Trein reed niet verder, hoe zit het met gemaakte buskosten?

• 14 februari 2015
  • 2 reacties
  • 215 Bekeken

Onlangs reisde ik per trein van Amsterdam Centraal naar heemstede. De trein kon wegens omstandigheden maar zeer beperkt rijden (dus vertraagd), en ging niet verder dan Haarlem. Ns advies: neem alternatief vervoer vanaf hier. Er waren geen ns bussen ingezet, dus om bij station heemstede te komen moest ik met een reguliere bus richting mijn huis, om daar dan weer de auto te pakken naar het station, om daar dan weer uit te checken, dat laatste is immers verplicht om voor het treindeel financiële compensatie te vragen en geen vergeten uit te checken boete te krijgen. Ik was uiteindelijk bijna 2 uur later thuis, en heb zelf de bus betaald a 2,35. Hoe krijg ik de buskosten terug? Ns heeft mij immers niet naar mijn eindbestemming vervoerd en geen alternatief geleverd.

2 reacties

Als de NS zegt dat u zelf vervoer moet regelen heeft u recht op uw buskosten en vergeet ook niet de benzinekosten te declareren omdat NS het inderdaad verplicht stelt om bij het eindstation uit te checken om in aanmerking te komen voor GTBV.
Ik zal een onderzoek instellen naar het advies van die dag Esther. Stuur mij even een privébericht met je gegevens, dan ga ik het voor je oplossen.

Reageer