Tip voor Station Amsterdam Lelylaan

• 4 september 2014
  • 2 reacties
  • 669 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
LS,

De politie heeft onlangs fietsflyers verspreid bij station Lelylaan. Goed dat de openbare orde en veiligheid van dit gebied de aandacht heeft van de politie.

Mijn suggestie is echter om eerst de aanloopwegen, aantal fietsenrekken en ingangen naar het station te bekijken.

Door het handhaven van fout geparkeerde fietsen op dit moment, ontstaat een onveilige situatie (onnodig oversteken van de autoweg) en worden de perrons van NS moeilijker bereikbaar.

Het gaat om de situatie aan de centrum zijde van het station bij de Johan Jongkindstraat/ Wally Moespad . Daar staan enkele fietskluisjes en een enkele rij fietsenrekken. Dit rek staat altijd vol. Er bestaat dus aan deze zijde van het station geen mogelijkheid om fietsen juist te parkeren. Ernaast gelegen ligt een bijna ongebruikte parkeerplaats.

Met een paar kleine aanpassingen kunnen de politie, de NS en de gemeente samen de service en veiligheid vergroten.

- open de achterste ingang naar het NS perron inclusief incheckmogelijkheid. De metro heeft hier al wel een ingang.

- plaats een honderdtal extra fietsen rekken bij deze ingang. Eventueel op de nu ongebruikte parkeerplaats.

- ga na invoering van bovenstaande maatregelen handhaven op fout geparkeerde fietsen

Mvg,

2 reacties

Goed dat je dit onder de aandacht brengt, Atis. Welkom op het Serviceforum. Ik heb even gekeken, maar de fietsenstalling bij Lelylaan is niet in beheer van NS. Heb je deze suggestie al eens bij de gemeente gedaan? Station Lelylaan is wat betreft de poortjes al deels in gebruik genomen, dus of het plaatsen van incheckpalen aan de achterkant een mogelijkheid is, durf ik niet direct te zeggen.
Er zijn plannen om station Lelylaan te verbeteren. Ondertussen wordt aangekondigd dat er strenger gelet gaat worden op fietsen stallen buiten de rekken. Er zijn echter volstrekt onvoldoende plaatsen in de rekken. Dan zou het toch beter en eerlijker zijn om een aantal rekken bij te plaatsen; daar is in de bestaande situatie genoeg ruimte voor.

Reageer