beantwoord

Teveel geld eraf bij wc.

Ik ben bij Utrecht centraal naar de wc gegaan, maar het poortje deed het niet. Een ander poortje wel en daar ben ik doorheen gegaan. Nu is er 3x 70 cent en 1x 1 euro voor koffie (?) en 1,20 van mijn rekening afgeschreven! Is er een manier om dit terug te vragen, want ik ben maar 1 keer naar de wc geweest!
icon

Beste antwoord door bryan 17 oktober 2018, 11:52

Welkom op de NS community @HugoRosier !

De wc's vallen onder het beheer van Sanifair en niet onder NS. Je moet dus bij die partij aankloppen. Desalniettemin, zijn daadwerkelijk al die bedragen door Sanifair afgeschreven?

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 5
Welkom op de NS community @HugoRosier !

De wc's vallen onder het beheer van Sanifair en niet onder NS. Je moet dus bij die partij aankloppen. Desalniettemin, zijn daadwerkelijk al die bedragen door Sanifair afgeschreven?
Nee, je hebt gelijk. Alleen de 3 x 70 cent zijn afgeschreven door Sanifair. Alsnog klopt het niet.

Dankjewel voor je antwoord!
Bij mij dus precies hetzelfde. 5x 70 cent afgeschreven omdat een poortje niet open wilde gaan. 4x teveel dus. Had al een reactie achtergelaten op de website van Sanifair, maar daar hebben ze blijkbaar niemand die die mailbox uitleest.... Kan iemand de mensen daar even wakker schudden? € 3,50 voor een toiletbezoek is mij iets teveel van het goede.
Dit was overigens ook op Utrecht CS...
Hallo leenvr. Heb je inmiddels contact gehad met Sanifair over deze kwestie?
Hallo Jouke. Nee, er reageert niemand op mails....
Hier precies hetzelfde zo'n 1,5 week geleden in Utrecht.. De pas deed het na een paar keer proberen eindelijk. Zie ik dat het bedrag 4x afgetrokken is van mijn bankrekening. Ik heb een e-mail gestuurd naar Sanifair afgelopen vrijdag maar nog geen reactie ontvangen.
Jij wel intussen?
Hi leenvr en Liedx. Vervelend dat jullie beide met ditzelfde probleem kampen. Kunnen jullie me beide een privébericht sturen met je naam, adres, woonplaats, geboortedatum, IBAN en datum/tijd van de onjuiste afschrijving? Dan ga ik kijken wat ik hiermee kan doen.
Helaas kan ik niets voor jullie betekenen, Liedx en leenvr. Ik heb geen andere mogelijkheid dan dit contactformulier , waar eerder al naar is verwezen.
Jouke NS schreef:

Helaas kan ik niets voor jullie betekenen, Liedx en leenvr. Ik heb geen andere mogelijkheid dan dit contactformulier , waar eerder al naar is verwezen.

Helaas, maar heel erg bedankt voor het proberen!!
Het contactformulier heb ik een week geleden ingevuld maar heb helaas niks gehoord.
Badge +3
Sanifair maakt er een potje van!

Toiletten zijn verre van intact/schoon vaak, medewerkers halen hun schouders op of zijn ronduit onbeleefd als je er iets van zegt...

De kwitantie (€ 0,50 kortingsbon bij elk toiletbezoek voor korting bij Kiosk of Smullers e.d) krijg je soms niet (is het papier op?) en ondertussen sta jij te klooien met je bankpasje bij de tourniquetten en je IBAN weet er wel raad mee (money down the drain..)

In Duitsland (wegrestaurants e.d.) zitten ze ook, dat is perfect! Waarom lukt dat op een station dan niet? Utrecht, maar ook Eindhoven e.d. veel klachten.

Toen Utrecht nog verbouwd werd en je naar buiten moest (bij de uitgang naast de Burger King/Smullers/Döner Company) en de toiletten in een soort bouwkeet zaten was het ook weliswaar primitief maar schoon en goed geregeld (dus altijd open, gratis en personeel aanwezig).
Reputatie 7
Badge +4
Als een geprivatiseerd bedrijf over het privaat gaat, laat dan je hoop maar varen.😇
Reputatie 5
Bedankt voor de waarschuwing. Ik zal dat 'contactloos betalen' maar niet gebruiken.

Kan je klacht indienen bij je bank ? Meestal zijn de financiële instituties niet zo blij met dit soort fratsen. Het schendt immers het vertrouwen in hun technologie.
Reputatie 5
Ik heb tot nu toe al meer dan 10x gebruik gemaakt van contactloos betalen op het station in utrecht en ik herken dit probleem niet. Het lukt mij altijd, en als ik zie dat het bij iemand niet lukt is dat omdat zij de kaart er niet lang genoeg tegen houden.

Daarnaast loop ik bijna altijd bij iedere sanifair wc met 2-3 kortingsbonnen naar buiten aangezien een groot deel ze gewoon laat voor wat het is.

Reageer