Skip to main content
beantwoord

Toegankelijkheid station Heemskerk

  • 30 May 2024
  • 10 reacties
  • 141 Bekeken

In Heemskerk is op het station een hek geplaatst waardoor fietsers niet over het station fietsen als afsnijroute. In principe een goede zaak, maar dat betekent wel dat ik ook niet met mijn kinderwagen met de trein kan, zonder eerst een half uur om te lopen. Is er een mogelijkheid dat er poortjes komen in plaats van zo'n zigzaghek?

10 reacties

Je bedoelt de zwarte hekken bij opgang spoor 2.

Die kan je toch heen en weer bewegen om er door te kunnen ?

Hallo Caroladgd en welkom bij de NS Community,

 

Ik ken de situatie niet, maar klopt het wat Ret.tep aangeeft? Wat voor poortjes had je anders liever gezien?

Ik denk OV chipkaart poortjes

Reputatie 7
Badge +2

Je bedoelt de zwarte hekken bij opgang spoor 2.

Die kan je toch heen en weer bewegen om er door te kunnen ?

Ik denk dat ze bewust zo gemaakt zijn dat er ook geen kinderwagens doorheen kunnen. Toen ik net de situatie op Google Streetview bekeek viel me namelijk niet alleen het bord “verboden voor fietsen” op, maar ook een bord “verboden voor winkelwagens”. Men wil dus blijkbaar ook niet hebben dat iemand een winkelwagen van de supermarkt naast het station mee naar de wijk aan de overzijde neemt. En een kinderwagen is qua formaat dan natuurlijk wel vrij soortgelijk.

Badge +3

Zat ook al op Streetview te kijken maar kreeg foto’s uit 2014.

Hoe komt iemand met een roltoel op het perron? Dan is dat ook de weg voor de kinderwagen (of een winkelwagentje)… 🙄

 

Je kunt sowieso altijd via de andere ingang het station op, maar dat is wel een flink stuk omlopen als je aan deze kant moet zijn. En dat zal gelijk de reden zijn voor die hekjes, het station zou anders een sluiproute worden.

Badge +3

Je kunt sowieso altijd via de andere ingang het station op, maar dat is wel een flink stuk omlopen als je aan deze kant moet zijn. En dat zal gelijk de reden zijn voor die hekjes, het station zou anders een sluiproute worden.

Oh ja, jammer dan. Maar een half uur omlopen zal het niet zijn 😅

... maar dat betekent wel dat ik ook niet met mijn kinderwagen met de trein kan, zonder eerst een half uur om te lopen.

 

Je bedoelt de zwarte hekken bij opgang spoor 2.

Die kan je toch heen en weer bewegen om er door te kunnen ?

Overigens zit er in dat hek bij spoor 2 ook een deur voor rolstoelen en kinderwagens. Zit die op slot @Caroladgd ?

Maar een buggy kan er zeker gewoon door heen, lijkt me.

Badge +3

Gewoon een slimme camera erbij, die ‘sluipverkeer’ (fietsen en winkelwagentjes) herkent… 🤣

......Men wil dus blijkbaar ook niet hebben dat iemand een winkelwagen van de supermarkt naast het station......

Die Lidl naast het station is al sinds november 2023 gesloten.

Reageer