beantwoord

Toilet Utrecht Centraal

• 26 januari 2018
  • 19 reacties
  • 3252 Bekeken

Reputatie 2
Zag ik het nou goed? Gepast betalen 0,70 cent........
Wisselt de automaat niet meer?
Niet handig hoor.....uitermate vervelend!!
icon

Beste antwoord door Denice NS 26 januari 2018, 15:36

Hmm, dat is natuurlijk niet erg fijn 😞 Als je nodig moet eerst zoeken naar € 0,70 gepast :S De toiletten op Utrecht Centraal zijn in beheer van Sanifair. Zover ik op hun website kan lezen kan er op veel locaties inmiddels ook contactloos worden betaald (uiteraard moet je dat dan wel geactiveerd hebben op de bankpas). Je kan ook via de website van Sanifair je ervaring delen.. De Klantenservice van Sanifair zal hier dan verder op ingaan.
Bekijk origineel

19 reacties

Hmm, dat is natuurlijk niet erg fijn 😞 Als je nodig moet eerst zoeken naar € 0,70 gepast :S De toiletten op Utrecht Centraal zijn in beheer van Sanifair. Zover ik op hun website kan lezen kan er op veel locaties inmiddels ook contactloos worden betaald (uiteraard moet je dat dan wel geactiveerd hebben op de bankpas). Je kan ook via de website van Sanifair je ervaring delen.. De Klantenservice van Sanifair zal hier dan verder op ingaan.
Reputatie 7
Badge
Is op bijna alle stations 70 ct. Op sommige zelfs 1 euro, dus feitelijk hetzelfde als je geen gepast geld hebt. Het wordt nog meer shit als na betalen de deur niet open gaat of als je dan een smerige ombruikbare wc aantreft. Ik ben nog geen contactloos tegengekomen. Wel zijn er ook stations met SMS openen. Daar betaal je dat bedrag via je telefoonrekening.
We zitten nog minimaal 8 jaar duur te ontlasten, zie nieuws.ns.nl/sanifair-nieuwe-partner-van-ns-op-stations/
Reputatie 3
Is op bijna alle stations 70 ct. Op sommige zelfs 1 euro, dus feitelijk hetzelfde als je geen gepast geld hebt. Het wordt nog meer shit als na betalen de deur niet open gaat of als je dan een smerige ombruikbare wc aantreft. Ik ben nog geen contactloos tegengekomen. Wel zijn er ook stations met SMS openen. Daar betaal je dat bedrag via je telefoonrekening.
We zitten nog minimaal 8 jaar duur te ontlasten, zie nieuws.ns.nl/sanifair-nieuwe-partner-van-ns-op-stations/

Ik denk dat jij de oude onbemande betaaltoiletten bedoelt en niet de nieuwe Sanifair met poortjes.
Reputatie 7
Contactloos zie je vaak bij de poortjes-wc's om ze zo maar even te noemen. Dus niet de losse wc's maar echt een toiletgroep. Die zijn van sanifair voor zover ik altijd heb gezien erg schoon.
Reputatie 7
Badge
Contactloos zie je vaak bij de poortjes-wc's om ze zo maar even te noemen. Dus niet de losse wc's maar echt een toiletgroep. Die zijn van sanifair voor zover ik altijd heb gezien erg schoon.
voor een toiletgroep kan je een parttime schoonmaker aantrekken, die een paar keer per dag schoonmaakt.
Bij losse WC's - zoals de mindervaliden-wc op grote stations en de enige wc op kleine stations - moet er iemand telkens met een autootje langs... Op dat "telkens" kan men aardig besparen als je 1x per dag of nog minder doet. Dat ie dan lang smerig blijft, soms dagen zoals een keer in Brabants Dagblad stond geschreven over de invaliden-wc op station Den Bosch , is geen reclame voor NS. Ook al is het uitbesteed aan Sanifair.
Reputatie 7
Badge +3
Goed beschouwd is het schandalig dat we moeten betalen om naar het toilet te gaan. Dat zou een basisvoorziening moeten zijn voor treinreizigers. Het zou betaald kunnen worden uit de winsten die gemaakt worden bij de verkoop van eten en drinken op de stations.
Reputatie 7
Badge
Goed beschouwd is het schandalig dat we moeten betalen om naar het toilet te gaan. Dat zou een basisvoorziening moeten zijn voor treinreizigers. Het zou betaald kunnen worden uit de winsten die gemaakt worden bij de verkoop van eten en drinken op de stations.
de WC-gang wordt ook door het nuttigen van op de stations gekocht eten en drinken veroorzaakt 😛
Reputatie 2
In het stadskantoor van Utrecht dan maar naar de WC is gratis
Reputatie 7
Badge +3
@iMark
Op het laatst is alles waar de reiziger niet voor wenst te betalen een "basisvoorziening" die maar "gratis" moet zijn. Alleen worden met al die "gratis" voorzieningen de treinkaartjes steeds duurder aangezien de kosten er van niet "gratis" zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Wanneer je een horecagelegenheid hebt, moet je toiletvoorzieningen aanbieden. NS is de facto een grote horecavoorziening geworden. Wel eten en drinken verkopen maar geen toiletten aanbieden is voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Zonder Fyra-fiasco zouden tot in lengte van jaren toiletvoorzieningen gratis aangeboden kunnen worden.
Reputatie 7
Badge
@iMark Op het laatst is alles waar de reiziger niet voor wenst te betalen een "basisvoorziening" die maar "gratis" moet zijn. Alleen worden met al die "gratis" voorzieningen de treinkaartjes steeds duurder aangezien de kosten ervan niet "gratis" zijn.
In jouw visie betalen we voor reis van A naar B een smak geld, en is staand vervoer in veewagen voldoende voor dat geld
Reputatie 7
Badge
Horeca, zeker met zitgelegenheid, hoort gratis toiletten aan te bieden. Ook op stations.
Reputatie 7
Badge
NS voordeeltje: WC gebruik in Boxtel is 50 cent, wisselen kan ter plekke, nadeeltje: alleen geopend als fietsenstalling open is, dus in weekend gesloten.
Waar zijn de vaak brandschone toiletten gebleven met een mevrouw die de boel schoonhield en een oogje in het zeil hield, en waar je je bijdrage gewoon op het schoteltje op haar tafeltje kon deponeren?

(En o ja, daar zaten vaak ook nog stationsrestauraties aan vast, waar je een verse uitsmijter of tosti kon krijgen, of een kop erwtensoep, of een friet met kroket, gewoon op een bord met een colaatje ernaast, of een kop koffie met appeltaart... ook al verdwenen...)
Reputatie 7
Badge
stationsrestauraties waar je een verse uitsmijter of tosti kon krijgen, of een kop erwtensoep, of een friet met kroket, gewoon op een bord met een colaatje ernaast, of een kop koffie met appeltaart... ook al verdwenen...)
nee hoor, ben vandaag nog op de pot in zo'n ouderwetse stationsrestauratie geweest:
Staatsie1865 met restauratie, toilet met schoteltje, bed & breakfast, lunchroom, vergaderen: alles onder 1 dak in het pitoreske stationsgebouw van Horst-Sevenum. Met B&B voor reizigers die snachts stranden...
De koffie in kopje met appeltaart met slagroom op schoteltje: €4,-. En in weekend ook open.

Alleen niet geexploiteerd door de NS. Die hadden alles gesloten en wachtten op sloop van monument. Nu is het een werkgelegenheidsproject van de regio.
Reputatie 7
Badge

stationsrestauraties waar je een verse uitsmijter of tosti kon krijgen, of een kop erwtensoep, of een friet met kroket, gewoon op een bord met een colaatje ernaast, of een kop koffie met appeltaart... ook al verdwenen...)
nee hoor, ben vandaag nog op de pot in zo'n ouderwetse stationsrestauratie geweest:
Staatsie1865 met restauratie, toilet met schoteltje, bed & breakfast, lunchroom, vergaderen: alles onder 1 dak in het pitoreske stationsgebouw van Horst-Sevenum. Met B&B voor reizigers die snachts stranden...
De koffie in kopje met appeltaart met slagroom op schoteltje: €4,-. En in weekend ook open.

Alleen niet geexploiteerd door de NS. Die hadden alles gesloten en wachtten op sloop van monument. Nu is het een werkgelegenheidsproject van de regio.

Ziet er goed uit en fijn te horen dat er sporadisch nog particulier initiatief is, waar de NS de bal allang hebben laten vallen.

Maar ik verlang soms, als ik op een station kom, echt terug naar de (nog niet zo lang geleden bestaande) restauratie, met een uitsmijter en een kop soep, in plaats van bij een Kiosk een klef fabrieksbroodje te moeten kopen...
Reputatie 2
Kon je in de stationsrestauratie een HonkiTonki krijgen!......En vergeet Roosendaal niet: Vroeger kwamen ze langs de trein;kar met koffie ed/afrekenen via treinraampje/oh daar gaat mijn wisselgeld.....Tsja de trolley-s in de trein;die hoorde je van ver aankomen;tijd om je geld te pakken......tijden veranderen!
Reputatie 3
Kon je in de stationsrestauratie een HonkiTonki krijgen!......En vergeet Roosendaal niet: Vroeger kwamen ze langs de trein;kar met koffie ed/afrekenen via treinraampje/oh daar gaat mijn wisselgeld.....Tsja de trolley-s in de trein;die hoorde je van ver aankomen;tijd om je geld te pakken......tijden veranderen!
Je haalt me de woorden uit de mond; waar is de HonkiTonki gebleven????

Reageer