beantwoord

trein niet gestopt/verkeerd spoor

• 28 oktober 2019
  • 6 reacties
  • 200 Bekeken

Goedemorgen. Ik sta hier nu op gouda en de sprinter naar uithoorn kwam over een verkeerd spoor aan(spoor 2 ipv 5). En kon niet stoppen op gouda en is dus doorgereden. Gevolg dat we nu dus een half uur kunnen gaan wachten. Gevolg half uur later op werk. Iemand aan het slapen geweest?

icon

Beste antwoord door Jouke NS 28 oktober 2019, 16:54

Hallo Michielv en welkom bij de NS Community. 

Wat spijtig dat je door deze spoorwisseling je trein hebt gemist. Ik vermoed dat MoDe gelijk heeft in haar suggestie dat het door de wisselstoring komt. Waarom er niet is omgeroepen dat het spoor is veranderd of waarom er gekozen is om jouw station over te slaan is me volkomen onduidelijk. Ik heb voor beide zaken een melding gemaakt. Een verzoek tot restitutie kun je hier indienen. 

Bekijk origineel

6 reacties

Zou trouwens ook wel netjes zijn om even wat om te roepen. En niet gewoon van de borden te halen. Kan ik hier gewoon mijn geld voor terugvragen? Of wordt dit niet geregistreerd als te laat? Omdat de trein op zich wel op tijd op gouda was.

Reputatie 5

Zou trouwens ook wel netjes zijn om even wat om te roepen. En niet gewoon van de borden te halen. Kan ik hier gewoon mijn geld voor terugvragen? Of wordt dit niet geregistreerd als te laat? Omdat de trein op zich wel op tijd op gouda was.

Je kunt wel geld terug bij vertraging aanvragen via het formulier op de website. Mocht je een afwijzing krijgen dan kun je daarop reageren en aangeven dat de trein niet gestopt heeft. De eerste beoordeling wordt door computer gedaan. Volgens mij kun je 24 uur later pas claimen. Ik weet niet op welk traject je reisde maar je recht op vergoeding moet wel meer dan 2,30 zijn.

Zie https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

Reputatie 7
Badge

Te Uithoorn komen al tientallen jaren geen treinen meer, zal wel Uitgeest zijn.

Betrof trouwens trein 4012

Reputatie 7
Badge +3

Gevolg van wisselstoring bij Gouda vanmorgen?

Uitgeest indd. 

Hallo Michielv en welkom bij de NS Community. 

Wat spijtig dat je door deze spoorwisseling je trein hebt gemist. Ik vermoed dat MoDe gelijk heeft in haar suggestie dat het door de wisselstoring komt. Waarom er niet is omgeroepen dat het spoor is veranderd of waarom er gekozen is om jouw station over te slaan is me volkomen onduidelijk. Ik heb voor beide zaken een melding gemaakt. Een verzoek tot restitutie kun je hier indienen. 

Reageer