beantwoord

toilet holland spoor

• 9 augustus 2019
  • 7 reacties
  • 257 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Contactloos betalen werkt hier niet.
Bij gebrek aan contant geld werd ik gewoon weggestuurd. Kennelijk is het al langer zo omdat er speciale kaartjes voor zijn opgehangen. Heel vervelend!
icon

Beste antwoord door FlyingHollander 9 augustus 2019, 16:30

Mijn ervaring (in Haarlem, Amsterdam C. en Eindhoven) is dat je het pasje extreem lang tegen de lezer aan moet houden. Dit samen met de matige feedback die het apparaat geeft is erg onhandig. Ik heb bijna altijd 2 of 3 pogingen nodig om er doorheen te komen.

Het contactloos betalen bij bv snoep/drank automaten en de self service kassa's bij de AH werkt veel beter/makkelijker.
Bekijk origineel

7 reacties

Hoi HEteE en welkom op onze NS Community!

Wat naar dat je geen gebruik kon maken van het toilet! Door wie/wat werd je precies weggestuurd? Waar bevindt zich dit toilet specifiek?
Betreft prachtige toiletten op spoor 3/4.
Meen meneer in uniform (beheerder of schoonmaker) stuurde me weg.
Hmm, pinnen moet hier mogelijk zijn. Het kan uiteraard zijn dat de WC defect is. Ik zal er een melding van maken.
Reputatie 2
Mijn ervaring (in Haarlem, Amsterdam C. en Eindhoven) is dat je het pasje extreem lang tegen de lezer aan moet houden. Dit samen met de matige feedback die het apparaat geeft is erg onhandig. Ik heb bijna altijd 2 of 3 pogingen nodig om er doorheen te komen.

Het contactloos betalen bij bv snoep/drank automaten en de self service kassa's bij de AH werkt veel beter/makkelijker.
Reputatie 7
Badge +2
Contactloos betalen bij een toilet op een station werkt wel vaker niet, op station zDelft ijn de toiletten begin van dit jaar vernieuwd naar contactloos betalen en ook daar problemen.

Kort na het in gebruik nemen ervan waren er problemen met de dataverbinding voor het contactloos betalen waarna er een extra antenne is geplaatst om het 4G bereik te verbeteren.

Onlangs (eind juni) waren ze ook buiten gebruik, volgens een artikel vanwege een fout in de betaalsoftware. Toen stonden er buiten 2 mobiele toiletten. Geen idee of de toiletten intussen weer werken.
https://community.ns.nl/op-het-station-17/toilet-station-delft-defect-38949#post396630
Hmm, pinnen moet hier mogelijk zijn. Het kan uiteraard zijn dat de WC defect is. Ik zal er een melding van maken.
WC's waren niet defect. En beide betaalapparaten waren niet te gebruiken.
Badge +3
Een beetje bedrijf neemt dan het verlies en zet de toiletten open totdat het moment dat het contactloos betalen weer werkt. Vergelijkbaar met een bus waar het betaalsysteem is uitgevallen. Ik heb dat een keer meegemaakt en iedereen mocht gratis mee van de chauffeur. Dit is zo ongeveer de minst klantgerichte non-oplossing.

Reageer