Toeslagpaaltje à la IC Direct voor de ICE

• 12 april 2014
  • 6 reacties
  • 907 Bekeken

• Reisadviseur**
  • 100 reacties
Hi,

Topictitel spreek voor zich. Het zou ontzettend handig zijn om toeslagpaaltjes voor de ICE te hebben zoals de IC Direct die ook heeft. Lijkt me een relatief kleine investering. De techniek is al een keer uitgewerkt, paaltjes al een keer ontworpen, en het hoeft maar op drie stations: Amsterdam Centraal, Utrecht Centraal en Arnhem. Natuurlijk is samenwerking met de DB wel nodig maar gezien het alleen om een toeslag voor Nederland gaat lijkt het me niet zo'n probleem.

Is de NS zoiets van plan? Ik ga wel eens van Amsterdam naar Arnhem en als ik dan uit grote vreugde een ICE op de vertrekborden zie staan, pak ik altijd die. Helaas is het me ook wel eens niet gelukt omdat ik eerst bij de automaat in de rij moest staan voor een toeslag.

Wat vinden jullie van deze suggestie?

6 reacties

Gelukkig heb ik met mijn voordeelurenabonnement dat probleem niet en hoef ik dus geen toeslag te betalen.
Maar voor diegenen die geen abonnement bij NS hebben dus dus bijv. op saldo reizen is het verdraaid handig als op enkele plaatsen op de perrons zo'n toeslagzuil staat, zoals voor de Intercity Direct op bijv. Amsterdam Centraal, Schiphol, Rotterdam Centraal, etc.
Zeer goed plan.

Moeten op Amsterdam Centraal wel erg goed te onderscheiden zijn of het toeslagzuilen voor de IDc of de ICE zijn.

Ik zou zeggen: Gewoon doen.

Volgens je profiel heb je een Dal Voordeel abonnement. Dan hoef je helemaal geen ICE toeslag te betalen! 😉
Weet ik, maar ik heb ook een tijdje alleen op dagkaarten gereisd. De ingeving kwam mij eigenlijk vandaag pas te binnen.
Bump; misschien nog een reactie van NS?
Reputatie 6
Badge +2
Misschien krijgt het meer aandacht van NS als je het vinkje laat staan dat het een vraag is?
Hallo Lucas,

Op dit moment is er nog geen plan om ICE toeslagpaaltjes op het station te zetten. Zoals al eerder aangegeven in de reacties hoeft er geen toeslag betaald te worden als een reiziger een NS abonnement heeft. In vergelijking met de ICD toeslag maken er dus veel minder reizigers gebruik van. Ik ga je signaal hier in ieder geval nog wel onder de aandacht brengen

Reageer