beantwoord

Toilet station Delft

Toon eerste bericht

42 reacties

Reputatie 3
Een gokje, maar ik weet dit niet helemaal zeker.

Ook de perronschoonmaak, waar de toiletvoorziening ook onder vallen, is uitbesteed. Al deze NS- managers zijn daarmee niet direct belast met het gezag over het schoonmaakpersoneel. Dit zal een teamleider of voorwerker van het schoonmaakbedrijf zelf zijn.

De schoonmaakkwaliteit wordt periodiek gecontroleerd (dit weet ik wel zeker). Door wie (functie) of welk bedrijf weet ik dan weer niet. Deze uitslagen worden aan een beheerder of manager van NS gerapporteerd en op basis daarvan komen gebreken in beeld.
Reputatie 7
Dat klopt Bezemsteel: de schoonmaak voor dit toilet is uitbesteed. Het schoonmaakbedrijf is tussen 06:00 uur en ~19:00 uur daar aanwezig om eventuele reinigingen uit te voeren. De frequentieverhoging die ik heb aangevraagd is afgewezen, maar mij wordt verteld dat de controle strenger zal verlopen. Ze schrokken ook, toen ik ze liet zien hoeveel topics er inmiddels aan gewijd zijn. Bedankt voor jullie input!
Maar ik snap het nog steeds niet. Hoe kan een "stationsmanager" nou in hemelsnaam een station managen waar hij tientallen kilometers vandaan zit, wat hij zelden of nooit van nabij ziet en waarvan hij geen idee heeft, desgevraagd, hoe het er vandaag uitziet? En die stationsmanager heeft dan ook nog een "assistent-manager" nodig, maar die komt blijkbaar óók al nooit persoonlijk op de stations om de situatie ter plekke in ogenschouw te nemen. En dan moeten er blijkbaar eerst vele signalen zijn (o.m. via dit forum) wil die stationsmanager dan eens zuchtend in beweging komen om heel misschien wellicht het schoonmaakbeleid te herzien... waar gáát dit over???
Reputatie 6
Badge
Klinkt als de ultieme baan die next to zero inspanning vergt. Ik zou zeggen zoek een vacature, Pejeka 🙂
En dan nog schrikken ook, terwijl er ws toch veel veel "signalen" zijn binnengekomen.
Dat schrikken is wel apart, ja.
Ik zou toch verwachten dat iedere stationsmanager tenminste regelmatig dit deel van het forum checkt of niet een van haar/zijn stations onderwerp discussie is.
Badge +3
Van de burgemeester hoef je weinig zinnigs te verwachten zo te zien ;-)

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/4620526/oeps-burgemeester-delft-slaat-met-voorzittershamer-op-iphone

Is er al iets verbeterd daar?
Reputatie 7
Badge +3
Ja zeker, zoals vorige maand in een ander topic gemeld:
https://community.ns.nl/op-het-station-17/toilet-station-delft-defect-38949#post370838

De toiletten zijn dus vernieuwd, dat is intussen klaar.
Echter toen ik er vrijdagochtend langs liep zat er bij 1 toilet een ProRail defect sticker op.
Hebben vernieuwde toiletten ook al last van kinderziektes?
Badge +3
Toeval of niet? Via Twitter:

wat is dit nu weer voor een onzi. .
Op station Delft kan ik alleen maar contactloos betalen voor de WC.
Ik weiger cintactlois te betalen.
En heb dit uitgeschakeld op mijn pas.#bigfail zeer #klantonvriendelijk.
Kan nu dus geen gebruik maken van de #wc

Webcare blijft super cool/kalm en zegt...

Dat is heel erg balen, mijn excuses voor het ongemak. ^TM

Ik lees daaruit zomaar dat meldingen "Oh jee, ik zet het meteen voor je door, en als ik geen terugkoppeling krijg gaat het sowieso richting de stationsmanager!" niet meer gedaan worden door de NS?
Reputatie 7
Badge +3
Waarom zou het richting de stationsmanager moeten gaan?
De toiletten zijn vernieuwd en één van de vernieuwingen is inderdaad dat je contactloos moet betalen nu. Dat zal toch echt niet weer veranderd worden. Die keuze is gemaakt.
Andere mensen klagen juist weer wanneer er alleen met muntgeld betaald kan worden, want wie heeft er nog muntgeld (behalve ikzelf)?
https://community.ns.nl/op-het-station-17/schiedam-centrum-20389
https://community.ns.nl/op-het-station-17/verbetering-toilet-43313

Zouden ze nu allebei defect, verstopt of te smerig voor woorden zijn dan is het natuurlijk een andere zaak.
Ik heb zojuist een mail verstuurd naar de betreffende afdeling. Ik verwacht hier snel reactie op te krijgen.
Ik heb uitgevraagd wat er momenteel precies mis gaat, wat voor storing het precies is en of er een prognose is wanneer deze weer klaar zijn.

Wanneer ik hier reactie op heb ontvangen zal ik dit hier laten weten!
Ik kreeg vrijwel direct een reactie terug!

Er waren problemen met de dataverbinding voor het contactloos betalen. Er is een extra antenne geplaatst om het 4G bereik te verbeteren.
Hiermee moet het defect dus zijn opgelost.

Er zijn echter geen plannen om muntbetaling weer mogelijk te maken.
Reputatie 7
Badge +3
Is er weer een probleem?
Zowel gistermiddag rond 17.20 als vanmorgen om 7.50 gaf het schermpje bij allebei de toiletten op Delft een rode tekst met Buiten gebruik.
Het lijkt erop dat er weer een probleem is. Ik heb een mail gestuurd en ik hoop gauw op een terugkoppeling. Zodra ik meer weet, laat ik het weten. Bedankt voor je melding Momo.
Ik kreeg zojuist deze terugkoppeling:

Wat wij van onze kant kunnen zien is dat de toiletten functioneel zijn en gebruikt worden.
Wat vaker gebeurt is dat een medewerker en of schoonmaak hun pas niet opnieuw aanbieden aan de scanner en daardoor de toiletten als het ware in schoonmaak modus blijven staan.

Als je weer langs het toilet op station Delft komt, zou je dan willen zien of deze toegankelijk is?
Reputatie 7
Badge +3
Zal ik doen.
Al kom ik er niet iedere dag langs, alleen wanneer ik mijn fiets niet in stalling 1 kwijt kan. Wanneer ik in stalling 2 sta loop ik buitenom en kom dan langs de toiletten. Maar wie weet, op vrijdag is altijd zo druk dat stalling 1 vaak al helemaal vol is.
Reputatie 7
Badge +3
Vanmiddag rond 17.24 was bij 1 toilet het schermpje groen, dus beschikbaar. Bij de 2e zag ik bij snel voorbij lopen wel een rood schermpje maar ik meen dat deze in gebruik was.
Had geen tijd goed te kijken, moest nog even sprinten om een trein te halen.

Reageer