beantwoord

trein 17.30 uur Zaanse schans ri Adam CS valt uit

• 28 september 2019
  • 8 reacties
  • 217 Bekeken

Waarom wordt er alleen maar omgeroepen op het station dat de trein van 17.30 uur niet rijdt?! Er wordt verder alleen nog gezegd dat we de trein van 18.00 uur kunnen nemen. Doodleuk een half uur later, geen uitleg, geen sorry... heel onklantvriendelijk en raar.
icon

Beste antwoord door Robert B 28 september 2019, 18:08

Welkom bij de NS Community!

Er is een storing rond Amsterdam waardoor er veel treinen niet kunnen rijden. Passen en meten dus wat er wél kan rijden is ad-hoc werk en kan niet altijd omgeroepen worden.

En die van 18:00 zie ik ook met +6 op de spoorkaart...
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Er is een storing rond Amsterdam waardoor er veel treinen niet kunnen rijden. Passen en meten dus wat er wél kan rijden is ad-hoc werk en kan niet altijd omgeroepen worden.

En die van 18:00 zie ik ook met +6 op de spoorkaart...
Reputatie 7
Badge +3
Het lijkt me sterk dat een defecte bovenleiding nabij Weesp de oorzaak is van een uitgevallen trein tussen Alkmaar en Amsterdam Sloterdijk.
Vanwege werkzaamheden is de dienstregeling al aangepast tussen Alkmaar en Amsterdam Centraal, die trein die om 17.30 had moeten vertrekken is een "extra" trein naar Sloterdijk, niet de trein die regulier rijdt. En deze extra trein zou worden gereden met een SNG. Mijn gok is dat deze trein defect was of een storing had die niet op tijd kon worden verholpen om nog te vertrekken.

De vertrekstaat van Alkmaar, waar deze trein begint, geeft +20 aan en Rijdt niet, bij nog langer wachten vertrekt de volgende al weer.
Badge +3
Het lijkt me sterk dat een defecte bovenleiding nabij Weesp de oorzaak is van een uitgevallen trein tussen Alkmaar en Amsterdam Sloterdijk.
Je hebt gelijk dat was gisteren maar vandaag weer ergens dus? Dan komt het door de werkzaamheden tussen Alkmaar en Amsterdam dus.

Waarom die dan niet om 17:30 reed vanaf Zaanse Schans, en ook om 18:00 met +6 reed geen idee, maar was dus al te laat vertrokken vanuit Alkmaar https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2019-09-28/28669

Dat men dan niets weet of omroept (zeker omdat de vorige ook al uitviel, "daar sta je dan, en nu?") vind ik vreemd.
Reputatie 7
Badge +3
Mijn ervaring is dat wanneer er één enkele trein uitvalt er alleen wordt omgeroepen dat die trein niet rijdt, niet waarom die niet rijdt. Als de trein van 17:30 inderdaad defect was of storing had, zal dat ongetwijfeld op het beginstation Alkmaar in de trein zelf zijn omgeroepen voor de reizigers die daar al in de trein zaten wachtend om te vertrekken.

Ook de trein van 18:00 kan een storing gehad hebben, maar dan wel eerder opgelost. Of die vertrok later omdat de reizigers van de eerder uitgevallen trein er nog in moesten.

Wat betreft die bovenleiding, kan best zijn dat het nog steeds dezelfde defecte bovenleiding is als gister. Vanmorgen vroeg werd al een zelfde storing aangegeven als gister, die staat in de meldingen nu als opgelost maar vrijwel dezelfde tijd kwam de melding waar jij naar linkt. Als het niet dezelfde is dan is het wel heel toevallig ook op het zelfde traject.
Badge
Simpelweg omdat de reisinformatie de reden waarom vaak zelf niet te horen krijgt en het gebeurt soms op het laatste moment dat een trein uitvalt, afgelopen week gebeurde het mij ook dat ik een trein moest laten uitvallen vanwege een defect aan de trein. 5 minuten later had deze trein moeten vertrekken vanaf het station waar ik vanaf het opstelterrein naar toe moest.

En dan wordt naar de reisinformatie alleen doorgegeven dat de trein niet zal rijden en wordt dat omgeroepen.

P.S. De storing bij Weesp was nog dezelfde als gisteren, de bovenleiding die net nieuw was was daar over een grote afstand stuk en de monteurs hadden nu niet het lekkerste weer om boven hun hoofd te werken.
Reputatie 7
Badge
En deze extra trein zou worden gereden met een SNG. Mijn gok is dat deze trein defect was of een storing had die niet op tijd kon worden verholpen om nog te vertrekken.

Een echte gok @Momo , immers de trein van 17.00 uur was ook 13 minuten te laat, de trein van 18.00 uur met 6 minuten.
Overigens was er een verstoring te Wormerveer.
Reputatie 7
Badge +3
Is inderdaad wat veel, maar zeker niet onmogelijk. De trein van 17.00 was overigens wel op tijd uit Alkmaar vertrokken en kreeg de 12 minuten vertraging pas bij Wormerveer. Naar de oorzaak daarvan ga ik niet gissen.

Wat betreft mijn gok (ja inderdaad een gok) is dat niet alleen gebaseerd op het feit dat het een SNG is, maar zoals ook al aangeven omdat de vertrekstaat van Alkmaar die behalve "Rijdt niet" ook +20 aangeeft. Heb zelf namelijk een dergelijk situatie vaker meegemaakt op Den Haag Centraal met SNG, maar ook SLT, waarbij in de trein zelf omgeroepen werd dat we nog niet konden vertrekken vanwege een technisch mankement en de reisinfo achtereenvolgens +5, +10, +15 aangaf en de laatst bekende vertraging voor opheffen bleef staan bij Treinposities in de vertrekstaat, net zoals nu dus.
En ja, het kwam toch net wat vaker voor met een SNG dan met een SLT.

Maar mocht jij meer informatie hebben dan kun je dat natuurlijk altijd delen.
Reputatie 6
Vervelende van het weekend is dat je bij het uitvallen van een trein op dit station over het algemeen meteen +30 aan je broek hebt. Mocht je een halfuur vertraging of meer hebben, dan kun je ook geld terug bij vertraging bij NS aanvragen.

Reageer