beantwoord

Thalys & Rotterdam CS

• 28 april 2015
  • 11 reacties
  • 1295 Bekeken

De hekjes op R'dam CS gaan dicht, waardoor frequent reizende thalys-klanten, met een thalys card, het station niet meer in kunnen.

Is het niet in het belang van die klanten om die poorten open te laten, tot dit probleem wel goed geregeld is?

Nu worden die klanten gevraagd om 10 minuten eerder te komen, zodat ze een eenmalige key card kunnen vragen. Elke keer weer 😞. En de uiteindelijke oplossing voor al die gesloten poortjes is, dat deze klanten hun biljet thuis moeten gaan uitprinten: omdat ze met een kaart ticketless reizen :-)).

Dat is toch de reinste onzinnigheid, ten koste van goede klanten. Open laten toch, tot dit goed geregeld is.
icon

Beste antwoord door Thom 28 april 2015, 20:49

Met de barcode op een e-ticket voor de Thalys opent u gewoon het poortje inderdaad wel.

De poortjes open houden, lijkt me geen goed idee, ik zegen de dag van de Arbeid dat ze gesloten worden in Rotterdam en Thalys zal ongetwijfeld met een barcode voor komen voor reizigers met de Thalys card. In Belgie koop je de kaartjes naar Nederland al met een voorgedrukte code voor de poortjes, dan is Thalys wel heel erg sloom. elke keer een key-card is gewoon te gek voor woorden.

U kunt met een NS kaart op het perron waar de Thalys aankomt ook inchecken met een NS-kaart en uitchecken bij het poortje, dat is kosteloos omdat u incheckt en binnen een uur weer uitcheckt. Dan zou de keycard niet hoeven.

Ik vraag me even af of de paaltjes wel op het vertrekperron staan, bij het aankomstperron meen ik toch echt van wel. Wie weet het zeker?
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Met de barcode op een e-ticket voor de Thalys opent u gewoon het poortje inderdaad wel.

De poortjes open houden, lijkt me geen goed idee, ik zegen de dag van de Arbeid dat ze gesloten worden in Rotterdam en Thalys zal ongetwijfeld met een barcode voor komen voor reizigers met de Thalys card. In Belgie koop je de kaartjes naar Nederland al met een voorgedrukte code voor de poortjes, dan is Thalys wel heel erg sloom. elke keer een key-card is gewoon te gek voor woorden.

U kunt met een NS kaart op het perron waar de Thalys aankomt ook inchecken met een NS-kaart en uitchecken bij het poortje, dat is kosteloos omdat u incheckt en binnen een uur weer uitcheckt. Dan zou de keycard niet hoeven.

Ik vraag me even af of de paaltjes wel op het vertrekperron staan, bij het aankomstperron meen ik toch echt van wel. Wie weet het zeker?
Dat lijkt mij ook ja, veel Thalys reizigers reizen alleen nog maar met hun kaartje op hun telefoon.

Maar ja NS he, gewoon dichtdoen, eventuele problemen negeren we en lossen we zo heel klantonvriendelijk op.
Met de barcode op een e-ticket voor de Thalys opent u gewoon het poortje. Weet u zeker dat dit met de kartonnen kaartjes niet kan?

De poortjes open houden, lijkt me geen goed idee, ik zegen de dag van de Arbeid dat ze gesloten worden in Rotterdam en Thalys zal ongetwijfeld met een barcode komen of zijn gekomen om de poortjes te openen.

Die barcodes zitten op je telefoon. Kan de NS deze moderne technieken al aan dan ?

Er wordt niet voor niets aangegeven dat deze mensen 10 minuten eerder aanwezig moeten zijn op het station Thom.

Volgens NS bron NS site

Het is mogelijk dat reizigers geen werkende vierkante barcode hebben op het internationale ticket en in de trein ook geen KeyCard hebben ontvangen
In Belgie koop je de kaartjes naar Nederland al met een voorgedrukte code voor de poortjes
Functioneren die inmiddels ook?
Als mensen hun OV Chipkaart gebruiken om in te checken op de terugweg om door een poortje te geraken kost het ze 20 euro en als ze het willen corrigeren aan de andere kant kost het ze nog eens 20 euro.

Als je terugkomt zal je er geen erg in hebben om eerst in te checken op het perron.
Reputatie 7
Badge +4
Flauwe opmerking, op de man gespeeld en je zou beter moeten weten. Meneer stapt in Rotterdam in en ik bied een alternatief voor de keycard als hij inderdaad een chipkaart heeft, wat goed kan bij iemand die hier woont. Mijn truc is handiger dan een keycard. De vraag die niet beantwoord is of er paaltjes zowel op het vertrek- als het aankomstperron staan. Dat het voor Fransen geen oplossing is, is iedereen echt wel helder. Ik kan me overigens niet voorstellen dat Thalys hier niks op heeft bedacht.

Overigens zijn Azteccodes van de Handyticket, kaartjes van en naar Duitsland doorgaans, uitleesbaar door de Nederlandse poortjes, is het wel zeker dat dat met een Azteccode (op een smartphone) voor Thalys niet kan? Even gesteld dat een Thalyscard zo werkt.
Excuses daarvoor, ik heb het ook weggehaald.

Maar denk je echt dat NS hier over nagedacht heeft ? Die paaltjes op perrons waar de Thalys stopt zijn ook pas neergezet nadat veel klanten daar klachten over hadden ingediend.

http://www.joop.nl/leven/detail/artikel/27709_ns_laat_internationale_reizigers_lopen/

En uit het topic dat Pepe aanhaalt, blijkt dat niet alle code's werken zoals het zou moeten horen.

Hopelijk kan een NS moderator morgen hier op reageren.
Reputatie 6
Badge +2
Op Rtd staan 2 palen per perron op perrons 3/4, 6/7, 8/9 en 11/12, de laatste keer dat ik dat bekeek (https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/waar-op-rotterdam-centraal-makkelijkst-uitchecken-overstap-op-de-thalys-1384/index2.html#post43179).
Na veel klachten van reizigers wel ja.

NS dacht "Bij de NS zeggen ze aanvankelijk dat de aanwezigheid van dergelijke palen helemaal niet nodig is omdat reizigers 'gewoon' online een e-ticket kunnen kopen
Reputatie 3
Badge
Hoe je het ook wendt of keert, het is toch wel mal dat voor de Thalyscard reclame gemaakt wordt met "Bespaar tijd dankzij uw mobiliteitsvoordelen van Thalys TheCard. Reis zonder ticket met Ticketless en beheer uw reizen met de mobiele app van Thalys.", en dat je dan tien minuten eerder moet komen om een key card te halen.....

Ik zou inderdaad zeggen dat hier niet van tevoren over is nagedacht. Nu is het een ijzeren les bij ingewikkelde systemen dat je niet van tevoren alle mogelijke situaties moet proberen te bedenken om daar een oplossing voor te verzinnen, want dan komt zo'n systeem nooit van de grond. En veel problemen blijken pas als je het systeem echt uitrolt. Maar dan moet je er wel op ingericht zijn dat je ze dan snel en op een logische manier oplost; anders krijg je al die adhoc-oplossingen en houtje-touwtje-systemen die alleen al daardoor heel kwetsbaar worden.
Daarom is het systeem ook uitgebreid getest de laatste 5 jaar. Om problemen te constateren.

Probleem is simpel op te lossen door net als in UK een mannetje neer te zetten bij de poortjes om mensen met dergelijke problemen te helpen zolang dit voorkomt.

Reageer