen. NS medewerker verwijst mij door naar telnr van klantenservice. Da's een betaald nummer, terwijl ik geld terug wil van de NS. Ik had gehoopt dat een bericht op dit forum zou leiden tot uitbetaling. Maar hier is het forum blijkbaar niet voor bedoeld.
En wie vangt de rente van al die veel te laat uitbetaalde bedragen? Want alles bij elkaar lijkt me dat een aardig sommetje, maar de rechthebbenden worden afgescheept met "achterstand" en "vertraging in betaling". Maar o wee als JIJ als klant een keer niet of te laat iets betaalt, dan is men er wél als de kippen bij om je het vuur aan de schenen te leggen...
Het is jammer dat jullie jullie eigen beloftes niet naleven. Het is nu al 6 maanden geleden dat ik de eerste aankondiging van jullie ontving. Meer dan genoeg tijd om het voor elkaar te hebben zou ik zeggen, maar schijnbaar niet. Ook hier is nog geen borg terug ontvangen.
Wat gaan jullie nu doen aan dit probleem?
Komt er nu eindelijk eens een eind aan dit droevige verhaal? Al weer twee weken na laatste toezegging! Tenen krommend!
Badge +3
Dan gooi ik er ook nog even factuur 9036719621 bij.

Via Twitter webcare toegezegd gekregen dat ik geld terug krijg omdat (door vertraging) de fietsenstalling al gesloten was -en in het weekend gesloten- dus pas maandagochtend mijn fiets kunnen ophalen.

Zou verrekend worden maar tot op heden nog niets van gezien!

Nou maakt mij die € 5,20 niet zoveel uit maar het gaat om het principe. Dus belofte maakt schuld!

Oh, en met een couponcode voor een dagkaart of zo is het wat mij betreft ook afgehandeld.. scheelt jullie en mij weer allerlei administratieve werkzaamheden 😛
Excuses voor de late reactie. Voor zover ik het kan terugvinden zouden de restituties naar aanleiding van de witte passen per 12 december volledig verwerkt moeten zijn. Ik durf niet te zeggen wat er mis gaat dat jullie dit nog niet hebben ontvangen. Helaas heb ik geen toegang tot de systemen die hiervoor nodig zijn, dus wil ik jullie adviseren om contact op te nemen met onze NS Fiets afdeling. Zij kunnen dan controleren of er iets is misgegaan, en zo nodig een extra verzoek tot restitutie starten. Het snelste gaat dit via 030-7515155, (optie 2-3), Twitter of Facebook.
Stel dat je vergeet in te checken, mag je dan ook tegen NS zeggen "joh, mijn volgende betalingsrond is over 3 weken, dus dan krijg je je geld wel, en als ik het vergeet, bel dan maar even, dan kijk ik nog even of ik het in orde kan maken..."...
Reputatie 5
Excuses voor de late reactie. Voor zover ik het kan terugvinden zouden de restituties naar aanleiding van de witte passen per 12 december volledig verwerkt moeten zijn. Ik durf niet te zeggen wat er mis gaat dat jullie dit nog niet hebben ontvangen. Helaas heb ik geen toegang tot de systemen die hiervoor nodig zijn, dus wil ik jullie adviseren om contact op te nemen met onze NS Fiets afdeling. Zij kunnen dan controleren of er iets is misgegaan, en zo nodig een extra verzoek tot restitutie starten. Het snelste gaat dit via 030-7515155, (optie 2-3), Twitter of Facebook.

Nu forceer je de mensen die wat tegoed hebben om zélf actie te ondernemen, terwijl de bal al zes maanden lang bij NS ligt. Ga zelf eens actie hier tegen ondernemen, in plaats van de slachtoffers zelf actie te laten ondernemen...

Jeetje wat slecht, niet normaal dit.
NS kan natuurlijk ook zelf even bellen. Dan weet je binnen 5 minuten wat er aan de hand is.
Geen idee of dit ook geldt voor Maarssen en Heemstede-Aerdenhout, maar ook ik zit (net als mijn vriendin) al een paar maanden te wachten tot de borg wordt teruggestort voor onze Amersfoortse passen.

Ik heb vanmiddag dus maar even gebeld. En met een vriendelijke dame gesproken die me vertelde dat daar afgelopen maandag intern een mailtje over was gestuurd waarin stond dat het binnen twee weken geregeld zou zijn. Wederom een toezegging dus. En wederom vertraagd. En wederom niet spontaan medegedeeld, alleen nadat iemand er om vroeg.

Ik heb geïnformeerd naar de reden van de vertraging. Ze heeft het nagevraagd, en vertelde vervolgens dat de persoon die voor de terugstorting verantwoordelijk is niet aanwezig is. En dat er veel meer mensen een wit pasje hadden dan verwacht, waardoor in de administratieve afhandeling een achterstand was ontstaan. Zucht.

Hopelijk lukt het de NS wel om voor de recentst genoemde datum (12 februari) de borg terug te storten.

Maar erg slordig en onzorgvuldig, om niet te zeggen onbetrouwbaar komt de NS wel op mij over door zó vaak beloftes te breken. En zó karig te zijn met informatie hierover, hoewel er blijkbaar wel intern over wordt gecommuniceerd.

(ook gemeld in de andere threads over dit onderwerp)
Hetzelfde geldt voor mij (ook 2 passen die nog gerestitueerd moeten worden).

Heb hierover al een paar keer gebeld, de laatste keer begin januari en toen werd er me gezegd dat het eind januari op mijn rekening zou staan, maar natuurlijk vertraging (excuses voor het ongemak)

Wat is er zo moeilijk om mensen hun geld op tijd over te maken?

Als er andersom een te late betaling zou zijn geweest (van consument naar NS) had er al een incassobureau ingeschakeld geweest door NS...
Ik heb ook nog geen geld terug gehad! Net NS gebeld en ik zal het binnen 2 weken ontvangen. De medewerker had het over een ING rekening van mij, maar die heb ik een aantal jaren geleden opgezegd. Het zal daaraan liggen zei hij. Nou, dacht ik achteraf, dan kunnen de verschillende NS afdelingen beter communiceren met elkaar want het is geen probleem om geld voor mijn abonnement te innen van die nieuwe rekeningnummer! Ik heb het meteen doorgegeven toen ik van bank wisselde. Ik wacht 20 februari af, anders bel ik weer. Zucht!
Wat vervelend dat jullie er zo lang op moeten wachten. Uit jullie posts begrijp ik dat er in ieder geval actie ondernomen is. Ik ga er vanuit en hoop ook zeker dat het nu z.s.m. goedkomt!
Misschien een idee als de NS niet alleen hoopt dat het goed komt maar ook daadwerkelijk actie onderneemt en iemand verantwoordelijk maakt om te controleren dat het goed komt.
Reputatie 7
Badge
Misschien een idee als de NS ... daadwerkelijk actie onderneemt en iemand verantwoordelijk maakt om te controleren dat het goed komt.

Reputatie 7
Helaas loopt de restitutie van bepaalde stallingsabonnementen niet goed. De locaties Amersfoort Piet Mondriaanplein, Heemstede–Aerdenhout en Maarssen moeten namelijk nog uitgekeerd worden. Op 1 februari heb ik de bevestiging gekregen dat de restitutie binnen 14 dagen zou plaatsvinden. Dat betekent dat de restitutie uiterlijk op Valentijnsdag binnen moet zijn. Mocht jouw stalling niet bij deze drie locaties behoren, of heb je de restitutie nog niet terug ná 14 februari, zie ik graag een bericht in dit topic tegemoet. Excuses voor de overlast.

Misschien is een uitleg wat helpend om wat begrip te krijgen van mensen (zeker die al 3 keer een belofte hebben gehad van 'dan en dan' is het overgemaakt)?

Het is maar een idee, doe er je voordeel mee...

Reageer