beantwoord

trein niet komen opdagen

• 30 mei 2020
  • 4 reacties
  • 232 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb gister (29 mei) 25 minuten gewacht op een trein die niet is komen opdagen. Ik heb vervolgens een nacht moeten doorbrengen op schiphol omdat er geen treinen meer reden.

Ik ben 16 jaar en was dus ook best wel bang.

Ik zou graag een vergoeding willen.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 30 mei 2020, 16:38

Goedemiddag Daemis.

Ik vind het ontzettend naar om te lezen dat je hierdoor een nacht hebt moeten doorbrengen op Schiphol. Dat kan inderdaad geen prettige ervaring zijn geweest.

Wat mrfreeze heeft aangegeven is echter correct. In een situatie waarin je niet meer op je bestemming kunt komen door vertraging of uitval, kun je contact op nemen met ons via personeel op het station of via een zuil met info knop. Wij hebben inderdaad een zogenaamde thuisbrengplicht: wanneer iemand niet staat is om door vertraging of uitval bij ons vervoer op zijn of haar eindbestemming te komen, dan hebben wij de verantwoordelijkheid om alsnog voor alternatief vervoer te zorgen en je op die bestemming te krijgen.

Gemaakte kosten als gevolg van zelf geregeld alternatief vervoer of andere kosten worden niet vergoed. Voor de opgelopen vertraging kun je eventueel in aanmerking komen voor een Geld Terug bij Vertraging claim, maar andere compensaties of vergoedingen zijn er niet.

Ik ben overigens ook benieuwd om welke trein het zou moeten gaan. Ik heb de treinen van Schiphol van gisterenavond er even bij gepakt en voor zover ik zo snel heb kunnen vinden zijn er geen treinen uitgevallen, van spoor veranderd of met zo'n significante vertraging vertrokken wat jouw situatie kan verklaren.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Daemis,

Dat moet een vervelende ervaring geweest zijn. Om welke trein ging het precies?

Mocht je zoiets nog eens meemaken, je kunt altijd contact zoeken met NS-personeel, zodat zij alternatief vervoer kunnen regelen. NS is verplicht te zorgen dat je thuiskomt. Als er geen personeel aanwezig is, is er op elk station een zuil met een Info-knop, waarmee je contact kunt leggen.

Badge

De belangrijkste vraag is natuurlijk om welke trein het ging en stond deze nog in de reisplanner of is het een trein die je normaal alijtd neemt en nu niet reed? Meer info zoals tijdstip en welke richting je op wilde vanaf Schiphol zouden al helpen om dit uit te zoeken.

Verder geeft mrfreeze hierboven al aan dat je naar de servicezuil had kunnen lopen om contact te krijgen met de NS om je verder te helpen.

Ik verwacht niet dat er een vergoeidng voor je in zal zitten maar dat is aan de klantenservice, heb je daar al contact mee opgenomen?

Goedemiddag Daemis.

Ik vind het ontzettend naar om te lezen dat je hierdoor een nacht hebt moeten doorbrengen op Schiphol. Dat kan inderdaad geen prettige ervaring zijn geweest.

Wat mrfreeze heeft aangegeven is echter correct. In een situatie waarin je niet meer op je bestemming kunt komen door vertraging of uitval, kun je contact op nemen met ons via personeel op het station of via een zuil met info knop. Wij hebben inderdaad een zogenaamde thuisbrengplicht: wanneer iemand niet staat is om door vertraging of uitval bij ons vervoer op zijn of haar eindbestemming te komen, dan hebben wij de verantwoordelijkheid om alsnog voor alternatief vervoer te zorgen en je op die bestemming te krijgen.

Gemaakte kosten als gevolg van zelf geregeld alternatief vervoer of andere kosten worden niet vergoed. Voor de opgelopen vertraging kun je eventueel in aanmerking komen voor een Geld Terug bij Vertraging claim, maar andere compensaties of vergoedingen zijn er niet.

Ik ben overigens ook benieuwd om welke trein het zou moeten gaan. Ik heb de treinen van Schiphol van gisterenavond er even bij gepakt en voor zover ik zo snel heb kunnen vinden zijn er geen treinen uitgevallen, van spoor veranderd of met zo'n significante vertraging vertrokken wat jouw situatie kan verklaren.

Badge

Ik zie op rijden de treinen de treinen na 0.00 uur niet (dus op 30-5), ik zie wel werkzaamheden gepland staan op het traject maar die zouden pas om 1.00 uur beginnen.

Reageer