beantwoord

toeslag

• 23 februari 2015
  • 6 reacties
  • 382 Bekeken

Moet je voor de intercity direct van Rotterdam Centraal naar Schiphol, toeslag betalen?
icon

Beste antwoord door Hendrik 23 februari 2015, 21:20

Normaal gesproken wel. Deze week (t/m vrijdag) hoeft dat i.v.m. de werkzaamheden bij Delft alleen tijdens de spitsuren (de spitsuren zijn van maandag t/m vrijdag van 6.30 - 9.00 en 16.00 - 18.30). In de daluren hoeft het deze week dus niet.

Zie trouwens ook dit topic: https://forum.ns.nl/de-trein-11/ic-direct-toeslagvrij-tijdens-werkzaamheden-delft-10404 Als ik het goed lees, wordt niet steeds dezelfde informatie over de toeslagvrije tijden verstrekt...
Bekijk origineel

6 reacties

Badge
Normaal gesproken wel. Deze week (t/m vrijdag) hoeft dat i.v.m. de werkzaamheden bij Delft alleen tijdens de spitsuren (de spitsuren zijn van maandag t/m vrijdag van 6.30 - 9.00 en 16.00 - 18.30). In de daluren hoeft het deze week dus niet.

Zie trouwens ook dit topic: https://forum.ns.nl/de-trein-11/ic-direct-toeslagvrij-tijdens-werkzaamheden-delft-10404 Als ik het goed lees, wordt niet steeds dezelfde informatie over de toeslagvrije tijden verstrekt...
De tijden die worden genoemd, verschillen inderdaad. Bovendien spreken de reisplanner en de klantenservice elkaar tegen over of het moment van inchecken geldt, of dat de hele reis in de daluren moet plaatsvinden om geen toeslag te hoeven betalen.
Reputatie 4
Badge
Als ik in de reisplanner voor morgen kijk lijkt het er inderdaad op dat de spitstijden gelden. Daarbij geldt wel dat de vertrektijd uit Schiphol (naar Rotterdam) of uit Rotterdam (naar Schiphol) bepaald of de ic-direct wel of geen toeslag heeft.
Dat laatste zou raar zijn want volgens NS bepaalt de inchecktijd dat (al moet je binnen 30 min gaan reizen dan)
Badge
Dat laatste zou raar zijn want volgens NS bepaalt de inchecktijd dat (al moet je binnen 30 min gaan reizen dan)
Maar de reisplanner weet je inchecktijd natuurlijk niet... 😉
Als je een reis plant met de ICd van 6:25 uit Amsterdam Centraal naar Rotterdam Centraal, staat er dat je een toeslag moet betalen. Die reismogelijkheid kun je niet halen als je in de spits incheckt.

Reageer