beantwoord

Toegang tot station

• 9 september 2014
  • 16 reacties
  • 642 Bekeken

Donderdagavond ga ik naar Salsamotion bij de Wachtkamer bij perron 3a in Haarlem. Moet ik dan binnen een uur opnieuw in en uit checken om het feest in zijn geheel mee te maken?
icon

Beste antwoord door Bart NS 10 september 2014, 10:40

Op dit moment zijn de poortjes in Haarlem niet gesloten, dus kan je gewoon in- en uitlopen om naar Salsamotion te gaan. Als de poortjes daar sluiten, kan je inderdaad gebruik maken van één van de genoemde opties. Ik heb je topic iets aangepast omdat het commerciële boodschappen bevat. Ook is het nu volgens mij in één keer duidelijk waar het over gaat. Laat je het weten als je er nog iets aan wil toevoegen? Daarnaast verplaats ik je topic naar 'Op het station' en pas ik de titel iets aan om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Een mogelijke oplossing in zulke bijzondere gevallen, die door NS geopperd is, is het plaatsen van poortjes bij de betreffende zaak zodat men kan uitchecken als men er naar binnen gaat, en weer inchecken als men de zaak verlaat (http://www.ovpro.nl/trein/2012/06/01/restauranthouder-amsterdam-cs-sleept-ns-voor-rechter).
Reputatie 4
Badge
Zolang er nog een open poortje is daar doorheen naar binnen. Wanneer de poortjes gesloten worden zou NS een maatwerkoplossing hebben gevonden voor de salsaschool. Waarschijnlijk een poortje of paaltje bij de salsaschool zodat je incheckt om het perron op te kunnen en uitcheckt bij het binnengaan van de salsaschool. http://www.ns.nl/over-ns/campagnes/dossier-ov-chip/niet-met-de-trein-toch-door-het-station.html
Reputatie 3
Badge
Zolang er nog een open poortje is daar doorheen naar binnen. Wanneer de poortjes gesloten worden zou NS een maatwerkoplossing hebben gevonden voor de salsaschool. Waarschijnlijk een poortje of paaltje bij de salsaschool zodat je incheckt om het perron op te kunnen en uitcheckt bij het binnengaan van de salsaschool. http://www.ns.nl/over-ns/campagnes/dossier-ov-chip/niet-met-de-trein-toch-door-het-station.html

Of passagekaartjes met een tarief van nul euro; daar is ook her en der sprake van geweest. Zodat je ook zonder chipkaart toch kunt salsadansen.

Het lijkt me namelijk nogal bizar dat je chipkaart met een minimaal saldo van tien of twintig euro zou moeten hebben voor een activiteit die met treinreizen hoegenaamd helemaal niets te maken heeft.
Weet iemand hoe het met die zaak van Restaurant 1e klas tegen de NS is langsgelopen (of dat die nog loopt)? Dat kon ik nergens vinden.

Bron: www.restaurant1eklas.nl
Op dit moment zijn de poortjes in Haarlem niet gesloten, dus kan je gewoon in- en uitlopen om naar Salsamotion te gaan. Als de poortjes daar sluiten, kan je inderdaad gebruik maken van één van de genoemde opties. Ik heb je topic iets aangepast omdat het commerciële boodschappen bevat. Ook is het nu volgens mij in één keer duidelijk waar het over gaat. Laat je het weten als je er nog iets aan wil toevoegen? Daarnaast verplaats ik je topic naar 'Op het station' en pas ik de titel iets aan om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 6
Badge +2
Er is een mobiele paal in de NS lounge Rtd (die zich binnen de poortjes bevindt), om daar bij binnenkomst uit te checken, en bij vertrek in te checken.
Misschien is het een aardig ideetje voor de marketing-afdeling om stations aan te prijzen als escape room.
Reputatie 6
Badge +2
Misschien is het een aardig ideetje voor de marketing-afdeling om stations aan te prijzen als escape room.
Inderdaad heel toepasselijk: wegtikkende tijd, stress, blijdschap, verslagenheid, euforie; voor iedereen die van spanning en hersenkrakers houdt.;)
Reputatie 6
Badge +2
Er is een mobiele paal in de NS lounge Rtd (die zich binnen de poortjes bevindt), om daar bij binnenkomst uit te checken, en bij vertrek in te checken.
Die is weer weg.
Reputatie 1
Badge
Ja, want in inmiddels afgesloten RTm-CS heeft dat dan ook geen enkele zin meer. Tenzij je net een enorm vertraagde reis had en nog van je 1e kl. CF wil genieten en dan over die magische 6-uur grens heen zou komen.
Reputatie 6
Badge +2
Ja, want in inmiddels afgesloten RTm-CS heeft dat dan ook geen enkele zin meer. Tenzij je net een enorm vertraagde reis had en nog van je 1e kl. CF wil genieten en dan over die magische 6-uur grens heen zou komen.
Wat is CF?
Badge +3
Een aparte manier om comfort te noteren, vermoed ik.
Reputatie 1
Die is weer weg.

Een medewerkster van de lounge vertelde me een tijdje terug dat die lelijke paal slechts een tijdelijke oplossing was en er een mooiere zou komen. Ik denk dat ze daar nu mee bezig zijn. Of misschien was het paaltje wel nodig voor bij een van de vele werkzaamheden 😉
Reputatie 6
Badge +2
Voorafgaand aan een reis is het (bij een instaptarief groter dan nul) lastiger: je moet binnen een uur omchecken. Het is een kleine moeite, want er zijn poortjes vlakbij, maar je moet er wel aan denken. Het is beter als je bij binnenkomst kan uitchecken, en bij vertrek weer inchecken.
Reputatie 6
Badge +2
je moet er wel aan denken.
Bijvoorbeeld de wekker van je smartphone instellen.

Reageer