beantwoord

trein te vroeg vergrendeld

  • 24 December 2021
  • 6 reacties
  • 300 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

De trein van 19:07 uur op station almere oostvaarders is te vroeg vergrendeld waardoor ik niet meer kon instappen. Ik heb om 19:06 ingechecked, ik stond bij de trein en het duurde zeker nog 10 seconden voordat deze ging vetrokken.

Slecht  

icon

Beste antwoord door Aar 25 December 2021, 02:16

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Dus als de trein om 19:07 vertrekt, dan kan de conducteur al vanaf 19:06:30 al het vertrekproces in gang zetten. En die 10 seconden later kan ook een bedienings-dingetje in de machinst cabine zijn.

Dat is de NS-procedure inderdaad, met dien verstande dat het vertrekproces soms tot een minuut voor de gepubliceerde vertrektijd start. In jouw voorbeeld is de trein voor de reiziger om 19:06:30 vertrokken.

Reputatie 7
Badge +3

Als je om 19.06 uur incheckt voor een trein met vertrektijd 19.07 uur was je te laat. De vertrekprocedure wordt voor vertrektijd ingezet, zodat deze op tijd kan vertrekken.

Reputatie 7
Badge

Gewoon wat eerder naar het station komen dus. 

Reputatie 7
Badge

Het is heel simpel: De trein vertrekt precies op de vertrektijd. De deuren gaan ongeveer 20 seconden van te voren dicht, en zodra de conducteur of de trein fluit, dan mag je niet meer instappen.

Dus als de trein om 19:07 vertrekt, dan kan de conducteur al vanaf 19:06:30 al het vertrekproces in gang zetten. En die 10 seconden later kan ook een bedienings-dingetje in de machinst cabine zijn.

Reputatie 7
Badge +1

Als je 1 minuut voor vertrektijd incheckt dan kan het inderdaad zijn dat de deuren al dicht zijn. U was gewoon te laat.

NS vertrekt structureel te vroeg. Immers, als een reiziger niet meer  kan instappen, dan is de trein vertrokken. NS vertikt het echter om te publiceren wat de uiterlijke instaptijd is. En dus krijg je dit.

Reputatie 7
Badge

Als je 1 minuut voor vertrektijd incheckt dan kan het inderdaad zijn dat de deuren al dicht zijn. U was gewoon te laat.

Reageer