beantwoord

Toegang invalidentoilet station Haarlem

• 2 september 2019
  • 6 reacties
  • 179 Bekeken

Voor de zoveelste keer heb ik een probleem gehad met de toegang tot het invalidentoilet op perron 5 van Haarlem CS. Die deur wil gewoon nooit open!! Er staat een paal voor de deur waar je met muntjes moet betalen, maar wat je er ook in gooit de muntjes komen er weer uit. Bij navraag bij de service balie werd ik naar de gewone toiletten gestuurd, die zijn overdag bemand met toezicht. De meneer daar aanwezig sprak amper Nederlands, gaf aan dat hij het speciale poortje voor me open kon doen zodat ik er met de rolstoel door kon, maar vervolgens zijn er een stuk of 6 toiletten maar GEEN 1 invalidentoilet?? Vervolgens moest hij alsnog met een speciale sleutel mee naar de invalidentoilet verderop zodat ik daar kon gaan.. Ik kreeg geen uitleg waarom die niet reageerde op mijn muntjes en ondertussen had ik al een natte broek omdat het allemaal zolang duurde en ik het met mijn handicap niet op kan houden. Ik vind het echt absurd dat ik zo moet leuren om ergens naar t toilet te kunnen op het station. Vroeger zat er beneden in de hal een invalidentoilet maar die is weg helaas. Kan er svp iets gedaan worden om te zorgen dat mij zo'n gĂȘnante situatie voortaan bespaard blijft in Haarlem???
icon

Beste antwoord door Stijn NS 2 september 2019, 17:20

Goedemiddag Monique_VD en welkom bij de NS Community!

Ik vind het ontzettend vervelend om te lezen dat je zo vaak problemen ervaart bij het invalidentoilet in Haarlem. Ik kan me goed voorstellen dat je gefrustreerd raakt door deze situatie.

De toiletten op station Haarlem zijn echter in het beheer van Sanifair. Zij gaan dus ook over het onderhoud en hebben de verantwoordelijkheid voor het goed werkzaam zijn van de toiletten. Ik wil je in dit geval adviseren om dit formulier van Sanifair in te vullen. Je feedback komt dan rechtstreeks bij Sanifair terecht, waardoor zij ook jou kunnen bereiken voor eventuele feedback.
Bekijk origineel

6 reacties

Goedemiddag Monique_VD en welkom bij de NS Community!

Ik vind het ontzettend vervelend om te lezen dat je zo vaak problemen ervaart bij het invalidentoilet in Haarlem. Ik kan me goed voorstellen dat je gefrustreerd raakt door deze situatie.

De toiletten op station Haarlem zijn echter in het beheer van Sanifair. Zij gaan dus ook over het onderhoud en hebben de verantwoordelijkheid voor het goed werkzaam zijn van de toiletten. Ik wil je in dit geval adviseren om dit formulier van Sanifair in te vullen. Je feedback komt dan rechtstreeks bij Sanifair terecht, waardoor zij ook jou kunnen bereiken voor eventuele feedback.
Reputatie 6
Badge
Tip voor @Monique_VD
Zie je op weg naar dit toilet een NS medewerker, vraag even of deze de deur invaliden toilet voor je opendoet, ze hebben altijd een sleutel welke er op past.
@AbbeyRoad , dat klopt, dat doen ze ook gelukkig! maar ook als er geen NS personeel in de buurt is zou het fijn zijn als ik gewoon naar het toilet kan vindt je niet?
@Stijn NS Bedankt ik heb het formulier ingevuld. Hopelijk zorgen ze voor verbetering..
Reputatie 6
Badge
maar ook als er geen NS personeel in de buurt is zou het fijn zijn als ik gewoon naar het toilet kan vindt je niet?

Dat vind ik zeker!
Het toilet moet gewoon goed werken @Monique_VD
Reputatie 6
@Stijn NS , in het kader van 'contractor management' kan je ook de stationsmanager vragen om Sanifair tot de orde te roepen.

Reageer