beantwoord

Trein komt niet zonder uitleg

• 19 oktober 2016
  • 11 reacties
  • 272 Bekeken

Ook sta in Amsterdam Holendrecht voor de sprinter van 9.06 maar die kwam niet -er wordt ook niets omgeroepen. Zou fijn zijn als je geïnformeerd wordt of er in het volgrbdecuur ÜBERHAUPT treinen naar DH rijden! !! Perron vol met mensen.
icon

Beste antwoord door Tochjo 19 oktober 2016, 09:45

De trein van 9.06 uur lijkt de enige trein te zijn die is opgeheven. Het is mij onduidelijk waarom.

Op het station staat een informatiezuil moeten waarmee u contact kunt opnemen met de klantenservice:

Als er niets wordt omgeroepen, kunt u dat via de informatiezuil doorgeven (met de blauwe i-knop) en vragen wat er aan de hand is.
Bekijk origineel

11 reacties

Badge +3
De trein van 9.06 uur lijkt de enige trein te zijn die is opgeheven. Het is mij onduidelijk waarom.

Op het station staat een informatiezuil moeten waarmee u contact kunt opnemen met de klantenservice:

Als er niets wordt omgeroepen, kunt u dat via de informatiezuil doorgeven (met de blauwe i-knop) en vragen wat er aan de hand is.
Reputatie 7
Volgens deze gegevens: https://www.ovtijden.com/arnu/rl/4031/2016-10-19T09:06:00+0200 is hij inderdaad op Amsterdam Centraal opgeheven. Vreemd dat dit dan niet wordt omgeroepen, aangezien wel alles geregistreed is.
Beste Gerate,

Welkom op het NS Serviceforum. Het ging vanochtend om een defect aan het materieel waardoor deze trein niet kon vertrokken. Vervelend dat dit ook niet gecommuniceerd is op het station. Heb je snel een volgende trein kunnen pakken?
Ik stond afgelopen zaterdag op WEESP voor de laatste trein van 02:11 naar Lelystad. Aangezien de klok om 03:00 teruggezet werd naar 02:00 stond ik daar dus 03:11 oude tijd maar 02:11 nieuwe tijd. Strikt genomen stond er op de NS-site en 9292-site dat er een trein zou gaan om 02:11 naar Lelystad, aangezien de klok officieel en wettelijk gezien teruggezet werd om 3 uur naar 2 uur had er dus een trein moeten komen! Echter er was geen trein te bekennen!!! Graag een reactie?
Reputatie 6
Badge
De trein vertrekt 02:11. Aangezien de tijd pas om 03:00 uur werd teruggezet, en het dus om 02:11 oude tijd nog geen 03:00 was, betekent dit dat de trein 02:11 oude tijd zou vertrekken van Weesp. Dus simpel gezegd: de trein vertrok nog vóór dat de tijd teruggezet moest worden. Misschien is dat de verklaring?
Reputatie 3
Badge
De trein vertrekt 02:11. Aangezien de tijd pas om 03:00 uur werd teruggezet, en het dus om 02:11 oude tijd nog geen 03:00 was, betekent dit dat de trein 02:11 oude tijd zou vertrekken van Weesp. Dus simpel gezegd: de trein vertrok nog vóór dat de tijd teruggezet moest worden. Misschien is dat de verklaring?

Volgens deze pagina van 9292 zou er wel degelijk een extra trein moeten rijden:

Wintertijd
Tijdens de dienstregeling wordt de klok verzet. De volgende OV-bedrijven rijden dus 2 keer tussen 02.00 en 03.00 uur.

GVB
HTM
NS

Plan je reis van te voren en kijk of de wintertijd gevolgen heeft voor je reis.

(onderstreping van mij)
Ik heb hier de hele avond al over zitten nadenken en volgens mij had de trein twee keer moeten rijden. Twee keer om 02:11. Ik kan de afdeling die erover gaat even niet bereiken dus ik kom hier op terug.
Bedankt, ik ben ook van mening dat de trein 2x had moeten rijden. Ik ben benieuwd.
Alles wat is vertrokken tussen 02.00 uur en 03.00 uur is dubbel ingelegd geweest. Bijvoorbeeld het reguliere nachtnet in de Randstad. De 4397 (vertrek 01.36 uur uit Hoofddorp) is maar 1 keer ingelegd geweest. Deze trein was om 02.47 uur zomertijd binnen in Lelystad. De klok was toen nog niet teruggezet. Dus voor dat soort gevallen moeten reizigers de zomertijd als leidraad nemen om hun reis te plannen. Deze trein reed dus één maal.
Ik ben het hier niet mee eens, ik heb hierdoor een dure taxi moeten nemen. Er stond duidelijk vermeld dat hij zou gaan en ik heb het nog nagekeken op de 9292 site. Kan ik ergens mijn beklag hierover doen? Naar mijn mening hadden ze gewoon nog een trein moeten inzetten zoals er op de site vermeld werd. Mvg. Maria
Wanneer je op mijn naam klikt kun je een privébericht sturen. Noteer je daarin NAW-gegevens? Dan help ik je verder.

EDIT: De situatie wordt momenteel onderzocht (25-11)

Reageer