beantwoord

Trein onnodig gecanceld

De trein van 19.48 Den Haag Centraal Amsterdam is volkomen onnodig gecanceld. Twee treinstellen staan klaar, voldoende personeel, maar volkedige miscommunicatie. Wat een chaotische incompetentie. Nu drie kwartier onnodige vertraging.
icon

Beste antwoord door Thomas NS 30 maart 2017, 21:33

Ik ben al op onderzoek uit!

Update: Wat ik vanuit de Landelijke Reisinformatie doorgespeeld krijg is dat deze trein niet meer kon vertrekken door een te grote vertraging.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Wat is er precies gebeurd Wim? Werd er niet aangegeven waarom deze trein niet kon rijden?
Nee ook het treinpersoneel was volkomen in alle staten en vol onbegrjiio. Het scheen een verzekeringstechnische kwestiete zijn omdat het treinstel te ver buiten station stond. Ik heb tit drie keer in en uit moeten stappen

estimmmmm
Reputatie 7
Je verhaal wordt er niet veel duidelijker op. Was de trein te lang en stond buiten het perron?
Er stonden twee treinstellen en beide zikn om onduidelijke redenen weggeredenzonder psssagiers
Reputatie 7
Ik kan niet direct zien waarom. Combineren kan mislukt zijn, treinstel defect, maar ook ergens vertraging op de lijn waardoor hij te laat binnen kwam en niet meer weg kan zonder andere treinen in de weg te gaan rijden. Misschien kan Thomas nog wat meer vinden.
Reputatie 7
Ik ben al op onderzoek uit!

Update: Wat ik vanuit de Landelijke Reisinformatie doorgespeeld krijg is dat deze trein niet meer kon vertrekken door een te grote vertraging.
Ja dat is het toppunt. Even de feiten. Er staan twee treinstellen klaar om 7.45 op het gewijzigde spoor 10. Eerst moeten we het achterste verlaten, dan het voorste en tot slot, nadat het voorste leeg is weggereden ook WW'er het achterste. Een van de dienstdoende conducteur weigerde nog langer medeweking vanwege de steeds wisselende instructies. Als je als centrale niet in staat bent terwijl er twee treinstellen beschikbaar zijn en voldoende personeel, dan is er echt iets grondigs mis in de coördinatie. En het gegeven antwoord is dan e htveen gotspe
Trein cancelen vanwege een te grote vertraging is misschien leuk voor de punrualiteitscijfers. Maar de vraag is waarom liep deze trein vertraging op, terwijl machinist en conducteurs aanwezig waren en de trein evident niet stuk was. Ik heb beide treinstellen zien wegrijden.
Reputatie 7
Omdat de treinen ieder kwartier rijden op het grootste deel van het traject, ga je een sneeuwbaleffect creëren. Hierbij maak je de afweging tussen 1 trein uitvallen of alle treinen eromheen vertraagd. Dit is echt niet voor de cijfertjes, maar kijken wat het minste problemen oplevert op het druk bereden spoor.

Je kunt aan de buitenkant niet zien of een trein kapot is. Soms kan hij inderdaad nog best rijden. Maar defecte luchtcirculatie, alle toiletten defect, deuren kapot, alle wc's kapot, gevaarlijke situatie's die ontstaan.

Heb pas nog een SGM laten uitvallen, omdat de overgangsplaten in de vouwbalg defect waren. Trein kon nog wel rijden maar was onveilig.
Omdat de treinen ieder kwartier rijden op het grootste deel van het traject, ga je een sneeuwbaleffect creëren. Hierbij maak je de afweging tussen 1 trein uitvallen of alle treinen eromheen vertraagd. Dit is echt niet voor de cijfertjes, maar kijken wat het minste problemen oplevert op het druk bereden spoor.

Je kunt aan de buitenkant niet zien of een trein kapot is. Soms kan hij inderdaad nog best rijden. Maar defecte luchtcirculatie, alle toiletten defect, deuren kapot, alle wc's kapot, gevaarlijke situatie's die ontstaan.

Heb pas nog een SGM laten uitvallen, omdat de overgangsplaten in de vouwbalg defect waren. Trein kon nog wel rijden maar was onveilig.

Het ging hier echt niet om een kapotte trein, dan hadden we dat wel gehoord en had het aanwezige treinpersoneel niet zo cynisch en woest gereageerd op de centrale. En als Thomas daar dan navraag doet
( waarvoor dank!) dan krijg je niet te horen wat er nu eigenlijk mis ging
Reputatie 7
Het ging hier echt niet om een kapotte trein Dat weet ik, maar ik reageer op het feit dat je zegt dat de trein wegrijdt zonder dat hij kapot is. Dat kan wel vaker voorkomen en is hij wel degelijk defect;)

De verwarring bij het personeel zal ongetwijfeld zijn geweest of ze nog wel of niet gingen vertrekken. Als je met veel vertraging aankomt, kan het zijn dat ze niet combineren/splitsen, om extra vertraging te voorkomen. Het kan zijn dat na het gereed maken voor vertrek, alsnog besloten wordt op te heffen, omdat het te lang duurde.
Het ging hier echt niet om een kapotte trein Dat weet ik, maar ik reageer op het feit dat je zegt dat de trein wegrijdt zonder dat hij kapot is. Dat kan wel vaker voorkomen en is hij wel degelijk defect;)

De verwarring bij het personeel zal ongetwijfeld zijn geweest of ze nog wel of niet gingen vertrekken. Als je met veel vertraging aankomt, kan het zijn dat ze niet combineren/splitsen, om extra vertraging te voorkomen. Het kan zijn dat na het gereed maken voor vertrek, alsnog besloten wordt op te heffen, omdat het te lang duurde.

Dat is allemaal speculatie. De werkelijke reden hebben we niet gehoord. De treinen stonden gereed. De boosheid van het personeel ging over de communicatie en de bureaucratie.
Reputatie 7
Badge +3
Het is nooit leuk wanneer je trein plotseling niet rijdt maar wanneer er een goede reden voor wordt gegeven kun je daar nog begrip voor hebben.

Zo zat ik gister in de IC naar Lelystad en 1 of 2 minuten nadat we al weg hadden moeten rijden vanaf HS werd er omgeroepen dat we nog niet konden vertrekken omdat er een oudere dame was gevallen en die moest men nog de trein uit helpen. Na nog eens 5 of 10 minuten werd er omgeroepen dat we nog steeds niet konden vertrekken, de oudere dame kon niet meer zelfstandig lopen. 15 minuten na onze oorspronkelijke vertrektijd zag ik de volgende IC al binnen komen rijden op spoor 5 en ben ik maar (samen met veel andere reizigers) uitgestapt en in die IC naar Amsterdam gestapt. Achteraf zag ik dat die IC Lelystad niet meer is gaan rijden.

Reageer