beantwoord

Trein slaat station Hollandsche Rading over

• 27 september 2017
  • 13 reacties
  • 266 Bekeken

Vandaag om 22:29 raasde de trein die volgens de NS app zou moeten stoppen gewoon het station voorbij, ik heb daarom een half uur langer nog in de kou moeten wachten op de trein die een half uur later pas komt. Hopende dat die wel wel stopt..... Zeer vervelend dit en on acceptabel als je het mij vraagt!!!!!
icon

Beste antwoord door Henk_NL 28 september 2017, 12:57

@Arnold Overslaan van een station wordt helemaal niet in de serviceinfo gedetecteerd, dat zou handmatig gemuteerd moeten zijn. Maar dat is het niet, want dit was helemaal niet gepland.

Even gekeken, maar de trein heeft inderdaad het station overgeslagen. Normaal staat de trein vier minuten in Hollandsche Rading stil (aankomst .25/vertrek .29), terwijl gisteravond de trein om 22.28 al langs het perron stond op Hilversum Sportpark. Ik zou @StokkieJ willen adviseren om op zijn minst 'Geld terug bij Vertraging' aan te vragen, met als opmerking erbij dat de trein het station heeft overgeslagen, anders wordt de claim direct afgewezen.
Bekijk origineel

13 reacties

Ook dat komt voor, maak je geen zorgen. Ik kom nog wel eens ergens 😛
Reputatie 7
Badge
NS zet de trein waarin jij zit nog s op een afgelegen zijspoor 😛
Pas maar op 😉
Reputatie 7
Badge
Al is de Sprinter nog zo snel, HenkNL achterhaalt m wel ... :8 🆒 :$;) 😛 😃 😛
Reputatie 7
Wat Raymond hier aangeeft, klopt. Deze claim is jouw goed recht, ook met een Studentenreisproduct. Ik heb een melding doorgespeeld dat dit station overgeslagen zou zijn, terwijl dit niet kenbaar is gemaakt in ons systeem. Dat hoort niet, ik ben dankbaar voor jouw melding StokkieJ, daar kunnen we alleen maar van leren. Excuses voor het ongemak.

PS: Het kost jou dan wel niets extra's, StokkieJ, maar je hebt wel extra reistijd gehad. Dat is niet netjes.
Reputatie 6
Badge
Toch kun je deze claim wel indienen. Het is ook goed dat NS (ook door het indienen van claims) leert van haar fouten. Stopte de trein wel op Overvecht? Het verwarrende in het verhaal is dat overdag Hollandsche Rading wordt overgeslagen richting Almere, maar 's avond er wel gestopt moet worden.
Het ding is dat ik student ben en ik geen kosten heb aan mijn reis, dus er is geen compensatie nodig. Het lijkt me eerder voor de NS een handige melding om actie te ondernemen tegen wie voor dit verantwoordelijk was.
@Arnold Overslaan van een station wordt helemaal niet in de serviceinfo gedetecteerd, dat zou handmatig gemuteerd moeten zijn. Maar dat is het niet, want dit was helemaal niet gepland.

Even gekeken, maar de trein heeft inderdaad het station overgeslagen. Normaal staat de trein vier minuten in Hollandsche Rading stil (aankomst .25/vertrek .29), terwijl gisteravond de trein om 22.28 al langs het perron stond op Hilversum Sportpark. Ik zou @StokkieJ willen adviseren om op zijn minst 'Geld terug bij Vertraging' aan te vragen, met als opmerking erbij dat de trein het station heeft overgeslagen, anders wordt de claim direct afgewezen.
Dan heeft het personeel dat niet doorgegeven. Heb het ook gemeld aan de conducteur van de trein erna, die zei zelf ook dat hij van niets wist verder.
Hallo StokkieJ en welkom op het NS Forum!

Gaat het om deze trein? Ik zie hier namelijk niet staan dat er een vertraging is geweest of dat het station overgeslagen is. Het is inderdaad absoluut niet de bedoeling dat een trein een station voorbij raast! En wat gek dat er in de eerste link staat dat de trein 4 minuten heeft staan wachten op het station. Ik vrees dat ik nu te laat ben (we zijn aanwezig op het forum tot 22.00 uur) om het door te geven en uit te laten zoeken, maar ik ga het toch doen om een poging te wagen te achterhalen wat er gebeurd is en hoe dit in de toekomst voorkomen kan worden. Bedankt voor het doorgeven!
Reputatie 5
Volgens de NS heeft die gewoon HOR aangedaan ... maar ja. Als personeel het niet doorgeeft dan weet het systeem niet beter.

14980 22.29 NS Sprinter Almere Centrum 2 SLT-4

(https://www.ovtijden.com/avtdag/HOR/20170927/)
De licht vertraagde trein naar Utrecht, of de trein naar Almere? Ik zat in de trein naar Utrecht namelijk, voor zover ik weet zijn we netjes gestopt in Hollandsche Rading.

Was de trein van 22:29 richting Hilversum, volgensmij stond er Almere Centrum op de zijkant van de trein. Er is verder nooit een trein gearriveerd rond die tijd.
De licht vertraagde trein naar Utrecht, of de trein naar Almere? Ik zat in de trein naar Utrecht namelijk, voor zover ik weet zijn we netjes gestopt in Hollandsche Rading.

Reageer