beantwoord

Toilet station Delft


Hierbij een klacht ober het toilet op station Delft. Het station is prachtig, maar het toilet is het smerigste toilet dat ik ooit heb gezien. Op de vloer drollen, bebloed papier en uitgetrokken onderbroeken. Schande voor dit station!
icon

Beste antwoord door Thomas NS 5 juli 2017, 17:46

Dat klopt Bezemsteel: de schoonmaak voor dit toilet is uitbesteed. Het schoonmaakbedrijf is tussen 06:00 uur en ~19:00 uur daar aanwezig om eventuele reinigingen uit te voeren. De frequentieverhoging die ik heb aangevraagd is afgewezen, maar mij wordt verteld dat de controle strenger zal verlopen. Ze schrokken ook, toen ik ze liet zien hoeveel topics er inmiddels aan gewijd zijn. Bedankt voor jullie input!
Bekijk origineel

42 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Vanmiddag rond 17.24 was bij 1 toilet het schermpje groen, dus beschikbaar. Bij de 2e zag ik bij snel voorbij lopen wel een rood schermpje maar ik meen dat deze in gebruik was.
Had geen tijd goed te kijken, moest nog even sprinten om een trein te halen.
Reputatie 7
Badge +3
Zal ik doen.
Al kom ik er niet iedere dag langs, alleen wanneer ik mijn fiets niet in stalling 1 kwijt kan. Wanneer ik in stalling 2 sta loop ik buitenom en kom dan langs de toiletten. Maar wie weet, op vrijdag is altijd zo druk dat stalling 1 vaak al helemaal vol is.
Ik kreeg zojuist deze terugkoppeling:

Wat wij van onze kant kunnen zien is dat de toiletten functioneel zijn en gebruikt worden.
Wat vaker gebeurt is dat een medewerker en of schoonmaak hun pas niet opnieuw aanbieden aan de scanner en daardoor de toiletten als het ware in schoonmaak modus blijven staan.

Als je weer langs het toilet op station Delft komt, zou je dan willen zien of deze toegankelijk is?
Het lijkt erop dat er weer een probleem is. Ik heb een mail gestuurd en ik hoop gauw op een terugkoppeling. Zodra ik meer weet, laat ik het weten. Bedankt voor je melding Momo.
Reputatie 7
Badge +3
Is er weer een probleem?
Zowel gistermiddag rond 17.20 als vanmorgen om 7.50 gaf het schermpje bij allebei de toiletten op Delft een rode tekst met Buiten gebruik.
Ik kreeg vrijwel direct een reactie terug!

Er waren problemen met de dataverbinding voor het contactloos betalen. Er is een extra antenne geplaatst om het 4G bereik te verbeteren.
Hiermee moet het defect dus zijn opgelost.

Er zijn echter geen plannen om muntbetaling weer mogelijk te maken.
Ik heb zojuist een mail verstuurd naar de betreffende afdeling. Ik verwacht hier snel reactie op te krijgen.
Ik heb uitgevraagd wat er momenteel precies mis gaat, wat voor storing het precies is en of er een prognose is wanneer deze weer klaar zijn.

Wanneer ik hier reactie op heb ontvangen zal ik dit hier laten weten!
Reputatie 7
Badge +3
Waarom zou het richting de stationsmanager moeten gaan?
De toiletten zijn vernieuwd en één van de vernieuwingen is inderdaad dat je contactloos moet betalen nu. Dat zal toch echt niet weer veranderd worden. Die keuze is gemaakt.
Andere mensen klagen juist weer wanneer er alleen met muntgeld betaald kan worden, want wie heeft er nog muntgeld (behalve ikzelf)?
https://community.ns.nl/op-het-station-17/schiedam-centrum-20389
https://community.ns.nl/op-het-station-17/verbetering-toilet-43313

Zouden ze nu allebei defect, verstopt of te smerig voor woorden zijn dan is het natuurlijk een andere zaak.
Badge +3
Toeval of niet? Via Twitter:

wat is dit nu weer voor een onzi. .
Op station Delft kan ik alleen maar contactloos betalen voor de WC.
Ik weiger cintactlois te betalen.
En heb dit uitgeschakeld op mijn pas.#bigfail zeer #klantonvriendelijk.
Kan nu dus geen gebruik maken van de #wc

Webcare blijft super cool/kalm en zegt...

Dat is heel erg balen, mijn excuses voor het ongemak. ^TM

Ik lees daaruit zomaar dat meldingen "Oh jee, ik zet het meteen voor je door, en als ik geen terugkoppeling krijg gaat het sowieso richting de stationsmanager!" niet meer gedaan worden door de NS?
Reputatie 7
Badge +3
Ja zeker, zoals vorige maand in een ander topic gemeld:
https://community.ns.nl/op-het-station-17/toilet-station-delft-defect-38949#post370838

De toiletten zijn dus vernieuwd, dat is intussen klaar.
Echter toen ik er vrijdagochtend langs liep zat er bij 1 toilet een ProRail defect sticker op.
Hebben vernieuwde toiletten ook al last van kinderziektes?
Badge +3
Van de burgemeester hoef je weinig zinnigs te verwachten zo te zien ;-)

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/4620526/oeps-burgemeester-delft-slaat-met-voorzittershamer-op-iphone

Is er al iets verbeterd daar?
Dat schrikken is wel apart, ja.
Ik zou toch verwachten dat iedere stationsmanager tenminste regelmatig dit deel van het forum checkt of niet een van haar/zijn stations onderwerp discussie is.
En dan nog schrikken ook, terwijl er ws toch veel veel "signalen" zijn binnengekomen.
Reputatie 6
Badge
Klinkt als de ultieme baan die next to zero inspanning vergt. Ik zou zeggen zoek een vacature, Pejeka 🙂
Maar ik snap het nog steeds niet. Hoe kan een "stationsmanager" nou in hemelsnaam een station managen waar hij tientallen kilometers vandaan zit, wat hij zelden of nooit van nabij ziet en waarvan hij geen idee heeft, desgevraagd, hoe het er vandaag uitziet? En die stationsmanager heeft dan ook nog een "assistent-manager" nodig, maar die komt blijkbaar óók al nooit persoonlijk op de stations om de situatie ter plekke in ogenschouw te nemen. En dan moeten er blijkbaar eerst vele signalen zijn (o.m. via dit forum) wil die stationsmanager dan eens zuchtend in beweging komen om heel misschien wellicht het schoonmaakbeleid te herzien... waar gáát dit over???
Reputatie 7
Dat klopt Bezemsteel: de schoonmaak voor dit toilet is uitbesteed. Het schoonmaakbedrijf is tussen 06:00 uur en ~19:00 uur daar aanwezig om eventuele reinigingen uit te voeren. De frequentieverhoging die ik heb aangevraagd is afgewezen, maar mij wordt verteld dat de controle strenger zal verlopen. Ze schrokken ook, toen ik ze liet zien hoeveel topics er inmiddels aan gewijd zijn. Bedankt voor jullie input!
Reputatie 3
Een gokje, maar ik weet dit niet helemaal zeker.

Ook de perronschoonmaak, waar de toiletvoorziening ook onder vallen, is uitbesteed. Al deze NS- managers zijn daarmee niet direct belast met het gezag over het schoonmaakpersoneel. Dit zal een teamleider of voorwerker van het schoonmaakbedrijf zelf zijn.

De schoonmaakkwaliteit wordt periodiek gecontroleerd (dit weet ik wel zeker). Door wie (functie) of welk bedrijf weet ik dan weer niet. Deze uitslagen worden aan een beheerder of manager van NS gerapporteerd en op basis daarvan komen gebreken in beeld.
Reputatie 6
Zo'n stationsmanager gaat natuurlijk niet zelf zijn of haar handen vuil maken om de toiletten schoon te maken, daar is het schoonmaakpersoneel voor. Maar hij of zij zal dan wel dat personeel moeten aansturen en controleren.

Dan moet die natuurlijk wél ter plekke zijn. En ondanks dat er locatiemanagers, stationsbeheerders, stationsmanagers, assistent stationsmanagers, servicemanagers en servicebeheerders zijn, is er een gebrek aan aansturing. Een andere conclusie valt niet te trekken. Blijft de vraag, wat al die managers en beheerders nu precies managen en beheren.
Dan moet je elke 5 minuten schoonmaken als dat nodig is. Moeilijker is het niet.
Reputatie 7
Badge +3
Zo'n stationsmanager gaat natuurlijk niet zelf zijn of haar handen vuil maken om de toiletten schoon te maken, daar is het schoonmaakpersoneel voor. Maar hij of zij zal dan wel dat personeel moeten aansturen en controleren.

Aan de andere kant, je kunt wel elke 2, 3 of hoeveel uur ook schoonmaken, wanneer gebruikers er 5 minuten na schoonmaak weer een smeerboel van maken dan krijg je alsnog zulke berichten. Ik vraag me echt af wat voor soort mensen een toilet achterlaten zoals TS geconstateerd heeft :?
Reputatie 6
Stationsmanager, Assistent stationsmanager, Stationsbeheerder, Servicemanager, Servicebeheerder. En geen van allen zijn in staat, om een toiletten schoon te krijgen? Beetje ongeloofwaardig is het wel.

Of er is structureel iets mis. Wie het weet mag het zeggen...
https://forum.ns.nl/op-het-station-17/smerige-toilet-station-delft-27632
https://forum.ns.nl/op-het-station-17/toiletten-op-prachtig-nieuw-station-delft-ontbreken-36296
https://forum.ns.nl/op-het-station-17/toiletvoorzieningen-34933
Precies, als ze nu nog gratis zijn....Maar voor een betaald bezoek mag je een proper toilet verwachten en dat is helaas niet zo.

Als je kijkt bij een bioscoop, daar doen ze zeker 8 controle rondes bv en die zijn in het algemeen wel schoon.

(en wat doet de servicebeheerder ? loopt die wel op het station rond en mag hij de service beheren ?)
Helaas moet ik noodgedwongen regelmatig van een openbaar toilet gebruik maken en hoewel ik dat van station Delft niet ken, herken ik het beeld wel van de toiletten op andere stations. De meeste zijn gewoon smerig, ook in vergelijking met andere openbare toiletten. Als ik dan deze opmerking lees, "Vanavond nog komt er een spoedreiniging. Daar heb ik zojuist voor gezorgd.", geplaatst om 8 uur 's avonds, wat impliceert dat er normaal geen schoonmaakronde meer zou zijn, dan snap ik ook de oorzaak wel. De schoonmaakfrequentie is gewoon veel te laag. Kijk voor de lol eens op (semi-)openbare toiletten op de aftekenlijsten die daar vaak hangen. Om de twee uur een controle- en schoonmaakronde is vrij gebruikelijk, intervallen van meer dan 4 uur al vrij uitzonderlijk.
Als je dan ook nog bedenkt dat NS met 50 tot 70 cent bovengemiddeld veel rekent voor een toiletbezoek, vind ik die smerige toiletten toch wel iets waar NS zich diep voor moet schamen.
Reputatie 7
Pejeka, ik begrijp je frustratie, maar dit helpt niet om snel tot een oplossing voor dit probleem te komen. Het gaat hier om een niet goed schoongemaakt toilet. Laten we het daarbij houden. Wat betreft de taken van een stationsmanager en assistent stationsmanager vraag ik de forumleden die actief zijn in dit topic, de discussiepunten in dit topic te bespreken. Zo houden we het onderwerp van dit topic in tact.
Ik begin me toch af te vragen, wat de "stationsmanager" en de "assistent stationsmanager" nu precies doen. En hoe vaak zij op de locatie zijn om hun station te "managen"? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit soort signalen pas opgepakt wordt, nadat er meerdere meldingen worden gemaakt op een openbaar forum.

Of is "stationsmanager" een bureaufunctie en komt hij/zij alleen op het station om een leegstaande winkelruimte te laten zien aan potentiële huurders? Dat begin ik namelijk te denken...


Dit dus, volgens mij. Mensen die achter een bureau ergens zitten te gapen heel de dag en heel interessant doen, maar die eigenlijk geen flauw idee hebben van de day-to-day toestand op "hun" stations, want als het hélemáál meezit, komen ze er misschien zomaar één keer per maand...

Reageer