beantwoord

Toegang tot de NS lounge

• 13 september 2017
  • 14 reacties
  • 596 Bekeken

Reputatie 5
Badge
Hallo,
Mag de NS Lounge op Rotterdam CS, Amsterdam CS en Schiphol ook betreden met een 1e klas ticket naar bijv. Gronau of Epe?
GroeneRuiter
icon

Beste antwoord door Thom 13 september 2017, 19:18

Ja, dat is een kaartje naar het buitenland. Het geldt bijvoorbeeld ook voor Essen(B). Honderd procent korting voor Nederland maakt niet uit.
Persoonlijk er weinig gebruik van, alleen als de Benelux of de Thalys vertraagd is.
Bekijk origineel

14 reacties

Badge +3
Op deze pagina staan de voorwaarden.

Hopelijk helpt dat (in ieder geval voor Gronau).
Reputatie 7
Badge +4
Ja, dat is een kaartje naar het buitenland. Het geldt bijvoorbeeld ook voor Essen(B). Honderd procent korting voor Nederland maakt niet uit.
Persoonlijk er weinig gebruik van, alleen als de Benelux of de Thalys vertraagd is.
Reputatie 6
Badge
Ook als je naar Essen (Belgiƫ) moet?
Reputatie 6
Badge
Oh laat maar, ik las Thom zijn reactie te laat.
Reputatie 7
Badge +4
Die moet je altijd op tijd lezen, landrsthrn 😉
Reputatie 5
Badge
Klein vraagje nog. Als ik met mijn ticket Gronau-Amsterdam reis, wederom 1e klasse. Kan ik dan bij aankomst in Amsterdam ook nog van de Lounge gebruikmaken? Bij DB is dit wel het geval.
Reputatie 7
Badge +4
Ja, dat kan zonder meer. U heeft een eerste klas internationaal kaartje en dat is het criterium. Een eersteklaskaartje Gronau-Amsterdam voldoet.
Badge +3
Absoluut, zolang het maar een 1e klas ticket is.
Reputatie 7
Badge +3
Het moet dan wel een internationaal ticket zijn. De combinatie van een Nederlands ticket en een buitenlands ticket is niet toegestaan. De NMBS verkoopt bijvoorbeeld binnenlandse Belgische tickets tot Roosendaal. Idem dito verkoopt het VRR binnenlandse Duitse tickets tot Venlo en Arnhem.
Badge +3
En daar zullen ze bij de lounge moeilijk over kunnen doen? Of hebben ze daar (ik las het ergens) ook in- en uitcheck terminals of controle aan de deur?
Reputatie 7
Badge +3
Ik neem aan dat er gecontroleerd wordt wie er binnenkomt.
Reputatie 5
Badge
Gewoon melden bij de balie als je binnenkomt.
Reputatie 5
Badge
Ik bevind me nu in de Lounge en alles wat jullie gezegd hebben klopt, bedankt!
Reputatie 7
Badge +4
Geniet, maar nooit met mate.;-)

Reageer