beantwoord

Teruggave borg witte pas fietsenstalling

• 22 oktober 2017
  • 49 reacties
  • 1764 Bekeken

Nu de witte pas niet meer nodig is bij de bewaakte fietsenstalling in Maarssen, zou ik automatisch de 20 euro borg terugbetaald krijgen. Wanneer kan ik dit verwachten?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 7 februari 2018, 11:18

Helaas loopt de restitutie van bepaalde stallingsabonnementen niet goed. De locaties Amersfoort Piet Mondriaanplein, Heemstede–Aerdenhout en Maarssen moeten namelijk nog uitgekeerd worden. Op 1 februari heb ik de bevestiging gekregen dat de restitutie binnen 14 dagen zou plaatsvinden. Dat betekent dat de restitutie uiterlijk op Valentijnsdag binnen moet zijn. Mocht jouw stalling niet bij deze drie locaties behoren, of heb je de restitutie nog niet terug ná 14 februari, zie ik graag een bericht in dit topic tegemoet. Excuses voor de overlast.
Bekijk origineel

49 reacties

Helaas loopt de restitutie van bepaalde stallingsabonnementen niet goed. De locaties Amersfoort Piet Mondriaanplein, Heemstede–Aerdenhout en Maarssen moeten namelijk nog uitgekeerd worden. Op 1 februari heb ik de bevestiging gekregen dat de restitutie binnen 14 dagen zou plaatsvinden. Dat betekent dat de restitutie uiterlijk op Valentijnsdag binnen moet zijn. Mocht jouw stalling niet bij deze drie locaties behoren, of heb je de restitutie nog niet terug ná 14 februari, zie ik graag een bericht in dit topic tegemoet. Excuses voor de overlast.

Helaas loopt het opladen van mijn OV-chipkaart op dit moment niet goed. Maar écht, ik betaal alles volgende maand. Dus dan mag ik toch wel gewoon met de trein mee nu? Ja, sorry hoor, dat het even mis is gelopen, maar het komt echt goed. Excuses voor de overlast.
Controleert de NS dan ook zelf dat dit proces nu wel goed verloopt en laten jullie hier op het forum even weten voor 14 februari of het gelukt is iedereen uit te betalen.
Of wachten jullie tot klanten na drie keer weer zelf contact moeten opnemen?
Controleert de NS dan ook zelf dat dit proces nu wel goed verloopt en laten jullie hier op het forum even weten voor 14 februari of het gelukt is iedereen uit te betalen.
Of wachten jullie tot klanten na drie keer weer zelf contact moeten opnemen?

Vroeg ik me ook af, want niet gereageerd is weer Kassa voor NS.

een Meerstad, Huges of van Boxtel zijn ook niet meer de goedkoopste tegenwoordig...
In hoeverre de respectievelijke afdeling ook werkelijk controleert of alle bedragen succesvol zijn overgemaakt durf ik niet te zeggen, ik ben daar geen onderdeel van. Wij zullen dat in ieder geval niet zomaar mogen, gezien we eerst de gegevens en toestemming nodig hebben van de persoon om wie het gaat, voordat we dat mogen inzien. Vandaar ook het advies van Thomas om in dit topic nogmaals een bericht te sturen mocht het ná 14 februari nog steeds niet ontvangen zijn.
Een bedrijf dat niet controleert of er betalingen zijn uitgegaan die al 3x fout zijn gegaan ? Lijkt me wel.

Het is een kleine moeite om dat door te geven aan jullie.
Het had ook geen kwaad gekund de betrokkenen te informeren, al was het maar door een poster in de betrokken stalling. Is de betaling niet binnen voor 15-2 dan ga ik een claim voor de wettelijke rente indienen.

Tsja, natuurlijk nog niks gezien op mijn rekening. Geen restitutie voor de witte pas in ieder geval.

Wat houden die beloftes van NS eigenlijk in? Ze zijn loos, kloppen niet en worden alleen afgedaan met makkelijke excuses. (en dat 3 keer op rij in mijn geval...)

Geen woorden naar daden svp!!!
En ik heb ook GEEN 20 euro borg op mijn rekening gekregen. Net gecheckt. Ik word er zo moedeloos van en als je denk hoevell tijd dit me nu al gekost heeft om 20euro. Maar ik geef het niet op!
Reputatie 7
Ik heb op dit moment contact gelegd met de afdeling die mij en jullie allemaal deze belofte heeft gedaan dat het bedrag (op 1 februari) binnen twee weken binnen zou zijn.
Treingebruiker en Marli: willen jullie mij een privébericht sturen met de volgende gegevens? Voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode, huisnummer, IBAN en OV-chipkaartnummer. Ik zal nagaan of er in jullie geval wel iets op touw is gezet, of dat ik hier zelf achteraan moet. Je verstuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en te kiezen voor 'stuur bericht'.
Het had ook geen kwaad gekund de betrokkenen te informeren, al was het maar door een poster in de betrokken stalling. Is de betaling niet binnen voor 15-2 dan ga ik een claim voor de wettelijke rente indienen.

Nog geen cent ontvangen voor mijn toegangspas Amersfoort Mondriaanplein. Dat wordt dit weekend een sommatie opstellen.
Ik krijg ook keer op keer een nieuwe datum van uitbetaling te horen. Via een privebericht werd mij vanmiddag beloofd dat er volgende week wordt uitbetaald. Ik ben er zo klaar mee.
Er wordt nu op mijn reacties op dat privebericht niet eens meer gereageerd, ik voel mij zeer ontevreden over deze afhandeling van de ns. Vele telefoontjes, nu gemaild. Veel ergenis over relatief kleine bedragen, schandalig.
Toch jammer dat de NS niet ons advies opgevolgd heeft en op 1 februari al de casussen die hier gemeld zijn in behandeling had genomen om te controleren dat die inderdaad uit betaald gaan worden.

Ben benieuwd of de volgende belofte wel iets waard gaat zijn.....
Reputatie 7
Ik ben in contact met de verantwoordelijken van de restitutieprocedure en zal hier updaten wat mijn bevindingen zijn en wat er gaande is. De reden van deze vertraging probeer ik ook te achterhalen.
Nog geen geld gezien natuurlijk (zou deze week op zijn laatst overgemaakt worden, maar ik geloof daar niks meer van) en hou die excuses maar...
Vandaag zal een betaling worden aangeboden waarbij de groep van ca. 3000 reizigers alsnog hun borg terugbetaald krijgen.
Ik kan het nog niet helemaal geloven... maar er is zojuist 20 euro bijgeschreven op mijn bankrekening.
Moderators bedankt voor het opvangen van alle shit. En voor het proberen om NS Fiets in het gareel te krijgen.
Van NS Fiets had ik wel wat meer informatie verwacht. (uit eigen beweging). Ik snap nog steeds niet wat er nu zo enorm fout heeft kunnen gaan dat het uiteindelijk 20 weken heeft moeten duren.

Ik hoop dat er nu iets verbeterd is... anders horen jullie mij wel weer als Amersfoort Schothorst aan de beurt is 🙂
Ik snap die gedachten goed. Dit heeft veel te lang geduurd en jullie feedback is en was meer dan terecht. Blijf ons vooral stalken 🙂

Nog geen cent ontvangen voor mijn toegangspas Amersfoort Mondriaanplein. Dat wordt dit weekend een sommatie opstellen.

Eerst vandaag de mail gecheckt met daarin een mail met de tekst "Ik kan u mededelen dat mijn collega de betalingen nu in orde heeft gemaakt en u ontvangt de borg dan ook binnen een aantal weken op uw rekening. Mijn excuses voor het ongemak."
Bij het bekijken van de bankrekening zag ik dat het bedrag vandaag is gestort. Laten we hopen dat in de toekomst de klant wat sneller wordt geïnformeerd over dit soort vertraging.
Bij mij ook 20 euro eindelijk gestort! Bedankt voor jullie uithoudingsvermogen moderators! Hoop dat zoiets nooit meer gebeurd. Is het teveel om te vragen waarom het zo lang heeft geduurd? En nu lees ik dat het 3000 mensen betrof.
Reputatie 7
Wat fijn om dat te vernemen. Uiteindelijk was het probleem dat het voor deze locaties alleen om een borgteruggave ging, waarbij de opgezette procedure niet goed van start is gegaan. Jullie bedankt voor jullie geduld.
Dus als jullie aan het begin de moeite genomen hadden om een casus goed uit te zoeken ipv te zeggen dat de klant maar nog langer moet wachten, dan was toen al duidelijk geworden dat dit het probleem was en was het veel sneller opgelost.....
Ik hoop dat jullie daar wel wat mee doen en niet standaard als iets lang duurt de klant vragen om gewoon langer te wachten.
Heb ook tot nu toe nog steeds de borg van witte pas fietsenstalling station Amersfoort niet terug ontvangen
Welkom op het Serviceforum, lcc035.

Ik zie dat je hierover ook een eigen topic hebt geopend (over hetzelfde probleem). Deze heb ik verwijderd. Aangezien Thomas zich hier voornamelijk mee heeft bezig gehouden zal ik hem eens vragen hoe dit zit.
lcc035, wil je mij via een privébericht je volledige naam, adres, woonplaats en geboortedatum sturen? Een privébericht kan je sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'. Dan gaan we er werk van maken!

Reageer