toiletten op Utrecht CS gesloten

• 18 mei 2016
  • 3 reacties
  • 206 Bekeken

Soms krijg je het zekere vermoeden dat ze bij NS of onderaannemer echt niet kunnen nadenken. De verslonsde openbare toiletten van NS op Utrecht CS zijn gesloten. (Er kan weer verbouwd worden. Al tientallen jaren lopen reizigers tussen de bouwvakkers, dit terzijde). In plaats daarvan zijn noodtoiletten geplaatst: Te weinig (6 voor ca. 50.000 reiziger), nu al kapot (4 van de 6), vies, te klein, kost ook nog wat en ga zo maar door. Een schandelijke aanfluiting!

3 reacties

Bedankt voor je feedback Reinier! Ik heb maar even met Utrecht Centraal gebeld wat nu de situatie is. Er staan inderdaad 6 units, en tijdens de openingstijden zit er constant een toiletjuffrouw bij, dus ze moeten toch aardig schoon zijn. Dat het krap is en niet geheel wenselijk snap ik volkomen. Dit is echter wel een situatie 'het is niet anders'. We snappen heel goed dat de verbouwing van Utrecht Centraal hobbels voor de reiziger met zich meebrengt, maar zonder offers te brengen komt er nooit een nieuw station. Ik heb dit topic doorgestuurd naar de stationsbeheerder. Wellicht leidt het tot een uitbreiding van het aantal toiletunits. De situatie zal ongeveer een maand duren.

Ps: Er is vandaag gekeken naar bewegwijzering en daar willen we deze week nog een slag slaan.
Beste Klaas-Jan,
Van de 6 units waren er 2 verstopt, volgens de beheerster. En ik wil als NS-businesscard passagier die al jarenlang gewoon zijn prijs betaald geen jarenlange offers brengen. Ik ben dat volstrekt niet met je eens. Als er tijdelijke voorzieningen getroffen worden, moeten dat volwaardige oplossingen zijn. Daar betalen de passagiers toch ook voor. Ik kan me niet herinneren dat ik gevraagd heb om jarenlange, dure, onhandige verbouwingen. En ik heb ook niet de illusie dat dit ooit stopt.
Verbouwen brengt ongemak met zich mee. Hoe graag ik ook zou willen, het is volkomen onrealistisch om te denken dat dit zonder overlast gepaard gaat. Er zijn al jaren heel veel mensen bezig met Utrecht Centraal, en over het algemeen lukt dit zonder de treinenloop te schaden. Dat vind ik een groot compliment waard voor één ieder die erbij betrokken is. Het past bij dit forum ook om eerlijk en transparant te zijn Reinier en ik moet zeggen dat ik het niet met je eens ben. Is zo'n mobiele toilet een waardige vervanger voor een normaal toilet? Nee, dat is het niet. Dat weet ik ook wel. Maar je betaalt voor je vervoerbewijs en we brengen je hopelijk meer dan regelmatig netjes van A naar B.

Als ik kijk wat wij de laatste jaren aan stationsaanpassingen hebben gedaan (Arnhem, Rotterdam Centraal, Breda, Zwolle, Delft) en nog aan het doen zijn (Utrecht Centraal, Assen, Eindhoven) en wat we in de toekomst gaan doen (Groningen) ben ik enorm trots op onze organisatie. Zonder dat de treinenloop grote aanpassingen behoeft zorgen we voor steeds meer comfort en is er op het station meer te halen dan alleen je trein. Deze aanpassingen zorgen soms voor overlast; dat zijn we ons bewust.

Je hebt inderdaad (neem ik aan) persoonlijk niet gevraagd om verbouwingen. Maar wíj staan niet stil. Je illusie dat dit nooit stopt klopt. We zullen constant blijven zoeken naar innovaties, verbeteringen en modernisering. De feedback op dit forum helpt ons daar overigens zeer bij, het mag gezegd worden! Je opmerkingen over de huidige toileteenheden zijn serieus genomen en doorgespeeld. Vanmiddag waren alle units in gebruik én schoon en we zullen er bovenop zitten (figuurlijk) dat dit zo blijft. Het zal de komende weken even anders blijven dan normaal, maar we hopen binnen afzienbare tijd, nog voor de zomer het nieuwe toiletblok te kunnen openen. Gelukkig ben je tot die tijd niet aangewezen tot een gegraven gat in de grond, zoals elders op deze wereld wel het geval is. We hebben namelijk gezorgd voor zes keurige toiletunits met constant een toiletjuffrouw. Als het niet goed genoeg is spijt me dat, meer kan ik niet voor je doen.

Reageer