top ns

• 22 juli 2016
  • 1 reactie
  • 85 Bekeken

• Reisadviseur*
  • 21 reacties
tijdens de 4 daagse treinen uit laten vallen. Al 2 dagen vertragingen op de lijn Tilburg-Nijmegen. Heeft de ns geen reserve treinen in Tilburg of Den Bosch staan om een uitvallende trein op de vangen. In Arnhem staat een extra trein om half 8 klaar om naar Nijmegen te rijden hoezo. Er is nog geen wandelaar binnen. Maar vanuit Tilburg rijdt er al meer dan een uur geen trein naar Nijmegen. Een leermoment voor volgend jaar. Piet

1 reactie

Bedankt voor je feedback Piet. Door een defect aan het spoor reden er gisteren tussen Arnhem en Nijmegen (v.v.) minder treinen. Dat is altijd balen, maar zeker tijdens de Vierdaagse. Dat heeft weinig met te weinig of geen reservematerieel te maken. Juist in de regio Arnhem/Nijmegen reden heel veel extra trein(stellen) rond in verband met het reeds genoemde evenement. Wanneer er een defect aan het spoor is kunnen we simpelweg niet rijden. NS 'huurt' het spoor om overheen te rijden. Wanneer er iets is met datzelfde spoor is het voor ons zaak daar zo goed mogelijk op te anticiperen door bijvoorbeeld bussen te regelen. Je geeft ook aan dat je de extra trein vanuit Arnhem naar Nijmegen onterecht vindt. We vervoeren niet alleen wandelaars, maar er zijn ook vele bezoekers aan de Vierdaagse. Bij elkaar opgeteld nog meer dan wandelaars. Het heeft dus zeker zin om constant met extra en versterkt materieel tussen Arnhem en Nijmegen te rijden.

Door een opeenstapeling van verstoringen en defecten was het treinverkeer vanuit Roosendaal/Tilburg naar Nijmegen/Arnhem verre van optimaal vanochtend. En dat is meer dan vervelend. Er is met man en macht aan gewerkt dit zo snel mogelijk weer op de rit te krijgen. Ik kan me voorstellen dat dit balen was vanochtend, maar wanneer een trein niet rijdt dan kan dit ook echt niet. Zeker gezien de Vierdaagse hebben we echt zo snel mogelijk als toegestaan weer een trein richting de Vierdaagse gestuurd. Ik kan me je frustraties voorstellen en wanneer we ergens lering uit kunnen trekken zullen we dat niet nalaten.

Reageer