beantwoord

Toeslagzuil IC Direct R'dam Spoor 8?

• 1 april 2019
  • 6 reacties
  • 252 Bekeken

Hi!

Waar bevinden zich de toeslag zuilen op Rotterdam Centraal. Intercity Direct naar Schiphol vanaf perron 8 . Maar daar staat geen zuil.
icon

Beste antwoord door Jeroen 1 april 2019, 17:53

Wat ik kan terug vinden is dat er toeslag zuilen zijn voor de IC Direct op spoor 2/3/4/11/12/13/14.

De IC Direct stopt normaal niet op spoor 8 te Rotterdam, dit gebeurt alleen als er een verstoring is waardoor deze niet op zijn gebruikelijke spoor met toeslag zuil kan halteren/stoppen.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge
Wat ik kan terug vinden is dat er toeslag zuilen zijn voor de IC Direct op spoor 2/3/4/11/12/13/14.

De IC Direct stopt normaal niet op spoor 8 te Rotterdam, dit gebeurt alleen als er een verstoring is waardoor deze niet op zijn gebruikelijke spoor met toeslag zuil kan halteren/stoppen.
Reputatie 6
Badge
Spoor 2 een paar maanden geleden in ieder geval nog niet uit eigen ervaring. maar misschien inmiddels wel. Daar staat wel een in/uitcheckpaal.

Bij spoor 8/9 zou een zuil nuttiger zijn dan 13/14. Gebeurt toch wel af en toe dan vanaf 8/9 een ICD vertrekt. Sowieso is het bij 2 wel nodig want ook vanaf dat spoor vertrekt af en toe een ICD.
13/14 heb ik zelf nog nooit gezien.
Op spoor 2 kan ik ze inderdaad nog niet terugvinden via Google Maps, dus dat zal inderdaad een vrij recente toevoeging zijn, gezien ik dezelfde sporen kan terugvinden als wat Jeroen aangaf.

Bij spoor 13/14 staan ze in ieder geval al sinds november 2017. :)

Badge
Even wat info extra vergaard via een collega in Rotterdam:

Voor spoor 2 is een toezegging dat er een toeslagzuil voor de ICD komt te staan, of hij er al staat en werkt is nog even de vraag waar ik nu geen antwoord op heb.

Voor de andere perrons op Rotterdam zonder toeslagzuil is er ook een aanvraag gedaan om in ieder geval 1 toeslagzuil per perron te krijgen, echter dit is weer afhankelijk van medewerking van andere partijen en kan dus nog wel even duren.
Badge
Op spoor 2 zou de toeslag zuil bovenaan de roltrap staan, krijg ik net door van een Rotterdamse collega.
Aan zowel de Schiedamse zijde als aan de Blaakzijde staan toeslagzuilen op spoor 2 tegenwoordig. Alleen spoor 8/9 en spoor 15/16 missen de zuilen.

Reageer