beantwoord

toilet holland spoor

  • 9 augustus 2019
  • 15 reacties
  • 650 Bekeken

Contactloos betalen werkt hier niet.
Bij gebrek aan contant geld werd ik gewoon weggestuurd. Kennelijk is het al langer zo omdat er speciale kaartjes voor zijn opgehangen. Heel vervelend!
icon

Beste antwoord door FlyingHollander 9 augustus 2019, 16:30

Mijn ervaring (in Haarlem, Amsterdam C. en Eindhoven) is dat je het pasje extreem lang tegen de lezer aan moet houden. Dit samen met de matige feedback die het apparaat geeft is erg onhandig. Ik heb bijna altijd 2 of 3 pogingen nodig om er doorheen te komen.

Het contactloos betalen bij bv snoep/drank automaten en de self service kassa's bij de AH werkt veel beter/makkelijker.
Bekijk origineel

15 reacties

Hoi HEteE en welkom op onze NS Community!

Wat naar dat je geen gebruik kon maken van het toilet! Door wie/wat werd je precies weggestuurd? Waar bevindt zich dit toilet specifiek?
Betreft prachtige toiletten op spoor 3/4.
Meen meneer in uniform (beheerder of schoonmaker) stuurde me weg.
Hmm, pinnen moet hier mogelijk zijn. Het kan uiteraard zijn dat de WC defect is. Ik zal er een melding van maken.
Reputatie 2
Mijn ervaring (in Haarlem, Amsterdam C. en Eindhoven) is dat je het pasje extreem lang tegen de lezer aan moet houden. Dit samen met de matige feedback die het apparaat geeft is erg onhandig. Ik heb bijna altijd 2 of 3 pogingen nodig om er doorheen te komen.

Het contactloos betalen bij bv snoep/drank automaten en de self service kassa's bij de AH werkt veel beter/makkelijker.
Reputatie 7
Badge +3
Contactloos betalen bij een toilet op een station werkt wel vaker niet, op station zDelft ijn de toiletten begin van dit jaar vernieuwd naar contactloos betalen en ook daar problemen.

Kort na het in gebruik nemen ervan waren er problemen met de dataverbinding voor het contactloos betalen waarna er een extra antenne is geplaatst om het 4G bereik te verbeteren.

Onlangs (eind juni) waren ze ook buiten gebruik, volgens een artikel vanwege een fout in de betaalsoftware. Toen stonden er buiten 2 mobiele toiletten. Geen idee of de toiletten intussen weer werken.
https://community.ns.nl/op-het-station-17/toilet-station-delft-defect-38949#post396630
Hmm, pinnen moet hier mogelijk zijn. Het kan uiteraard zijn dat de WC defect is. Ik zal er een melding van maken.
WC's waren niet defect. En beide betaalapparaten waren niet te gebruiken.
Badge +3
Een beetje bedrijf neemt dan het verlies en zet de toiletten open totdat het moment dat het contactloos betalen weer werkt. Vergelijkbaar met een bus waar het betaalsysteem is uitgevallen. Ik heb dat een keer meegemaakt en iedereen mocht gratis mee van de chauffeur. Dit is zo ongeveer de minst klantgerichte non-oplossing.

Hmm, pinnen moet hier mogelijk zijn. Het kan uiteraard zijn dat de WC defect is. Ik zal er een melding van maken.WC's waren niet defect. En beide betaalapparaten waren niet te gebruiken.

21-8 nog steeds hetzelfde probleem. medewerker van restauratie (waar ik iets moest kopen om contant geld voor het toilet te krijgen) vertelde dat het al zo'n twee jaar niet werkt daar......
Ik ben dus benieuwd naar resultaat van je melding "Danny NS".
Zie hieronder de rode kaartjes op beide apparaten:

Reputatie 6
Al 2 jaren ? Die nieuwe toiletten te Den Haag HS zijn er pas sinds kort, nadat het keurige toilet aan de andere zijde perron (noodgedwongen) moest sluiten.
ik quote alleen maar een medewerker.
Ik zal Danny vragen of hij al een reactie heeft gekregen.
Reputatie 4
Een beetje bedrijf neemt dan het verlies en zet de toiletten open totdat het moment dat het contactloos betalen weer werkt. Vergelijkbaar met een bus waar het betaalsysteem is uitgevallen. Ik heb dat een keer meegemaakt en iedereen mocht gratis mee van de chauffeur. Dit is zo ongeveer de minst klantgerichte non-oplossing.
Dit is zelfs in de meeste concessies zo geregeld. Plus dat dit niet meer dan x x per jr. mag voorkomen. Hedenmorgen in de splinternieuwe EBS Haaglanden idem dito.
Zoals al vaker opgemerkt: NS (aannemend dat die hiervoor veantwoordelijk is-ze zijn ook grootmeester in het afschuiven naar anderen toe) is nog te bang zich aan koud water te branden dan wel mogelijk misschien eventueel 50 cents niet te ontvangen.
Ik zal Danny vragen of hij al een reactie heeft gekregen.
en wat is de status?
woensdag was situatie ongewijzigd.
@Danny NS zal je een terugkoppeling sturen, tijdens zijn volgende Community-dienst.
Hoi HEteE,

Ik heb vernomen dat er een probleem is met de dataverbinding op dit station. Het is al tijdelijk opgelost door antenne's toe te voegen en te verplaatsen. Ze zijn nog bezig met het vinden van een oplossing. Ik kreeg helaas geen prognose mee.

Reageer