Trein blokkeert spoor op perron

• 14 augustus 2020
  • 18 reacties
  • 636 Bekeken

Reputatie 3

Op station Eindhoven moet om 18:34 de intercity naar Eindhoven vertrekken van spoor 5.

Dit spoor wordt elke keer geblokkeerd door de intercity vanaf Heerlen naar Eindhoven (aankomst 18:21) die hiervoor op spoor 5 binnen moet komen. Als deze trein in deze 9 minuten niet weggereden wordt loopt mijn trein vertraging op. Ik heb een heel krappe overstap op den Bosch voor de intercity naar Zwolle. Slechts 2 minuten.

Doordat de trein niet op tijd weggereden wordt mis ik mijn overstap.

Dinsdag gebeurde het dat de trein niet op tijd weggereden was en vandaag opnieuw.

- Wanneer gaat NS er eens voor zorgen dat treinen op tijd weggereden worden.

- Korte overstappen verruimd worden

- Niet om half 7 ineens stoppen met elke 10 minuten een trein.

18 reacties

Je kan best deze overstap van 2 minuten proberen @Temlin op Den Bosch, maar dit is niet volgens de reisplanner, immers daarvoor is 2 minuten echt ruim te kort voor een normale overstap.

Na half 7 s'avonds nemen het aantal reizigers snel af, elke tien minuten een trein laten rijden is enorm duur, zonder veel inkomsten.

Een lege trein kan pas weggereden worden na het doorlopen van een aantal procedures. Helaas kan het voorkomen dat dit minder snel verloopt dan ingepland. 

Reputatie 3

Je kan best deze overstap van 2 minuten proberen @Temlin op Den Bosch, maar dit is niet volgens de reisplanner, immers daarvoor is 2 minuten echt ruim te kort voor een normale overstap.

Na half 7 s'avonds nemen het aantal reizigers snel af, elke tien minuten een trein laten rijden is enorm duur, zonder veel inkomsten.

Een lege trein kan pas weggereden worden na het doorlopen van een aantal procedures. Helaas kan het voorkomen dat dit minder snel verloopt dan ingepland. 

Het is een overstap op het zelfde perron die in de reisplanner staat. Dus die bestaat gewoon.

Dat laatste vind een zeer zeer slechte situatie. Als het in 50% van de gevallen gebeurt. Dan moet een van treinen ergens anders binnen komen als het niet haalbaar blijkt

Reputatie 7
Badge +3

Je kan best deze overstap van 2 minuten proberen @Temlin op Den Bosch, maar dit is niet volgens de reisplanner, immers daarvoor is 2 minuten echt ruim te kort voor een normale overstap.. 

Dit is gewoon een geplande overstap, daarnaast een van de weinige overstappen waarvoor de uitzondering geldt dat er bij een kleine vertraging gewacht wordt.

De rangeerproblemen in Eindhoven zijn al jaren een bron van vertraging en ergernis.

Badge +3

Ben wel benieuwd welke trein spoor 5 blokkeerde, want daar vertrekt naast de IC Heerlen - Enkhuizen alleen de IC Den Haag (:14 en :44).

Vandaag is daar inderdaad flink wat vertraging opgelopen https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2020-08-14/2966 maar hij is wel gewoon om 18:32 aangekomen?

Oh wacht, deze Roermond/Maastricht - Eindhoven https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2020-08-14/3966 komt inderdaad aan om 18:21 en eindigt in Eindhoven op spoor 5. Was vandaag ook anderhalve minuut vertraagd.

Het is een overstap op het zelfde perron die in de reisplanner staat. Dus die bestaat gewoon.

Sorry, dat klopt. Ik dacht dat je naar Zwolle moest ipv de trein naar Zwolle.....

Reputatie 3

Ben wel benieuwd welke trein spoor 5 blokkeerde, want daar vertrekt naast de IC Heerlen - Enkhuizen alleen de IC Den Haag (:14 en :44).

Vandaag is daar inderdaad flink wat vertraging opgelopen https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2020-08-14/2966 maar hij is wel gewoon om 18:32 aangekomen?

Oh wacht, deze Roermond/Maastricht - Eindhoven https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2020-08-14/3966 komt inderdaad aan om 18:21 en eindigt in Eindhoven op spoor 5. Was vandaag ook anderhalve minuut vertraagd.

Correct en deze trein werd pas om 18:34 weggereden. Wat de vertrektijd van mijn trein zou zijn. Vandaag vertrok de intercity naar Enkhuizen (oorspronkelijk vertrektijd 18:34) 14 minuten later hierdoor. Dinsdag kwam de trein naar Enkhuizen 5 minuten vertraagd aan (oorspronkelijke aankomstijd 18:32) werd hij daarna gewoon helemaal geschrapt. 

Reputatie 3

Ja vanwege werkzaamheden komt hij nu vanaf Roermond. Normaal gesproken rijd ie vanaf Heerlen.

Badge +3

Ja vanwege werkzaamheden komt hij nu vanaf Roermond. Normaal gesproken rijd ie vanaf Heerlen.

Oh, maar jouw trein toch ook uit Heerlen? Zitten die echt zo dicht op elkaar?

Maar goed, als je een overstap op Den Bosch mist is het dan geen optie om door te reizen naar Utrecht en dan richting Arnhem? Hoef je daar niet een half uur te wachten.

Reputatie 3

Oh, maar jouw trein toch ook uit Heerlen? Zitten die echt zo dicht op elkaar?

Maar goed, als je een overstap op Den Bosch mist is het dan geen optie om door te reizen naar Utrecht en dan richting Arnhem? Hoef je daar niet een half uur te wachten.

Mijn trein komt normaal uit Maastricht en behoort 18:32 te arriveren op spoor 5 van station Eindhoven. Vertrektijd zoals gezegd 18:34.

Geeft dus exact 9 minuten de tijd om te zorgen dat het spoor vrij gemaakt is. Maar zoals gemerkt gaat dit zeer vaak mis. Die 9 minuten zitten inderdaad ook tussen beide treinen.

Badge +3

Mijn trein komt normaal uit Maastricht en behoort 18:32 te arriveren op spoor 5 van station Eindhoven. Vertrektijd zoals gezegd 18:34.

Geeft dus exact 9 minuten de tijd om te zorgen dat het spoor vrij gemaakt is. Maar zoals gemerkt gaat dit zeer vaak mis. Die 9 minuten zitten inderdaad ook tussen beide treinen.

Maar dit speelt dus alleen op de rand van de spits (in dit geval dus 18:32)?

Reputatie 7
Badge +3

@Robert B 

Het speelt bij de omschakeling van de 10 minuten IC-dienst naar een 15 minutendienst.

Reputatie 3

Maar dit speelt dus alleen op de rand van de spits (in dit geval dus 18:32)?

Ook 19:04 speelt dit probleem en nog t/m 19:54. Iedere keer komt de Intercity uit Heerlen om :21 of :51 aan en op het spoor 5 en dient om :32 of :02 de intercity vanuit Maastricht aan te komen op dit spoor. 

Reputatie 3

Vandaag en gisteren ook weer 2 dagen op rij dat de trein op Heerlen het spoor blokkeert omdat deze niet op tijd weggereden wordt en de intercity naar Enkhuizen niet binnen kan komen en met 5 minuten vertraging gaat. En ik een half uur later thuis ben.

Wanneer gaat NS eindelijk eens hier wat aan doen. Het is zo frustrerend dat ze doen of hun neus bloed en er niks aan de hand is.

Reputatie 4

Omgekeerd ken ik het probleem ook, de IC vanuit Den Haag die lang blijft staan en daardoor treinen naar het zuiden in de weg zitten. Eindhoven is niet meer de mooie knoop die het pre-ETMET was.

Reputatie 7
Badge +3

Omgekeerd ken ik het probleem ook, de IC vanuit Den Haag die lang blijft staan en daardoor treinen naar het zuiden in de weg zitten. Eindhoven is niet meer de mooie knoop die het pre-ETMET was.

Het heeft niets met ETMET te maken. De problemen met het te laat afrangeren of voorrijden van treinen spelen in Eindhoven al zeker tien jaar.

Reputatie 3

En vandaag weer eens. 18:37 werd de trein pas weggereden. 2 andere treinen werden daarvoor nog even rustig weggereden.

En de trein naar Enkhuizen kwam pas om 18:40 minuten binnen, 8 minuten later en vertrok om 18:42. Tevens 8 minuten later.

En NS die bleef oorverdovend stil, heb het zo gehad met hun.

Reputatie 3

En ook vandaag gebeurt het weer trein dient 18:32 aan te komen. Maar de trein die het spoor blokkeert vertrekt pas om 18:32 dien ten gevolge dat de intercit naar Enkhuizen pas om 18:34 aan kan komen.

Wanneer gaat NS dit eindelijk eens oplossen en als jullie dat niet willen hoe kan ik met iemand in contact komen die dit voor jullie regelt.

Ik zal je signaal doorgeven, Temlin. Ik kan niet beloven dat het voortaan altijd goed zal gaan. Er kan altijd iets onverwachts gebeuren waardoor een trein iets later dan gepland kan vertrekken.

Reageer